Απαλλαγή από τα θρησκευτικά.

Ανακοινώσεις και προτάσεις για δράσεις διαφόρων φορέων και ιδιωτών υπέρ της θρησκευτικής ελευθερίας και συναφών θεμάτων. Οι δράσεις της Ένωσης Άθεων συζητούνται στον χώρο "Γενικές Συζητήσεις Ένωσης Άθεων" και ανακοινώνονται στις "Ανακοινώσεις Ένωσης Άθεων"
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Lilith
Δημοσιεύσεις: 165
Εγγραφή: 20 Ιαν 2010 09:53
Όνομα Ιστότοπου: -

Κ εγώ πήγα να το βάλω μπρός να κάνω καμιά τέτοια πατέντα φέτος αλλά μου πήγανε όλοι κόντρα.
Γονείς θες,καθηγητές και τέτοιες ιστορίες,σημασία έχε οτι δέν κατάφερα αυτό που ήθελα.
Δέν γ.....αι λέω γω?τελειώνω φέτος και πατάω ένα delete σε ΟΛΑ
Το να καταγγείλεις τις απάτες ενός ανθρώπου,λέγεται καταγγελία.
Το να καταγγείλεις τις (αυτ)απάτες μιας κοινωνίας,λέγεται Αναρχία.
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν γνώριζα ότι υπάρχει ήδη επιστολή υπό ψήφιση. Πρόκειται για την ίδια που είχες αναρτήσει σε προηγούμενο post και μέσα σε αυτό το θέμα; Απ' ότι καταλαβαίνω και η πρόταση του breadfan για συνεισφορά μου αναφερόταν στην ήδη υπάρχουσα επιστολή. Δεν έχω πρόσβαση στο τελικό κείμενο που αναφέρεις, μάλλον γιατί μόνο μέλη μπορούν να το δουν και να σχολιάσουν.
Αν το χρονοδιάγραμμά σας τηρηθεί και η επιστολή σας κατατεθεί μεθαύριο, φαντάζομαι στη συνέχεια θα δημοσιευθεί και στις Δράσεις του forum, οπότε τότε θα μπορώ να τη δω. Αν το κείμενο κινείται σε διαφορετικά πλαίσια από αυτό που εγώ είχα προτείνει, δηλαδή νόμοι και υποχρεώσεις της Πολιτείας σε αντιπαράθεση με αυτό που μας επιβάλλει δια των υπηρεσιών και των Υπουργείων της, τότε θα επανέλθω με την πρότασή μου.

Για να είμαι πιο σαφής, αυτό που έχω στο μυαλό μου και πρότεινα, θα ήταν γενικό, για όλους τους πολίτες και όχι για μεμονωμένα περιστατικά, εκτός ίσως ως αναφορές προς επίρρωσιν της επιχειρηματολογίας.

Όσον αφορά τις προσωπικές μου εμπειρίες τις έχω μοιραστεί όπως σας ανέφερα με την ΕΕΔΑΠ (οι οποίοι θα φέρουν το θέμα μου στο διοικητικό τους συμβούλιο που θα συγκληθεί μετά τις δημοτικές εκλογές) και το ΕΠΣΕ (από τους οποίους περιμένω απάντηση) και περιμένω από αυτούς προτάσεις ως πως το πώς να κινηθώ. Πράγμα που με φέρνει στο να υπενθυμίσω το ερώτημα που έθεσα πιο πάνω σε σένα AoratiMelani: η ΕΝΩ.ΟΥΜ.Ε αποτελεί τελείως διαφορετικό φορέα από το ΕΠΣΕ ή το ότι επικοινώνησα με το Παρατηρητήριο αρκεί και δεν χρειάζεται να στείλω ξεχωριστό mail στους Ουμανιστές;
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Με συγχωρείς Βέρα, δικό μου το λάθος. Νόμιζα ότι η επιστολή ήταν ορατή σε όλους, διότι οι Γενικές Συζητήσεις της Ένωσης είναι ορατές σε όλους (χωρίς δικαίωμα σχολιασμού όμως), αλλά η επιστολή είναι στις Ομάδες Εργασίας, που δεν είναι ορατές. Και πάλι συγγνώμη, την αναρτώ εδώ για να τη δεις:
ΑΠΟ: Ένωση Άθεων

ΠΡΟΣ: Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Προς την Υπουργό κυρία Άννα Διαμαντοπούλου

ΘΕΜΑ: Απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών


Αξιότιμη κύρια Διαμαντοπούλου

Όπως αναμφίβολα γνωρίζετε, στο θέμα της απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών στην μέση εκπαίδευση επικρατεί σύγχυση. Οι αντιφατικές εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές και οι κηδεμόνες τους να μην γνωρίζουν πλέον ποια είναι τα δικαιώματά τους. Ενώ οι εγκύκλιοι 91109/Γ2/10-7-2008 και 104071/Γ2/4-8-2008 δηλώνουν σαφώς ότι για την απαλλαγή αρκεί μια απλή υπεύθυνη δήλωση όπου θα αναφέρεται μόνο η επιθυμία απαλλαγής και δεν απαιτείται αιτιολόγηση της επιθυμίας, όπως απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία, η μεταγενέστερη εγκύκλιος Φ12/977/109744/Γ1/26-8-2008, ενώ υποτίθεται ότι ρυθμίζει μόνο τον τρόπο απασχόλησης των μαθητών που έχουν πάρει απαλλαγή, δηλώνει εμμέσως ότι την απαλλαγή δικαιούνται μόνο οι μαθητές που δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, και κατά συνέπεια αφήνει επιπλέον να εννοηθεί ότι θα πρέπει να δηλωθεί η αιτία της επιθυμίας απαλλαγής και να αποκαλυφθεί το θρήσκευμα του μαθητή. Αν εφαρμοστεί αυτό που αφήνει να διαφανεί η δεύτερη εγκύκλιος (κάτι που ήδη συμβαίνει σε πολλά σχολεία, επειδή η εγκύκλιος αυτή είναι μεταγενέστερη των άλλων δύο και επειδή αφήνει περιθώρια παρερμηνείας), παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα των μαθητών, διότι υφίστανται διακριτική μεταχείριση ανάλογα με το θρήσκευμα και διότι εξαναγκάζονται σε αποκάλυψη των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων που είναι ευαίσθητο δεδομένο προσωπικού χαρακτήρα.

Ως πολίτες του ελληνικού κράτους, ως γονείς παιδιών σχολικής ηλικίας και ως μέλη μιας Ένωσης που έχει σαν στόχο μεταξύ άλλων την προάσπιση της θρησκευτικής ελευθερίας, σας ζητάμε να λάβετε ξεκάθαρη θέση ως προς αυτό το ζήτημα και να κάνετε κάθε αναγκαία ενέργεια για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Προκειμένου να διευκρινίσετε τι ακριβώς ισχύει σε σχέση με τη δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών στην μέση εκπαίδευση, ζητάμε να εκδοθεί από το Υπουργείο σας άμεσα μια νέα εγκύκλιος, η οποία να απευθύνεται προς όλους τους αρμόδιους για τη ρύθμιση του θέματος της απαλλαγής, να αναιρεί την ασάφεια των προηγούμενων εγκυκλίων, και να διευκρινίζει όλα και κάθε ένα από τα παρακάτω σημεία:

1. Έχουν δικαίωμα όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ιδεολογίας και θρησκευτικών πεποιθήσεων, να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών;

2. Οι μαθητές που θεωρούνται χριστιανοί ορθόδοξοι (αναλυτικά και όχι περιοριστικά: οι μαθητές που έχουν βαπτιστεί χριστιανοί ορθόδοξοι, οι μαθητές που είναι καταγεγραμμένοι στα ληξιαρχεία ως χριστιανοί ορθόδοξοι, οι μαθητές που μεγαλώνουν σε οικογένειες όπου ο ένας ή και οι δύο γονείς είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, καθώς και κάθε άλλη περίπτωση μαθητού που θεωρείται χριστιανός ορθόδοξος) έχουν δικαίωμα να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών;

3. Προκειμένου να απαλλαγεί ένας μαθητής από το μάθημα των θρησκευτικών χρειάζεται να δηλώσει το θρήσκευμά του;

4. Προκειμένου να απαλλαγεί από το μάθημα των θρησκευτικών ένας μαθητής που θεωρείται χριστιανός ορθόδοξος (υπό την ίδια έννοια που αναφέρθηκε στο σημείο 2) χρειάζεται να δηλώσει το θρήσκευμά του;

5. Οι μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα θρησκευτικά παρακολουθούν υποχρεωτικά κάποιο άλλο μάθημα την ώρα που η τάξη τους έχει μάθημα θρησκευτικών; Αν ναι, με ποιον τρόπο επιλέγεται το μάθημα αυτό; Ισχύει το ίδιο για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ιδεολογίας και θρησκευτικών πεποιθήσεων;

6. Οι μαθητές που παίρνουν απαλλαγή από τα θρησκευτικά δικαιούνται να μην παρακολουθήσουν άλλο μάθημα την ώρα που η τάξη τους έχει μάθημα θρησκευτικών; Αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις και με ποια διαδικασία πρέπει να το ζητήσουν; Ισχύουν οι ίδιες προϋποθέσεις για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, ιδεολογίας και θρησκευτικών πεποιθήσεων;

Σε κάθε περίπτωση, είτε εκδοθεί τέτοια εγκύκλιος είτε όχι, ζητάμε να μας διευκρινίσετε γραπτώς και σαφώς όλα τα προαναφερθέντα σημεία σε απάντησή σας προς την παρούσα επιστολή.

Τέλος, παρακαλούμε να μας γνωστοποιήσετε ποιες εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας ή/και ποια άλλα έγγραφα ή/και ποιοι νόμοι του ελληνικού ή/και διεθνούς δικαίου καθορίζουν :

(α) το ποιοι έχουν δικαίωμα να απαλλαγούν από τα θρησκευτικά
(β) τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η αίτηση για την απαλλαγή από τα θρησκευτικά
(γ) τις προϋποθέσεις σύμφωνα με τις οποίες χορηγείται η απαλλαγή από τα θρησκευτικά
(δ) το πώς θα απασχολούνται οι μαθητές που παίρνουν απαλλαγή κατά την ώρα διδασκαλίας των θρησκευτικών

Παρακαλούμε τα σημεία που κάνουν ιδιαίτερη μνεία τους χριστιανούς ορθόδοξους να συμπεριληφθούν αναλυτικά σε τυχόν μελλοντική εγκύκλιό σας καθώς και στην απάντησή σας προς εμάς, διότι γνωρίζουμε από προσωπικές επικοινωνίες με πολλούς γονείς ότι έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο διευθυντών που μεταχειρίζονται διαφορετικά τους μαθητές ανάλογα με το θρήσκευμά τους και θέλουμε να συμβάλλουμε στη σωστή ενημέρωση των πολιτών.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας.
Παραθέτω και το σχόλιο που άφησα στη Μόνιμη Γενική Συνέλευση, ώστε να είναι κι αυτό ορατό:

Νομίζω ότι δεν θα πρέπει να παραφορτώσουμε το κείμενο με αναφορές στο ένα και στο άλλο. Στο υπουργείο γνωρίζουν την κατάσταση καλύτερα από εμάς. Αλλά μια αναφορά στο κείμενο της ΕΔΑΑ ίσως είναι χρήσιμη. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε το εξής (και θα το βάλω σε επείγον δημοψήφισμα αν θέλετε):
Στην Έκθεση της ΕΕΔΑ για το 2009 και στη σελίδα 299, διαβάζουμε κείμενο του ΥπΠΔΒΜΘ:"... Σχετικά με την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, σύμφωνα με τις υπ' αριθμ. 91109/Γ2/10.07.2008 και 104071/Γ2/04.08.2008 Εγκυκλίους, κάθε μαθητής έχει δικαίωμα να απέχει από το μάθημα των θρησκευτικών, τους εκκλησιασμούς και τη σχολική προσευχή με δήλωση του κηδεμόνα, στην περίπτωση που ο μαθητής είναι ανήλικος, ή του ιδίου, εάν είναι ενήλικος, στην οποία δεν απαιτείται εξήγηση ή διευκρίνιση των λόγων αποχής. Το δικαίωμα ισχύει για όλους τους μαθητές, όχι μόνο τους μη-ορθόδοξους." Δυστυχώς η ως άνω έκθεση δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, γιατί αποσιωπά τη σύγχυση που δημιουργήθηκε με την έκδοση της εγκυκλίου Φ12/977/109744/Γ1/26-8-2008. Το Υπουργείο σας ενώ φρόντισε να παρουσιάσει την κατάσταση ξεκάθαρη κατάσταση στην έκθεση της ΕΕΔΑ, δεν έχει φροντίσει να κάνει τις αναγκαίες διευκρινίσεις στους καθ' ύλην αρμόδιους, δηλαδή στους διευθυντές των κατά τόπους σχολικών μονάδων, που καλούνται να εφαρμόσουν το μέτρο της απαλλαγής. Παρακαλούμε να μεριμνήσετε ώστε να ενημερωθούν σωστά και πλήρως, χωρίς ασάφειες και περιθώρια παρερμηνείας
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Βέρα έγραψε:η ΕΝΩ.ΟΥΜ.Ε αποτελεί τελείως διαφορετικό φορέα από το ΕΠΣΕ ή το ότι επικοινώνησα με το Παρατηρητήριο αρκεί και δεν χρειάζεται να στείλω ξεχωριστό mail στους Ουμανιστές;
Η Ενω.Ουμ.Ε. και το ΕΠΣΕ είναι τελείως διαφορετικοί φορείς, ανεξάρτητοι μεταξύ τους. Όμως και στα δύο βασικό στέλεχος της διοίκησης είναι ο Δημητράς (στην περίπτωση της ΕνωΟυμΕ ουσιαστικά αυτός την ίδρυσε, για το ΕΠΣΕ δεν ξέρω).

Τυπικά, αν θέλεις να μπορείς να πεις ότι τους ενημέρωσες και τους δύο, θα πρέπει να στείλεις χωριστό μήνυμα στον καθένα. Στο κάτω-κάτω είναι ξεχωριστές οργανώσεις.

Στην πράξη, επειδή ο Δημητράς είναι βασικό στέλεχος και των δύο οργανώσεων, έχοντας ενημερώσει τη μία οργάνωση έχεις ενημερώσει και την άλλη.

Εγώ θα σου έλεγα να θέσεις την απορία σου στον ίδιο, να στείλεις δηλαδή ένα μήνυμα στο ΕΠΣΕ λέγοντας "χρειάζεται να ενημερώσω και την Ενω.Ουμ.Ε. χωριστά ή όχι?", ή ακόμα καλύτερα να προωθήσεις στην Ενω.Ουμ.Ε. το μήνυμα που είχες στείλει στο ΕΠΣΕ, λέγοντας "σας προωθώ το μήνυμα αυτό, γνωρίζοντας ότι τα βασικά στελέχη των δύο οργανώσεων είναι τα ίδια, ώστε να κρίνετε εσείς μέσω ποιας οργάνωσης είναι καλύτερα να κινηθεί το θέμα" ή κάτι παρόμοιο.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Μελάνη ευχαριστώ για την ανάρτηση της επιστολής σας και εδώ, δεν προλαβαίνω να τη διαβάσω τώρα, είμαι υπ' ατμόν. Θα μπω αργότερα και θα διαβάσω προσεκτικά.
Θα ήθελα να σου στείλω p.m. μια επιστολή να μου πεις τη γνώμη σου. Φυσικά επειδή κοινοποιείται και στην Ένωση, μετά την αποστολή της μπορείς να την αναρτήσεις και εδώ, χωρίς να φαίνονται τα στοιχεία μου.
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Μελάνη και πάλι ευχαριστώ για τη διευκρίνιση σχετικά με τους Ουμανιστές.

Η επιστολή είναι πολύ καλή και δεν αφήνει περιθώρια υπεκφυγών. Κάνοντας ξεχωριστά ερωτήματα για κάθε μία περίπτωση που θα μπορούσε να συναντήσει ένας Διευθυντής σχολείου, συνεισφέρετε ως Ένωση στο να πάψει η τακτική της αμφισημίας από πλευράς του Υπουργείου.

Όσον αφορά για το αν πρέπει να συμπληρωθεί το δεύτερο κείμενο, νομίζω ότι από μόνο του απαντά κάποιες από τις προηγούμενες ερωτήσεις του τίθενται στην επιστολή (συγκεκριμένα τις 1 έως 4) και τις καθιστά περιττές. Άρα, καλύτερα είναι να μείνει η επιστολή ως έχει, να δώσει απαντήσεις η Υπουργός και αν αυτές δεν είναι στο πνεύμα της Έκθεσης του Υπουργείου της προς την ΕΔΔΑ, τότε να δημοσιευτεί η απάντηση σε αντιπαράθεση με το συγκεκριμένο κείμενο - θα αποτελεί κόλαφο πρώτου μεγέθους, αλλά αμφιβάλλω ότι θα υποπέσει σε τέτοιο τραγικό σφάλμα. Από την άλλη, ποτέ δεν ξέρεις όταν έχεις να κάνεις με πολιτικούς που έχουν να συνυπολογίσουν το πολιτικό κόστος. Άλλωστε αυτός είναι προφανώς και ο λόγος που δεν δημοσιοποιήθηκε ευθύς εξ αρχής η αλλαγή στο συγκεκριμένο σημείο.

Ένα συντακτικό λάθος στην παράθεση - αν αποφασίσετε να τη συμπεριλάβετε τελικά - και στην οποία εκ παραδρομής γράφετε: "Το Υπουργείο σας ενώ φρόντισε να παρουσιάσει την κατάσταση ξεκάθαρη κατάσταση στην έκθεση της ΕΕΔΑ..."

Θα πρότεινα επίσης να μην διαχωρίσετε την πρωτοβάθμια από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφού οι εγκύκλιοι αφορούν εξίσου τα Δημοτικά όσο τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, αλλά θα επανέλθω εντός ολίγου σε αυτό.
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Λοιπόν ναι, θα πρότεινα να μην διαχωρίσετε την πρωτοβάθμια από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφού οι εγκύκλιοι αφορούν εξίσου τα Δημοτικά όσο τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Η κυκλοφόρηση των εγκυκλίων έχει γίνει από τον Ενιαίο Διοικητικό Τομέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα αντίστοιχα Γ τμήματά τους, που ασχολούνται με τα Μαθητικά Θέματα.
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Χτες έστειλα mail στην e SOS Διαδικτυακή πύλη καθημερινής ενημέρωσης για την Παιδεία με το από άλλη μου ανάρτηση γνωστό κείμενο (βλ.παρακάτω)
e SOS προς Εμένα
προβολή λεπτομερειών 2 Νοε (Πριν από 1 ημέρες)

Αντίγραφο του:

Αυτό είναι ένα διερευνητικό μήνυμα μέσω http://www.esos.gr/ απο:
Βέρα <vera.----@gmail.com>

Το Υπουργείο Παιδείας μέχρι τη 15η Ιανουαρίου κάθε χρόνου υποχρεούται να καταθέτει έκθεση στην Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Εκεί αναφέρονται πληροφορίες και παρατηρήσεις για την προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου στον τομέα της αρμοδιότητάς του και για το προηγούμενο έτος. Αυτή, μαζί με αντίστοιχες των άλλων υπουργείων που έχουν την ίδια υποχρέωση (π.χ. Δικαιοσύνης, Εσωτερικών κ.α.) συμπεριλαμβάνεται στην ετήσια έκθεση που καταθέτει η Επιτροπή στον Πρωθυπουργό και τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων. Τώρα, στην Έκθεση της ΕΕΔΑ για το 2009 και στη σελίδα 299, διαβάζουμε κείμενο του ΥΠΕΠΘ:
"... Σχετικά με την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, σύμφωνα με τις υπ' αριθμ. 91109/Γ2/10.07.2008 και 104071/Γ2/04.08.2008 Εγκυκλίους, κάθε μαθητής έχει δικαίωμα να απέχει από το μάθημα των θρησκευτικών, τους εκκλησιασμούς και τη σχολική προσευχή με δήλωση του κηδεμόνα, στην περίπτωση που ο μαθητής είναι ανήλικος, ή του ιδίου, εάν είναι ενήλικος, στην οποία δεν απαιτείται εξήγηση ή διευκρίνιση των λόγων αποχής. Το δικαίωμα ισχύει για όλους τους μαθητές, όχι μόνο τους μη-ορθόδοξους."

Αυτή η τελευταία εξέλιξη έμεινε σχεδόν κρυφή θα έλεγε κανείς. Κανείς δεν χαιρέτησε αυτή τη συμμόρφωση, μερική έστω, στην (δεσμευτική για τη Διοίκηση) Απόφαση 77Α/2002, 1143Α/25-6-02 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Εύστοχα λοιπόν ο κύριος Καμίνης, τέως ΣτΠ, διαπιστώνει "(βάσει σειράς αναφορών) ελλιπή ενημέρωση των γονέων και φαινόμενα αποκλίνουσας πρακτικής μεταξύ των σχολείων" στην απαντητική επιστολή του προς τον "οργισμένο" κύριο Στυλιανίδη. Όμως, σήμερα δεν κυβερνά η Ν.Δ. αλλά το ΠΑΣΟΚ και Υπουργός είναι η κυρία Διαμαντοπούλου. Το ότι δεν προέβη σε σχετικές ανακοινώσεις και εγκυκλίους προς τις σχολικές μονάδες και τους Διευθυντές τους την καθιστά υπεύθυνη για τις όποιες παρεξηγήσεις ή ηθελημένες παρερμηνείες επιχειρούνται, τόσο από θεολόγους (βλέπε ανακοίνωση ΕΛΜΕ Χανίων και επίθεση από blog) όσο και Διευθυντές σχολείων που αρνούνται το δικαίωμα απαλλαγής.

Σήμερα έχουν άρθρο εδώ.
Άβαταρ μέλους
xarxar
Δημοσιεύσεις: 2034
Εγγραφή: 14 Δεκ 2009 02:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Υάδες

Από τη μια το πήραν χαμπάρι και οι θεολόγοι:
http://thriskeftika.blogspot.com/2010/1 ... _5344.html

από την άλλη ήρθε αυτή η κεραμίδα
http://thriskeftika.blogspot.com/2010/1 ... _9793.html

Τελικά μας δουλεύει το υπουργείο. Έξω να φαίνεται προοδευτικό και μέσα ψηφοθηρία. Δεν ξέρω τελικά αν έχει νόημα η επιστολή αφού δεν μπορούν (ή μάλλον δε θέλουν) να αποφασίσουν.
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Τι, δεν την ήξερες αυτή την απάντηση; Το κείμενο της ερώτησης του Φώτη Κουβέλη, βουλευτή τότε του Συνασπισμού και με ημερομηνία κατάθεσης 14 Μαΐου του 2010 είναι εδώ Η απάντηση της Χριστοφιλοπούλου δόθηκε στις 25 Ιουνίου του 2010.

20 μέρες αργότερα, στις 19 Ιουλίου το ΥΠΕΠΘ κατέθεσε στην ΕΔΔΑ την προαναφερθείσα ετήσια Έκθεσή του για το 2009. Αντιλαμβάνεσαι ότι ένα τέτοιο κείμενο για να συνταχθεί, θέλει προετοιμασία μηνών και δε γίνεται μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα (που είναι και το διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της απάντησης και της επίδοσης) Έχοντας αυτό υπ' όψιν σου, θα καταλάβεις σε πόσο δύσκολη θέση βρίσκεται το Υπουργείο
α) από την μία να διαψεύδει μέσω της Υφυπουργού του την Έκθεσή του
β) από την άλλη όταν θα σχολιαστεί (σε σχετική επιστολή που θα σταλεί) το πνεύμα της απάντησης της Υφυπουργού και το αυθαίρετο συμπέρασμα που επικαλείται για τους μαθητές που ζήτησαν απαλλαγή. (Εκτός αν κάποιος από αυτούς ήταν τόσο κρετίνος ώστε να πάει και να ομολογήσει κάτι τέτοιο στους καθηγητές του).
γ) η απάντησή της καταλήγει με τη δήλωση πως
"οι μαθητές που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των αλλόθρησκων ή των ετερόδοξων, δεν μπορούν να απαλλάσσονται από οποιοδήποτε μάθημα είναι υποχρεωτικό".
Η εύλογη απορία που δημιουργείται είναι "πώς θα μπορέσει το σχολείο να διερευνήσει τις θρησκευτικές ή φιλοσοφικές αντιλήψεις του μαθητή και/ή των γονέων του παρά μόνο δια της ευθείας ερώτησης για το θρήσκευμά τους;" (Κάτι το οποίο απαγορεύεται ρητώς και δια ροπάλου)
και δ)..., ε).... και άλλα πολλά που δεν έχω σκεφτεί ακόμα.
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Εγώ ομολογώ ότι δεν την ήξερα την απάντηση, όπως δεν ήξερα και την Έκθεση της ΕΕΔΑ.

Υπό το φως αυτής της απάντησης, νομίζω ότι θα πρέπει να μπει κάποιο διευκρινιστικό κειμενάκι στην επιστολή, όχι όμως αυτό που πρότεινα πριν, αλλά κάτι του στυλ:
Εκτός από τις εγκυκλίους σας, κατά καιρούς έχετε δημοσιοποιήσει αντιφατικές δηλώσεις σχετικά με το θέμα της απαλλαγής. Συγκεκριμένα:

Στην Έκθεση της ΕΕΔΑ για το 2009 και στη σελίδα 299, διαβάζουμε κείμενο του ΥπΠΔΒΜΘ:"... Σχετικά με την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, σύμφωνα με τις υπ' αριθμ. 91109/Γ2/10.07.2008 και 104071/Γ2/04.08.2008 Εγκυκλίους, κάθε μαθητής έχει δικαίωμα να απέχει από το μάθημα των θρησκευτικών, τους εκκλησιασμούς και τη σχολική προσευχή με δήλωση του κηδεμόνα, στην περίπτωση που ο μαθητής είναι ανήλικος, ή του ιδίου, εάν είναι ενήλικος, στην οποία δεν απαιτείται εξήγηση ή διευκρίνιση των λόγων αποχής. Το δικαίωμα ισχύει για όλους τους μαθητές, όχι μόνο τους μη-ορθόδοξους." Δυστυχώς η ως άνω έκθεση δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα, γιατί αποσιωπά τη σύγχυση που δημιουργήθηκε με την έκδοση της εγκυκλίου Φ12/977/109744/Γ1/26-8-2008. Το Υπουργείο σας ενώ φρόντισε να παρουσιάσει την κατάσταση ξεκάθαρη κατάσταση στην έκθεση της ΕΕΔΑ, δεν έχει φροντίσει να κάνει τις αναγκαίες διευκρινίσεις στους καθ' ύλην αρμόδιους, δηλαδή στους διευθυντές των κατά τόπους σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που καλούνται να εφαρμόσουν το μέτρο της απαλλαγής.

Επιπλέον, στην απάντησή της με Α.Π. 56664/ΙΗ/25-6-2010 προς την ερώτηση αρ. 10189/14-5-2010 του κ. Κουβέλη η υφυπουργός παιδείας κα. Χριστοφιλοπούλου αναφέρει: "Το μάθημα των θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό μάθημα και διδάσκεται σε όλες τις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τα επίσημα υποχρεωτικά αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα, τα οποία καθορίζονται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Δίνεται όμως η δυνατότητα απαλλαγής στους αλλόθρησκους ή ετερόδοξους μαθητές, οι οποίοι για λόγους συνείδησης δεν επιθυμούν να παρακολουθήσουν το εν λόγω μάθημα. Επειδή όμως έχει παρατηρηθεί κατάχρηση της δυνατότητας απαλλαγής από μη ετερόδοξους ή αλλόθρησκους μαθητές, ιδιαίτερα της Γ τάξης Γενικού Λυκείου λόγω φόρτου εργασίας, αραβιάζεται η αρχή της ίδης αντιμετώπισης των μαθητών και η αρχή της ίσης προσπάθειας για την απόκτηση απολυτηρίου. Επομένως οι μαθητές που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των αλλόθρησκων ή ετερόδοξων δεν μπορούν να απαλλάσσονται από οποιοδήποτε μάθημα είναι υποχρεωτικό, βάσει του αναλυτικού προγράμματος, εκτός κι αν εμπίπτουν στην κατηγορία που περιγράφεται στο άρθρο 22 του Π.Δ. 104/79." Αυτή η απάντηση της υφυπουργού προς τον κύριο Κουβέλη έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την έκθεση του Υπουργείου προς την ΕΕΔΑ.

Είναι φανερό ότι η αρχή της ίσης αντιμετώπισης των μαθητών και της ίσης προσπάθειας για την απόκτηση απολυτηρίου παραβιάζονται από τη διακριτική μεταχείριση που τους επιφυλάσσετε με τον εκ μέρους σας αυθαίρετο διαχωρισμό των μαθητών σε δύο κατηγορίες, "ετερόδοξους ή αλλόθρησκους" και "μη ετερόδοξους ή αλλόθρησκους" (υποθέτουμε ότι εννοείτε "χριστιανούς ορθόδοξους"), και όχι με την ελεύθερη επιλογή των μαθητών και των γονέων για παρακολούθηση ή μη του μαθήματος των θρησκευτικών, η οποία σε καμμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί "κατάχρηση", όποια και αν είναι τα κίνητρά της. Δεν είναι αρμοδιότητα της πολιτείας να αξιολογεί τις πεποιθήσεις των πολιτών παρά μόνο να δέχεται την υπεύθυνη δήλωσή τους ως προς τις επιλογές που η ίδια η πολιτεία τους παρέχει.

Η διακριτική μεταχείριση των μαθητών ως προς το δικαίωμα της απαλλαγής από τα θρησκευτικά συνιστά παραβίαση του άρθρου 13 του Συντάγματος: "13.1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός."

Όπως σίγουρα γνωρίζετε, το θρήσκευμα είναι ευαίσθητο δεδομένο προσωπικού χαρακτήρα και ο πολίτης δεν μπορεί να υποχρεωθεί σε ακούσια αποκάλυψή του.

Σύμφωνα με την ΟλΣτΕ 2281/2000 (υπόθεση των ταυτοτήτων), ο πολίτης δεν υποχρεούται να αποκαλύψει τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις σε δημόσιο έγγραφο, διότι αυτό θα αντέβαινε στην αρνητική όψη της ως άνω συνταγματικώς προστατευόμενης θρησκευτικής του ελευθερίας. Ειδικότερα και σύμφωνα με την ως άνω απόφαση της Ολομελείας, «Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, με την οποία προστατεύεται προεχόντως το ενδιάθετο φρόνημα του ατόμου αναφορικά με το θείο από κάθε κρατική επέμβαση, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και το δικαίωμα του ατόμου να μην αποκαλύπτει το θρήσκευμα που ακολουθεί ή τις θρησκευτικές εν γένει πεποιθήσεις του. Κανένας δεν μπορεί να εξαναγκασθεί με οποιονδήποτε τρόπο, να αποκαλύψει είτε αμέσως είτε εμμέσως, το θρήσκευμα ή τις θρησκευτικές εν γένει πεποιθήσεις του, υποχρεούμενος σε πράξεις ή παραλείψεις από τις οποίες θα τεκμαίρεται η ύπαρξη ή η ανυπαρξία τους. Και καμία κρατική αρχή ή κρατικό όργανο δεν επιτρέπεται να επεμβαίνουν στον απαραβίαστο, κατά το Σύνταγμα, χώρο αυτό της συνείδησης του ατόμου και να αναζητούν το θρησκευτικό του φρόνημα, πολύ δε περισσότερο να επιβάλλουν την εξωτερίκευση των όποιων πεποιθήσεων του ατόμου αναφορικά με το θείο».

Η δεσμευτική για τη διοίκηση απόφαση υπ’ αρ. 77Α/25.6.2002 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δηλώνει ρητώς: "Η αρχή απευθύνει σύσταση, προειδοποιεί και καλεί τον υπεύθυνο επεξεργασίας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μέσα σε εύλογο χρόνο - και πάντως όχι περισσότερο απ' όσο είναι αναγκαίος για την τροποποίηση των σχετικών ρυθμίσεων και την προσαρμογή των σχετικών πρακτικών - να συμμορφωθεί προς το περιεχόμενο της παρούσας απόφασης και, ειδικότερα:[...] 2. Να εκδώσει κάθε αναγκαία οδηγία προς τις οικείες εκπαιδευτικές αρχές και τους διευθυντές των σχολείων ώστε, εφεξής, από τους γονείς ή κηδεμόνες που επιθυμούν τα παιδιά τους να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών να μην ζητείται να δηλώνουν, αν είναι άθρησκοι, ετερόδοξοι, αλλά να ασκούν το δικαίωμά τους αυτό, κατ' επίκληση των πεποιθήσεών τους και χωρίς να προβαίνουν σε καμία περαιτέρω διευκρίνιση. "

Είναι φανερό ότι δεν υπάρχει έννομος τρόπος να διαπιστωθούν οι θρησκευτικές πεποιθήσεις των μαθητών και των γονέων τους, καθώς και ότι η διακριτική μεταχείριση με βάση το θρήσκευμα παραβιάζει τα δικαιώματα των πολιτών, και ως εκ τούτου δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται διάκριση μεταξύ χριστιανών ορθόδοξων και μη χριστιανών ορθόδοξων στο δικαίωμα της απαλλαγής από τα θρησκευτικά. Οι πολίτες πρέπει να έχουν δικαίωμα απαλλαγής με βάση τη δήλωση της επιθυμίας τους, χωρίς να εξαναγκάζονται σε δήλωση πεποιθήσεως.

Ζητάμε να ξεκαθαρίσετε το συντομότερο το ζήτημα προς όλους τους αρμόδιους φορείς, ιδιαίτερα δε προς τις διευθύνσεις της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και προς τις κατά τόπους σχολικές μονάδες, με επίσημο έγγραφό σας.
Επίσης νομίζω καλό θα ήταν να τεθεί σαφώς ξεχωριστό ερώτημα για το πώς διαπιστώνεται αν ο μαθητής είναι "ετερόδοξος ή αλλόθρησκος" ή είναι "χριστιανός ορθόδοξος" και το πώς ορίζεται η κάθε έννοια. Θα μπορούσε να τροποποιηθεί η επιστολή μας ως εξής:
2. [ως έχει]

3. Ποιοι μαθητές θεωρούνται επισήμως χριστιανοί ορθόδοξοι; Συγκεκριμένα οι περιπτώσεις μαθητών που αναφέρθηκαν μέσα σε παρένθεση στο σημείο (2), δηλαδή (α) οι μαθητές που έχουν βαπτιστεί χριστιανοί ορθόδοξοι, (β) οι μαθητές που είναι καταγεγραμμένοι στα ληξιαρχεία ως χριστιανοί ορθόδοξοι, (γ) οι μαθητές που μεγαλώνουν σε οικογένειες όπου ο ένας ή και οι δύο γονείς είναι χριστιανοί ορθόδοξοι, θεωρούνται χριστιανοί ορθόδοξοι; Υπάρχουν άλλες περιπτώσεις μαθητών που θεωρούνται χριστιανοί ορθόδοξοι;

4. Πώς διαπιστώνεται το θρήσκευμα των μαθητών επισήμως και χωρίς να παραβιαστεί το συνταγματικό δικαίωμά τους να μην το αποκαλύψουν;

3.5. [ως έχει]

[προσαρμογή της αρίθμησης από εκεί και κάτω]
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Off Topic
το άρθρο 22 του ΠΔ 104/79 λέει για την απαλλαγή από Φυσική Αγωγή και από Μουσική. Έχει πολύ γέλιο, γιατί ενώ από τη φυσική αγωγή είναι κατανοητό ότι μπορεί κάποιος να δικαιούται απαλλαγή λόγω φυσικής μειονεξίας, από τη μουσική εμένα τουλάχιστον μου είναι ακατανόητο: τι λογής φυσική μειονεξία εμποδίζει κάποιον να παρακολουθήσει μουσική? η κώφωση υποθέτω, αλλά αν είναι κουφός ο μαθητής, δεν πηγαίνει σε ειδικό σχολείο ούτως ή άλλως?
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Νομίζω πως η πρώτη επιστολή δεν πρέπει να αλλάξει, αλλά να διατηρήσει τον χαρακτήρα της, των ερωτημάτων δηλαδή που ζητούν αποσαφήνιση.

Το κείμενο που έχεις συντάξει είναι πολύ καλό και θα μπορούσε αυτό, μαζί με άλλα ερωτήματα για απαντήσεις που έχουν δοθεί στη Βουλή, να αποτελέσει ξεχωριστή επιστολή. Πρόκειται περί αυτού που έλεγα για ομάδα εργασίας και σχέδιο επιστολής. Ένα από τα θέματα που θα θέταμε ήταν αυτό της απάντησης της κυρίας Χριστοφιλοπούλου.

Μόλις έστειλα mail στον E-Lawyer ζητώντας του να σχολιάσει το θέμα της Έκθεσης και της δήλωσης πως η απαλλαγή αφορά και τους Χ.Ο. σε αντιδιαστολή με το τι πρακτικά εφαρμόζεται.


- Σύνταγμα της Ελλάδος http://users.sch.gr/akouts/docs/syntagma.pdf.pdf

-Συνθήκη της Λισαβόνας
Η Συνθήκη της Λισαβόνας, (γνωστή και ως Μεταρρυθμιστική Συνθήκη, ή Νέα Συνθήκη) είναι μία διεθνής συνθήκη συνασπισμού των Χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που υπογράφηκε στις 13 Δεκεμβρίου του 2007 στη σύνοδο κορυφής της Λισαβόνας, στην οποία συμμετείχαν οι πολιτικοί αρχηγοί και οι υπουργοί εξωτερικών των κρατών μελών Ε.Ε. και η οποία υποκαθιστά το εγκαταλειφθέν "Ευρωπαϊκό Σύνταγμα", τροποποιώντας τις υπάρχουσες συνθήκες για την Ευρωπαϊκή Ένωση και για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.

1 Δεκεμβρίου 2009
Έναρξη ισχύος της Συνθήκης

Σημαντικά Στοιχεία
...
Ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων που ανακήρυξε η ΕΕ το 2000 θα γίνει νομικά υποχρεωτικός. (Ο τίτλος ΙΙ αφορά τις θεμελιώδεις ελευθερίες.)
http://eur-lex.europa.eu/el/treaties/da ... 000101.htm

- Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων των Ανθρώπου
http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/E4 ... ekGrec.pdf
http://en.wikipedia.org/wiki/European_C ... _education
(παραθέτω και την αγγλική έκδοση γιατί η ελληνική δεν αναφέρει όλα τα πρωτόκολλα αφού η Ελλάδα δεν τα ψήφισε)

Μια εξαιρετική πηγή για να βρεις ποια ακριβώς είναι τα σχετικά νομικά κείμενα που πρέπει να αναφερθούν, είναι οι ίδια η απόφαση της ΑΠΔΠΧ http://tosyntagma.ant-sakkoulas.gr/prax ... php?id=688 και τα κείμενα του ΣτΠ.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Βέρα την 04 Νοέμ 2010 10:12, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Το επεξεργάστηκα και συμπλήρωσα κάποια πράματα, ξαναδιάβασέ το.

Τι νόημα έχει μια συμπληρωματική επιστολή? Εγώ νομίζω ότι μία πρέπει να είναι η επιστολή και να τα έχει όλα. Να φαίνεται στην ίδια επιστολή ότι γνωρίζουμε όλο το ιστορικό και το νομικό υπόβαθρο, δε μασάμε κουτόχορτο, ξέρουμε τα δικαιώματά μας και περιμένουμε να πάρουν ξεκάθαρη θέση.

Η δεύτερη επιστολή ως τι θα στελνόταν, από ποιον και προς ποιον?
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Μόλις αναρτήθηκε το mail μου E-Lawyer. Βρίσκεται εδώ. Μακάρι να σχολιάσει την Έκθεση του Υπουργείου.
Νέα ιστοσελίδα της Εθνικής Επιτροπής Δικαιωμάτων του Ανθρώπου

Το ότι είμαστε πολύ καλά ενημερωμένοι δε σημαίνει ότι ένας έλληνας πολιτικός δε θα σου απαντήσει εντελώς άσχετα προς τα ερωτήματά σου ή με τρόπο τέτοιο που μόνος του αναιρείται. Θα σου δώσω παράδειγμα.
Άβαταρ μέλους
Βέρα
Δημοσιεύσεις: 777
Εγγραφή: 01 Νοέμ 2010 11:04
Όνομα Ιστότοπου: -

Ας πούμε για την προαναφερθείσα ερώτηση Κουβέλη. Κατ' αρχάς κάνει το λάθος και αναφέρεται στο ΣτΠ ο οποίος, χωρίς να τον απαξιώνω, είναι γνωμοδοτικό όργανο. Θα έπρεπε να αναφέρει την απόφαση 77Α/2002 της εκ του Συντάγματος αρμόδιας Α.Π.Δ.Π.Χ. και η οποία απόφαση ακόμα σήμερα δεν έχει γίνει σεβαστή, ως όφειλε η Πολιτεία να πράξει. Ωστόσο και τα τρία επιχειρήματα πάνω στα οποία στηρίζει την ερώτηση είναι βάσιμα και τα 2 πρώτα ανήκουν σε επίσημους φορείς, το δε πρώτο είναι του ίδιου του Υπουργείου! Η ερώτηση όπως διατυπώνεται καθιστά δεδομένο ότι το Υπουργείο θα πράξει αναλόγως ώστε "να καθιερωθεί σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας το δικαίωμα....."
Έρχεται τώρα η υφυπουργός, που πιθανόν θεωρεί πως ο κύριος Κουβέλης αγνοεί (αλλά γνωρίζει ότι η απάντηση ελέγχεται από τους πάντες) και δε διστάζει ως επίσημο πρόσωπο να αμφισβητήσει ευθέως την ειλικρίνεια των πολιτών ως προς τους λόγους που ζητούν απαλλαγή και κατ' επέκταση να τους προσβάλει υπονοώντας πως είναι ψεύτες. Κάτι σαν την αντιμετώπιση των φορολογούμενων από τις εφορίες; Θεωρώ εκ των προτέρων πως έχεις κάνει ψευδή δήλωση και δεν θα την δεχτώ παρά μόνο αν σε ελέγξω;
Η τελευταία παράγραφος της απάντησης, τι λέει στην ουσία; "Επομένως οι μαθητές που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των αλλόθρησκων ή των ετερόδοξων," (=Ορθόδοξοι ή μήπως εννοεί και τους άθεους; τους αγνωστικιστές; what about the αβάπτιστους;) "δεν μπορούν να απαλλάσσονται από οποιοδήποτε μάθημα είναι υποχρεωτικό, βάσει του αναλυτικού προγράμματος, εκτός κι αν εντάσσονται στην κατηγορία που περιγράφεται στο άρθρο 22 του Π.Δ. 104/79." (δηλαδή αν ζητούν απαλλαγή από τη Γυμναστική ή τη Μουσική). Θεωρεί επίσης ανυπόστατο το δικαίωμα Ορθόδοξου γονέα να επικαλεστεί τη συνείδησή του ώστε να μην επιτρέψει την πλύση εγκεφάλου του παιδιού του. Γιατί μερικοί θεολόγοι που κάνουν το μάθημα είναι άνθρωποι με πάθη και ισχυρά πιστεύω, που δεν διστάζουν να δηλητηριάσουν τα μυαλουδάκια ανυποψίαστων μαθητών. Το δυστύχημα δε είναι ότι θεωρούν ότι επιτελούν κοινωνικό έργο... Αλλά και στην περίπτωση που ο θεολόγος είναι άνθρωπος λογικός, ποιος μας προστατεύει από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο που εγκρίνει βιβλία τα οποία χύνουν δηλητήριο στους αναγνώστες τους για τις άλλες θρησκείες; Τρανταχτή απόδειξη για το επικίνδυνο του να αφήνεις κάποιον όπως το Κράτος, το Π.Ι. και τους εκπαιδευτικούς, να προσηλυτίζει το παιδί σου είναι εδώ http://www.synigoros.gr/pdfs/_diorthwse ... ytikwn.pdf και για πιο περιληπτικά εδώ http://www.synigoros.gr/pdfs/_deltio_8riskeutiks.pdf. Άντε τώρα να πιστέψει κανείς πως ακόμα και σε θρησκειολογία να μετατρέψουν το μέχρι σήμερα ομολογιακό μάθημα, αυτό θα γίνει με τρόπο αντικειμενικό και ουδέτερο. Εγώ πάλι απαλλαγή θα ζητήσω. Αλλά πλατιάζω και βγήκα και εκτός θέματος... Με συγχωρείτε.

Και ενώ εκείνη λοιπόν απαντούσε στη Βουλή, στο Υπουργείο συνέτασσαν την Έκθεση προς την ΕΔΔΑ! Το αν κάποιοι πήραν απαλλαγή για να μειωθεί ο φόρτος των μαθημάτων, δεν μπορεί να αποτελέσει γνώμονα ώστε να απορριφθούν όλες οι άλλες αιτήσεις για απαλλαγή. Ωστόσο μια και διαστέλλουν τόσο το νόημα του Προεδρικού Διατάγματος, μη σας ξαφνιάσει αν στα σχολεία δημιουργηθεί μια επιτροπή του τύπου του Υπουργείου Αμύνης, που ελέγχει τη σοβαρότητα των πιστεύω των αντιρρησιών συνείδησης.

Πίσω στα παραδείγματα: Ρωτά http://www.hellenicparliament.gr/UserFi ... 142926.pdf ο κύριος Τσίπρας την Υπουργό, στις 28/6/2010: "Θα μεριμνήσετε για την άμεση τροποποίηση των σχετικών ρυθμίσεων προκειμένου να μην αναγράφεται, ούτε να επιτρέπεται η αναγραφή του θρησκεύματος στους απολυτήριους τίτλους σπουδών δημοτικής και μέσης εκπαίδευσης;" Πώς θα μπορούσε να διατυπωθεί πιο ευθύ ερώτημα;
Η κυρία Διαμαντοπούλου απαντά http://www.hellenicparliament.gr/UserFi ... 193679.pdf στις 9/8/2010: "η Ελλάδα είναι μια χώρα με μακρά παράδοση σεβασμού των ατομικών δικαιωμάτων και των θρησκευτικών ελευθεριών"
(Σχόλιο: τον σεβασμό τον απολαύσαμε στην απάντηση της υφυπουργού της πιο πάνω. Επίσης όσοι από μας αντιμετώπισαν δύστροπους εκπαιδευτικούς ως προς το δικαίωμα απαλλαγής. Οι οποίες περιπτώσεις είναι γνωστές στο Υπουργείο, τόσο από απ' ευθείας καταγγελίες, όσο και μέσω του ΣτΠ. Επίσης αν η Ελλάδα είχε παράδοση σεβασμού μπλα μπλα, το Υπουργείο Παιδείας δεν θα έστελνε την Εγκύκλιο 73735/Γ2/23-6-2010 στα σχολεία που πληροφορεί πως οι τίτλοι σπουδών καθορίζονται από την εγκύκλιο Γ2/106597/30-9-03, και "ότι ο τύπος των εν λόγω απολυτηρίων καθορίζεται από την υπ’ αριθµ. 233.1/6/Γ2/2058/1986 (ΦΕΚ317, Β’) Υ.Α. και περιλαµβάνει αναγραφή του θρησκεύµατος του µαθητή." (Παρεπιπτόντως όλα τα έγγραφα αυτής της παραγράφου δεν υπάρχουν αναρτημένα στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου.)
Καταλήγει η απάντηση πως "Για τον τύπο των απολυτηρίων τίτλων δεν υπήρξε καμια αλλαγή από τα ισχύοντα με την υπ’ αριθµ. 233.1/6/Γ2/2058/1986 (ΦΕΚ317, Β’) Υ.Α. (που περιλαµβάνει αναγραφή του θρησκεύµατος)
Αν η Ελλάδα είχε παράδοση σεβασμού μπλα μπλα, το Υπουργείο Παιδείας δε θα περιοριζόταν στην διευκρίνιση ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει, αλλά ως πρώτο μέλημα θα είχε να φροντίσει για την αλλαγή. Και αν ο φόρτος των Υπηρεσιακών θεμάτων δεν το έχει επιτρέψει μέχρι τώρα, θα έπρεπε να απαντήσει η Υπουργός πως είναι στις άμεσες προτεραιότητές της. Μια ξερή επιβεβαίωση της πραγματικότητας είναι περιττή και μόνο απογοήτευση προκαλεί.
Άβαταρ μέλους
themosk
Δημοσιεύσεις: 90
Εγγραφή: 24 Αύγ 2010 12:56
Όνομα Ιστότοπου: ΑΣΜΟΔΑΙΟΣ Ο ΚΑΡΑΒΛΑΧΟΣ
Επικοινωνία:

μωρε εσεις μια χαρα το προσπαθητε αλλα φοβαμαι πως δε θα βγαλετε ακρη. ζουμε σε ενα θεοκρατικο κρατος που κυριαρχουν η λαμογια και το ρουσφετι, συνδιασμος που σκοτωνει δηλαδη.
μπραβο στα παιδια που πηρα απαλαγη απο το μαθημα και μπραβο σας και για την προσπαθεια σας ανεξαρτητα απο που θα οδηγησει και ποτε.

εγω στο σχολειο (καμια 10ρια χρονια πριν δηλαδη) επειδη δεν επαιζαν απαλλαγες και τετοια βρηκα την ιδανικη για εμενα λυση. συμφωνησα με τον καθηγητη να μην του φερνω αντιρηση σε οσα λεει και συνεπως να τον αφηνω να κανει το "μαθημα" του με ανταλλαγμα να μην ειμαι στην ταξη και να μου βαζει ενα 15 και ολα οκ. :D
Άβαταρ μέλους
αμόρφωτη γκόμενα
Δημοσιεύσεις: 198
Εγγραφή: 07 Μαρ 2010 02:35
Όνομα Ιστότοπου: -

themosk έγραψε:να τον αφηνω να κανει το "μαθημα" του με ανταλλαγμα να μην ειμαι στην ταξη και να μου βαζει ενα 15 και ολα οκ.
15?? :o Tζάμπα την έβγαλες! Μην το πεις ούτε του παππά.


Seriously, μην το πεις. :mrgreen:
Άβαταρ μέλους
noxteryn
Δημοσιεύσεις: 2210
Εγγραφή: 02 Απρ 2010 15:40
Όνομα Ιστότοπου: noxteryn
Τοποθεσία: Αργυρούπολη
Επικοινωνία:

Off Topic
Indeed, εγώ είχα πάρει 5.
"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."
Άβαταρ μέλους
xarxar
Δημοσιεύσεις: 2034
Εγγραφή: 14 Δεκ 2009 02:53
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Υάδες

Έχουν κι άλλοι απορίες (νέες επιστολές θεολόγων και γονέων προς υπουργείο)

http://aktines.blogspot.com/2010/11/100.html
http://thriskeftika.blogspot.com/2010/1 ... _7005.html
Θέλει αρετή και τόλμη η ...αθεΐα.
Απάντηση