Περί φανερού δείπνου

Οτιδήποτε αφορά την επικαιρότητα ή πρακτικά θέματα σχετικά με την αθεΐα και την θρησκεία. Θέματα γενικής επικαιρότητας συζητιούνται στα "Εκτός θέματος", υποσυζήτηση "Ειδήσεις και επίκαιρα".
Άβαταρ μέλους
Τεμπελόσκυλο
Δημοσιεύσεις: 9866
Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
Όνομα Ιστότοπου: Τεμπέλικες Σκέψεις...
Τοποθεσία: Sun City
Επικοινωνία:

Off Topic
Γιατρος Του Ικα έγραψε:Αριστοτέλη τέρμα η κουβέντα και η επικοινωνία μαζί σου,αυτή τη φορά οριστικά.
Τα θέλει ο κώλος σου Γιατρέ. :mrgreen:
It is by will alone I set my mind in motion.
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Τεμπελόσκυλο έγραψε:
Off Topic
Γιατρος Του Ικα έγραψε:Αριστοτέλη τέρμα η κουβέντα και η επικοινωνία μαζί σου,αυτή τη φορά οριστικά.
Τα θέλει ο κώλος σου Γιατρέ. :mrgreen:
Off Topic
Προσπαθώ να καθησυχάσω τον Azor Ahai.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

γιατι απο οτι εχουμε καταλαβει δεν σας νοιαζουν τοσο οι αλλες θρησκιες

τεμπελοσκυλε εισαι στην κυριολεξια ΑΝΑΙΣΘΗΤΟΣ ξερεις εσυ
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Άβαταρ μέλους
Κούρος
Δημοσιεύσεις: 349
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2014 17:29
Όνομα Ιστότοπου: -

Εμένα πάλι αυτή η ιστορία με τον φανερό δείπνο μου επανέφερε εφηβικές μνήμες.
Στο σπίτι μου ποτέ μας δεν νηστεύαμε (κινούμασταν οικογενειακώς στο επίπεδο της θρησκευτικής αδιαφορίας-δηλαδή της αυθεντικής αθεΐας) και μάλιστα θυμάμαι πολλές Μ.Παρασκευές να τρώμε τις συκωταριές που έφερνε ο πατέρας μου "από το χωριό", χωρίς καμία απολύτως δεύτερη σκέψη ή τύψεις. Τότε ένας φίλος μου ήταν αρκετά θρησκευόμενος και του έκανε εντύπωση που δεν νήστευα ποτέ. Πολύ σύχνα λοιπόν, μέσα στις ημέρες της Μ. Εβδομάδας έτρωγα πιτόγυρα όποτε βγαίναμε έξω, ιδιαιτέρως δε όταν ήταν στην παρέα και ο φίλος μου.. :twisted:
Άβαταρ μέλους
HELLADISTAN
Δημοσιεύσεις: 288
Εγγραφή: 14 Οκτ 2012 10:55
Όνομα Ιστότοπου: atheismingreece.tumblr.com
Τοποθεσία: Αθηνα
Επικοινωνία:

Μα έτσι κάνει και η πλειοψηφία των χριστιανών. Το μαγαζί ήταν τίγκα Μ. Παρασκευή και δεν ήταν και οοοοοοολα τα υπόλοιπα τραπέζια άθεοι! Ούτε υπήρξε και καμμιά αντίδραση απο τους χριστιανούς που έβγαιναν απο την εκκλησία...

Στα περισσότερα γενικά σπίτια νομίζω οτι Μ. Παρασκευή παίζεται το σκηνικό που καμμιά γιαγιάκα νηστεύει και οι γύρω της τρώνε κρέας, ψάρι κτλ κτλ

Γιατί, όπως και να το κάνουμε, καλό το κυριελέησον αλλά καλύτερη η πίτα με παντσετάκι χοιρινό.
Την εν πολλαις αμαρτιαιας περιπεσουσα βουλη γεροντα Εφραιμ ευλογησον...
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

HELLADISTAN έγραψε:Μα έτσι κάνει και η πλειοψηφία των χριστιανών. Το μαγαζί ήταν τίγκα Μ. Παρασκευή και δεν ήταν και οοοοοοολα τα υπόλοιπα τραπέζια άθεοι! Ούτε υπήρξε και καμμιά αντίδραση απο τους χριστιανούς που έβγαιναν απο την εκκλησία...
Ακριβώς. Αν δεν το κάνανε ζήτημα τα χριστιανομπλόγκ, πολύ που θα "προκαλούσε" ο φανερός μας δείπνος.
HELLADISTAN έγραψε:Στα περισσότερα γενικά σπίτια νομίζω οτι Μ. Παρασκευή παίζεται το σκηνικό που καμμιά γιαγιάκα νηστεύει και οι γύρω της τρώνε κρέας, ψάρι κτλ κτλ
Έτσι ακριβώς γίνεται. Η μόνη διαφορά είναι ότι αυτοί δεν λέγονται "Ένωση Αθέων" και δεν αναρτούν πρόσκληση σε κάποια ιστοσελίδα (μιλάμε για τρελή πρόκληση αν το καλοσκεφτείς - not).
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Azor Ahai
Αποκλεισμένος
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 10 Μάιος 2016 10:56
Όνομα Ιστότοπου: -

Γενικά δεν νομίζω να νηστεύει καμία τρομερή πλειοψηφία(στην Ελλάδα τουλάχιστον) π.χ δεν νομίζω ότι νηστεύει το 95% γύρω στο 50% κοβω και αν....και στα χριστιανομπλόγκ όταν μπαίνω με διάθεση να κουβεντιάζω δέχομαι μαζικές επιθέσεις....όλο μου πετάνε τη Ρωσία για παράδειγμα προς μίμηση....λέει εκεί ακόμα και οι νέοι πάνε εκεί τακτικά εκκλησία και φέρνουν την νομοθεσία της(την οποία τη συγκρίνουν περήφανα ως όμοια του Ιράν) εντάξει ότι είναι πλέον φαντικά υπέρ της εκκλησίας τους οι Ρώσοι εκεί είναι αλήθεια(και για αυτό το λόγο δεν επιτρέπεται η προβολή με οποιονδήποτε τρόπο της διαφορετικής γνώμης αφού τα ανθρώπινα δικαιώματα εκεί έχουν όντως τόση ισχύ όση έχουν στο Ιράν) αυτό που δεν λένε είναι ότι ότι ισχύει στην Ρωσία ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΝΟΝΑ για τα ''χριστιανικά κράτη''(μάλλον με Ισλαμικά κράτη συγκρίνεται πιο πολύ) τα πιο πολλά χριστιανικά κράτη δεν έχουν υψηλό ποσοστό θρησκευτικότητας.Τελωσπαντων το πολύ πολύ που μπορεί να μας συμβεί αμα στήσουμε φαγοπότι στο Ραμζάνι είναι να μας καταραστεί κανένας ιμάμης... :twisted: Εγώ για να πώ την αλήθεια πιστεύω πως πέρα από τον Φανερό δείπνο και το ναμαζάνι θα μπορούσαμε να κάναμε παρόμοια εκδήλωση και στην Ρωσία αρκεί να μην υπήρχε αυτός ο μεσαιωνικός ρωσικός νόμος να κλείνουν όλα τα μαγαζιά στις Χρσιτιανικές αργίες(όχι πως με τέτοιους ταλιμπάν που χει η Ρωσία θα βρίσκαμε μαγαζί αν ήταν ανοιχτά αλλά τουλάχιστον θα προσπαθούσαμε) και οι ακόμα πιο μεσιαωνικοί τύπου Ιράν νόμοι των Ρώσων για 'προσβολή θρησκευτικού φρονήματος των ορθοδόξων πιστών'.Πάντως πιστεύω πως με την εκδήλωση του Ραμαζάνι μπορούμε να ασχοληθούμε σοβαρά....
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν βλέπω απολύτως κανέναν λόγο να κάνουμε οτιδήποτε το ραμαζάνι. Οι άνθρωποι, εδώ στην Ελλάδα τουλάχιστον, κάνουν ό,τι κάνουν χωρίς να παρέμβουν οπουδήποτε, να ενοχλήσουν κανέναν, να απορροφήσουν λεφτά απ' τον κρατικό κορβανά κ.ο.κ. Εξάλλου τρώνε κανονικά μετά τη δύση του ήλιου, τη στιγμή που ούτως ή άλλως βλέπουν όλους τους υπόλοιπους έλληνες άλλων θρησκειών να τρώνε στη διάρκεια της μέρας, οπότε τι θα είναι αυτό που θα κάνει το δικό μας φαγητό να ξεχωρίσει;
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
Τεμπελόσκυλο
Δημοσιεύσεις: 9866
Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
Όνομα Ιστότοπου: Τεμπέλικες Σκέψεις...
Τοποθεσία: Sun City
Επικοινωνία:

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ

Τα περί Ρωσίας μεταφέρθηκαν εδώ
It is by will alone I set my mind in motion.
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

Λοιπόν θα μπω κατευθείαν στο θέμα. Σήμερα μόλις ένα φίλος μου Τούρκος(ή Τουρκογενης εξαρτάται με ποιόν χαρακτηρισμό νιώθει κανείς άνετα) από τον Ιασμο(κωμόπολη του νομού Ροδόπης που σαν νομός η Ροδόπη έχει μουσουλμανική πλειοψηφία 55-60% και της οποίας κωμόπολης η πλειοψηφία είναι τουρκογενείς μουσουλμάνοι με μία μειονότητα Ορθόδοξη χριστιανών ελλήνων) που γύρισε από την Ξάνθη όπου είχε πάει να δεί την αδερφή του που μένει εκεί πέρα και άκουσε για την εκδήλωση που λέγεται "Φανερός Δείπνος". Το περίεργο είναι ότι δεν ξέρει σχεδόν κανένας το μαγαζί που θα γίνει αλλά φημολογείται ότι θα έρθουν άτομα από πόλεις μεγάλες (π.χ Θεσσαλονίκη) προκειμένου να φάνε εκεί. Επειδή έχω βρει σχετικές αντιδράσεις από πέρσι (που όμως δεν το γνώριζαν οι περισσότεροι αυτο): http://www.thraki.com.gr/φτύσιμο-στα-μούτρα-των-χριστιανών/ (αν δεν εμφανίζεται πατήστε στο google " Φτύσιμο στα μούτρα των χριστιανών..." για να το βρείτε το άρθρο) , https://xanthi2.gr/2016/04/26/φανερός-δείπνος-από-την-ένωση-αθέων-σ/#respond .
έχω δει αντιδράσεις πολλές βασικά και από ιμάμηδες ακόμα του νομού Ξάνθης το καταδίκασαν το γεγονός και οι μουσουλμάνοι της Ξάνθης (στον νομό Ξάνθης το 45-50% περίπου είναι μουσουλμάνοι) φυσικά ακούγονται διάφορα σχόλια πολλοί πατριωτικό κύκλοι νομίζουν ότι ο " Φανερός Δείπνος " είναι ένα ακόμα σχέδιο για να σπείρει διχόνοια μεταξύ μουσουλμάνων και χριστιανών στο νομό Ξάνθης αλλά και γενικά στην Θράκη του Τουρκικού προξενείου Κομοτηνής και να καταφέρει εκ νέου πλήγμα στην αρμονική συμβίωση μουσουλμανων και χριστιανών και να πλήξει εκ νέου την χριστιανικη ελληνική Ορθόδοξη κοινότητα της Θράκης μετά τον αποκλεισμό του χριστιανικού στοιχείου της Ροδόπης από εκπροσώπηση στη Βουλή και την εκλογή μόνο μειονοτικών βουλευτών στην εκλογική περιφέρεια Ροδόπης και μιλάμε για ένα προξενείο που δρα στη Θράκη μέσω ενός οργανωμένου παρακράτος στη Θράκη,ελέγχει την τοπική οικονομία μέσω της Τουρκικής τράπεζας Ziraat bank που έχει υποκαταστήματα στην Κομοτηνή και την Ξάνθη κτλ.Θα ήθελα να ρωτησω πάνω σε αυτό: ποιός ο σκοπός αυτής της διοργάνωσης;(δε νομίζω να βρίσκεται από πίσω η Τουρκία αλλά θα ήθελα να ακούσω), γιατί αυτό το όνομα; γιατί σε μία ευαίσθητη περιοχή για τα ελληνικά εθνικά θέματα όπου διεκδικείται από την Αγκυρά και ουσιαστικά μέσω του τουρκικού παρακράτους συνδιοίκησης Ελλάδας-Τουρκιας στην οποία ωστόσο συνυπάρχουν αρμονικά δύο θρησκείες το Ισλάμ και ο χριστιανισμός;Δε δείχνει μια ασέβεια στις θρησκευτικές πεποιθήσεις των χριστιανών τη στιγμή που στους νομούς Ροδόπης και την Ξάνθης(Θράκη) οι μουσουλμάνοι σέβονται τις γιορτές των χριστιανών και το αντίστροφο;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Arkana1900 την 02 Απρ 2018 20:14, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε:
HELLADISTAN έγραψε:Μα έτσι κάνει και η πλειοψηφία των χριστιανών. Το μαγαζί ήταν τίγκα Μ. Παρασκευή και δεν ήταν και οοοοοοολα τα υπόλοιπα τραπέζια άθεοι! Ούτε υπήρξε και καμμιά αντίδραση απο τους χριστιανούς που έβγαιναν απο την εκκλησία...
Ακριβώς. Αν δεν το κάνανε ζήτημα τα χριστιανομπλόγκ, πολύ που θα "προκαλούσε" ο φανερός μας δείπνος.
HELLADISTAN έγραψε:Στα περισσότερα γενικά σπίτια νομίζω οτι Μ. Παρασκευή παίζεται το σκηνικό που καμμιά γιαγιάκα νηστεύει και οι γύρω της τρώνε κρέας, ψάρι κτλ κτλ
Έτσι ακριβώς γίνεται. Η μόνη διαφορά είναι ότι αυτοί δεν λέγονται "Ένωση Αθέων" και δεν αναρτούν πρόσκληση σε κάποια ιστοσελίδα (μιλάμε για τρελή πρόκληση αν το καλοσκεφτείς - not).
Δε ξέρω τι σκηνικό παίζει στην υπόλοιπη Ελλάδα πάντως εδώ στη Θράκη (Κομοτηνή,Ιασμος, Σάππες,Ευλαλο,Μυκη κτλ) πολλοί χριστιανοί νηστεύουν το Πάσχα όπως και πολλοί μουσουλμάνοι νηστεύουν το Ραμαζάνι.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Arkana1900 έγραψε:Θα ήθελα να ρωτησω πάνω σε αυτό: ποιός ο σκοπός αυτής της διοργάνωσης; (δε νομίζω να βρίσκεται από πίσω η Τουρκία αλλά θα ήθελα να ακούσω), γιατί αυτό το όνομα; γιατί σε μία ευαίσθητη περιοχή για τα ελληνικά εθνικά θέματα όπου διεκδικείται από την Αγκυρά και ουσιαστικά μέσω του τουρκικού παρακράτους συνδιοίκησης Ελλάδας-Τουρκιας στην οποία ωστόσο συνυπάρχουν αρμονικά δύο θρησκείες το Ισλάμ και ο χριστιανισμός; Δε δείχνει μια ασέβεια στις θρησκευτικές πεποιθήσεις των χριστιανών τη στιγμή που στους νομούς Ροδόπης και την Ξάνθης(Θράκη) οι μουσουλμάνοι σέβονται τις γιορτές των χριστιανών και το αντίστροφο;
Ως προς το πρώτο σου ερώτημα, έχω απαντήσει παλιότερα με το άρθρο μου "Γιατί Φανερός Δείπνος;"

Ως προς το δεύτερο, δεν γίνεται ειδικά σε μία περιοχή της Ελλάδας αλλά σε όλη την Ελλάδα. Ξεκίνησε από Αθήνα και σιγά-σιγά εξαπλώθηκε. Αν υπάρχει ενδιαφέρον από άτομα σε κάποια περιοχή, το διοργανώνουν κι εκεί. Δεν υπήρξε κάποιο σχέδιο τύπου να το οργανώσουμε ειδικά εκεί ή αλλού.

Το αν είναι ασέβεια, το αφήνω στην κρίση του καθενός. Προσωπικά δεν το θεωρώ ασέβεια. Δεν εμποδίζουμε τους Χριστιανούς να γιορτάσουν όπως θέλουν, να νηστέψουν, να κάνουν την περιφορά του επιταφίου και ό,τι άλλο θέλουν. Εμείς διαχωρίζουμε τη θέση μας, ως πρώην Χριστιανοί οι περισσότεροι και ως άθρησκη μειοψηφία σε μια πλειοψηφικά θρησκευόμενη κοινωνία ενός ασφυκτικά θρησκευόμενου κράτους, χωρίς να κρυβόμαστε - και αυτό ακριβώς δηλώνει η λέξη "φανερός".
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Arkana1900
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 13 Δεκ 2017 01:42
Όνομα Ιστότοπου: -

AoratiMelani έγραψε:
Arkana1900 έγραψε:Θα ήθελα να ρωτησω πάνω σε αυτό: ποιός ο σκοπός αυτής της διοργάνωσης; (δε νομίζω να βρίσκεται από πίσω η Τουρκία αλλά θα ήθελα να ακούσω), γιατί αυτό το όνομα; γιατί σε μία ευαίσθητη περιοχή για τα ελληνικά εθνικά θέματα όπου διεκδικείται από την Αγκυρά και ουσιαστικά μέσω του τουρκικού παρακράτους συνδιοίκησης Ελλάδας-Τουρκιας στην οποία ωστόσο συνυπάρχουν αρμονικά δύο θρησκείες το Ισλάμ και ο χριστιανισμός; Δε δείχνει μια ασέβεια στις θρησκευτικές πεποιθήσεις των χριστιανών τη στιγμή που στους νομούς Ροδόπης και την Ξάνθης(Θράκη) οι μουσουλμάνοι σέβονται τις γιορτές των χριστιανών και το αντίστροφο;
Ως προς το πρώτο σου ερώτημα, έχω απαντήσει παλιότερα με το άρθρο μου "Γιατί Φανερός Δείπνος;"

Ως προς το δεύτερο, δεν γίνεται ειδικά σε μία περιοχή της Ελλάδας αλλά σε όλη την Ελλάδα. Ξεκίνησε από Αθήνα και σιγά-σιγά εξαπλώθηκε. Αν υπάρχει ενδιαφέρον από άτομα σε κάποια περιοχή, το διοργανώνουν κι εκεί. Δεν υπήρξε κάποιο σχέδιο τύπου να το οργανώσουμε ειδικά εκεί ή αλλού.

Το αν είναι ασέβεια, το αφήνω στην κρίση του καθενός. Προσωπικά δεν το θεωρώ ασέβεια. Δεν εμποδίζουμε τους Χριστιανούς να γιορτάσουν όπως θέλουν, να νηστέψουν, να κάνουν την περιφορά του επιταφίου και ό,τι άλλο θέλουν. Εμείς διαχωρίζουμε τη θέση μας, ως πρώην Χριστιανοί οι περισσότεροι και ως άθρησκη μειοψηφία σε μια πλειοψηφικά θρησκευόμενη κοινωνία ενός ασφυκτικά θρησκευόμενου κράτους, χωρίς να κρυβόμαστε - και αυτό ακριβώς δηλώνει η λέξη "φανερός".
Ευχαριστώ θα διαβάσω το άρθρο για να δω τα επιχειρήματα.Ομολογώ πως εδώ πέρα οι περισσότεροι πατριωτικό κύκλοι και γενικά οι περισσότεροι από όσους άκουσαν για την διοργάνωση νομίζουν ότι διοργανώνεται αποκλειστικά σε αυτή την ευαίσθητη περιοχή και αναρωτιούνται μήπως έχει βάλει το χέρι του το τουρκικό προξενείο για να δυναμιτισει την αρμονική συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων στην περιοχή της Θράκης και να καταφέρει εκ νέου πλήγμα στην ελληνική ορθόδοξη κοινότητα της Θράκης (μετά την εκλογή μόνο μουσουλμάνων βουλευτών στην Ροδόπη και τον πλήρη αποκλεισμό τπυ χριστιανικού στοιχείου από εκπροσώπηση στη Βουλή κτλ).Η αλήθεια είναι ότι το Τουρκικό παρακράτος μας έχει συνηθίσει πλέον σε διάφορες προκλήσεις στη Θρακη οπότε λογικό στη συνηδειση πολλών να υπάρχει συσχετισμός.Από εκεί και πέρα εγώ που ζω στην Θράκη βλέπω ότι στον νομό Ροδόπη (που έχει 55-60% μουσουλμανική πλειοψηφία) και στον νομό Ξάνθης (που έχει 45-50% μουσουλμάνους σχεδόν ο μίσος πληθυσμός του νομού δηλαδή είναι μουσουλμάνοι) γενικά δηλαδή στη Θράκη υπάρχει μια αρμονική συνύπαρξη μουσουλμάνων και χριστιανών και αυτό επιτυγχάνεται μέσω σεβασμού. Οι μουσουλμάνοι σέβονται τις γιορτές των χριστιανών και οι χριστιανοί σέβονται τις γιορτές των μουσουλμάνων. Σεβασμός είναι η λέξη κλειδι για την ευημερία μιας κοινωνίας. Μάλιστα οι μουσουλμάνοι κλείνουν τα μαγαζιά τους στις γιορτές των χριστιανών από ένδειξη σεβασμού,μουσουλμάνοι χρηματοδοτούν κατασκευές εκκλησιών: https://www.google.gr/amp/s/xanthi2.gr/ ... οδοτε/amp/ , http://www.xronos.gr/oikonomia/ekanan-t ... n-polioyho ,
https://www.xanthipress.gr/xanthi-tima- ... iani-idio/ , http://www.iefimerida.gr/news/406717/ko ... ymenoi-sta
και χριστιανοί χρηματοδοτούν κατασκευές τζαμιών αυτά είναι αδιανόητα για οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Ελλάδας αλλά γίνονται στη Θράκη.Αυτό θα πει σεβασμός. Ετσι χτίζεται και λειτουργεί αρμονικά μια κοινωνία μέσω του σεβασμού.Γιατί πρέπει να βγαίνει ανακοίνωση στο fb όταν θα μπορούσατε άνετα να συνεννοηθείτε μεταξύ σας και να διοργανώσετε τη συνάντηση σας χωρίς να το γράφετε στο fb;Κι εδώ στη θρακη όντως οι μουσουλμάνοι δε νηστεύουν το Πάσχα και οι χριστιανοι δε νηστεύουν το Ραμαζάνι αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να δείχνουν σεβασμό οι μεν στους δε όπως έγραψα. Ομως αυτό που ενοχλει πιο πολύ είναι το όνομα της διοργάνωσης η οποία φαίνεται (όχι άδικα κατ εμέ) να ειρωνεύεται τους χριστιανούς.Ενα ουδέτερο όνομα θα ήταν πολύ καλύτερο. Στην Ελλάδα υπάρχουν χριστιανοί γηγενείς και μετανάστες (π.χ Αιθίοπες χριστιανοί κτλ που γιορτάζουν κι αυτοί Πάσχα) που γιορτάζουν αυτες τις μέρες.Λέτε ότι το "Φανερός" οφείλεται στο ότι γίνεται φανερά. Ομως ο μουσουλμάνος Τούρκος φίλος μου από τον Ιασμο όσο ήταν στην Ξάνθη για να επισκεφτεί τους εκεί συγγενείς του μου είπε ότι δεν ξέρει κανένας το μαγαζί που θα γίνει αυτή η εκδήλωση κρατείται μυστικό και τα μαγαζιά λένε ότι δε φιλοξενούν εκδηλώσεις τέτοιες.Αρα η εκδήλωση θα γίνει σε μυστικό μέρος όχι φανερό.Επίσης παρόμοια εκδήλωση με τον "Φανερό Δείπνο" δεν γίνεται σε καμία άλλη χώρα είτε εντός είτε εκτός Ευρωπαϊκής ηπείρου είτε κάποια χώρα έχει είτε δεν έχει ανάλογη ένωση άθεων.Και στη γειτονική Τουρκία που υπάρχει ο σύλλογος αθεϊσμού οργάνωση με παρόμοια αντζεντα με την ένωση σας δεν είδα ποτέ να διοργανώνουν παρόμοια εκδήλωση κατά το Ραμαζάνι για να προκαλέσουν τους πιστούς. Λενε ότι στόχος τους είναι η υπεράσπιση του κοσμικού κράτους και αυτό κάνουν όπως κάνει και η ένωση σας αλλά δεν διοργανώνουν παρόμοιες εκδηλώσεις. Και σε καμία άλλη χώρα είτε έχει χριστιανικη είτε μουσουλμανική πλειοψηφία είτε έχει είτε όχι ένωση άθεων δεν παρατηρείται ανάλογη εκδήλωση.Εφόσον στη Θράκη υπάρχει ένα τέτοιο πρότυπο αλληλοσεβασμού μουσουλμάνων-χριστιανων ρωτώ: αν οι χριστιανοι μαζευόταν και διοργάνωναν μια εκδήλωση που είχε όνομα που θα ειρωνευόταν π.χ το Μπαϊράμι και οι μουσουλμάνοι έκαναν κάποια παρόμοια εκδήλωση που θα ειρωνευόταν το Πάσχα θα υπήρχε αυτή η αρμονική συμβίωση; Οχι βέβαια. Πιθανόν η Θράκη μάλιστα χωρίς τον αλληλοσεβασμό μουσουλμάνων-χριστιανων να ήταν σήμερα μια περιοχή που θα υπέφερε από διχόνοια, συγκρούσεις ή να μην ανήκε καν στην Ελλάδα(όχι πως τώρα ανήκει εντελώς αφού ουσιαστικά το τουρκικό παρακράτος στην περιοχή έχει δημιουργήσει καθεστώς συνδιοίκησης μεταξύ Ελλάδας-Τουρκιας της περιοχής).
Απάντηση