Παιδεια

Οτιδήποτε αφορά την επικαιρότητα ή πρακτικά θέματα σχετικά με την αθεΐα και την θρησκεία. Θέματα γενικής επικαιρότητας συζητιούνται στα "Εκτός θέματος", υποσυζήτηση "Ειδήσεις και επίκαιρα".
earthian
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 06 Μάιος 2009 01:54
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Αθήνα

Διδασκεται το μαθημα της ψυχολογιας στα σχολεια?
Θεωρω το συγκεκριμενο μαθημα πολυ σημαντικο και πιστευω οτι θα επρεπε να διδασκεται απλα και κατανοητα απο μικρη ηλικια με σκοπο οι μελλοντικοι πολιτες να γνωριζουν βασικες αρχες,τροπο σκεψης,επιλυση προβληματων και καλυτερη γνωση του εαυτου τους.

Αυτος πιστευω θα επρεπε να ειναι και ο αντικειμενικος σκοπος της παιδειας αντι της παπαγαλιας,της βαρεμαρας-'παλουκομα' παιδιων-νεων ανθρωπων σε πρωινα ωραρια δημοσιων υπαλληλων,του εκφοβισμου και των ρηχων ασκησεων μνημης.
Περισσοτερα 'puzzles',εκγυμναση του μυαλου και φυσικη ασκηση διοτι οι κουστουματοι γεροι προβληματιζονται που τα παιδια και οι εφηβοι θελουν να πανε εξω να παιξουν και να πιουν καφε αντι να παρακολουθησουν τις ανιαρες διαλεξεις (συνηθως) μηδαμινου ενδιαφεροντος του καθε καραγκιοζη (υπαρχουν και εξαιρεσεις) χωρις να μπορουν να κανουν αλλιως.


Αν βαλετε σκατα στο κεφαλι του παιδιου σας φταιει μονο το παιδι σας?
Για τα επεισοδια στα γηπεδα και αλλα κακως κειμενα,φερει ευθυνη το υπουργειο παιδειας η μηπως παρεχει τα 'καταλληλα εφοδια' οποτε ειναι ok?

Γενικα φταιμε μονο εμεις που ειμαστε ανιδεοι? : brrr :
Τι πρεπει να αλλαξει?
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
fr0g
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: 14 Απρ 2009 22:42
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Ρόδος
Επικοινωνία:

Θα σταθώ σε δύο ορισμούς που χρησιμοποίησες, την παπαγαλία και την εκγύμναση του μυαλού. Δυστυχώς αυτό που διαπιστώνω είναι ότι στα σχολεία "πιέζουν" με το στανιό ένα σωρό πληροφορίες στα μυαλά των μαθητών. Η παπαγαλία που ανέφερες. Δεν είναι κακό βέβαια να μαζεύεις πληροφορίες αλλά οφείλουν να τις παρέχουν σωστά τόσο χρονικά, όσο και ποσοτικά. Το χειρότερο είναι ότι αυτές οι πληροφορίες είναι "μασημένη τροφή". Όταν κάτι στο πασάρουν έτοιμο, ίσως το μάθεις ίσως όχι. Αλλά σίγουρα δεν καλλιεργείται η κριτική σκέψη. Δεν προωθείται η αμφισβήτηση. Θυμάμαι τον εαυτό μου στο δημοτικό όπου μας λέγανε να μάθουμε την προπαίδεια. Ποιός ο λόγος να θυμάται κανείς πόσο κάνει το 7x8 (αντικαταστήστε με όποιους μονοψήφιους θέλετε) όταν μπορείς κάλλιστα να θυμάσαι έναν μόνο τρόπο για υπολογίζεις κάθε πολλαπλασιασμό; Αυτός ήταν αρχικά ο λόγος που με τραβήξανε οι θετικές επιστήμες. Μάθαινες έναν κανόνα και μπορούσες να λύσεις εξισώσεις. Όχι σαν την ιστορία που έπρεπε να αποστηθίζεις κείμενα. Δεν είναι φυσικά η μορφή του μαθήματος της ιστορίας τέτοια, είναι ο τρόπος που διδάσκεται. Αν δεν αλλάξει το σύστημα ώστε να προωθείται η κριτική σκέψη και η αμφισβήτηση επί παντός επιστητού (σωστά το έγραψα;), δεν πρόκειται να έχουμε καμία σοβαρή πρόοδο στο θέμα της παιδείας. Θα συμφωνήσω λοιπόν με τα puzzles, με τον τρόπο σκέψης, γνώση του εαυτού μας, πνευματική και σωματική άσκηση κλπ. Ωστόσο θα διαφωνήσω περί ψυχολογίας, μέχρι να εδραιωθούν τα παραπάνω. Η αμφισβήτηση λειτουργεί προς όλες τις κατευθύνσεις. Αμφισβητείς τους άλλους, αλλά και τον εαυτό σου. Και δέχεσαι να σε αμφισβητούν και σένα οι άλλοι. Και μέχρι να αποκτήσει κάποιος αυτή τη νοοτροπία η ψυχολογία θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, εφόσον ο καθένας να θεωρεί για κάθε αντιφρονούντα ότι επηρεάζεται από το τάδε ψυχολογικό συμβάν. Άσε που τη θεωρώ Overrated. Είναι καλή και χρήσιμη σε σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα αλλά όχι και για ψύλλου πήδημα. Χαθήκανε οι φίλοι να πεις τον πόνο σου και να ακούσεις καμιά συμβουλή; Δεν είναι ειδικοί θα μου πεις, αλλά αυτό είναι πλεονέκτημα. Δεν θεωρείς τη γνώμη τους απαραίτητα σωστή και τεκμηριωμένη. Παίρνεις διάφορες γνώμες, τις συγκρίνεις και κρατάς αυτό που θεωρείς εσύ σωστό. Κοινώς βρίσκεις μόνος σου τη λύση κι αποφεύγεις τη "μασημένη τροφή".
Η πίστη είναι για τον άνθρωπο ότι η άμμος για τη στρουθοκάμηλο.
Εικόνα
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΛΥΤΗΡΙΟΣ
Δημοσιεύσεις: 142
Εγγραφή: 27 Απρ 2009 15:31
Όνομα Ιστότοπου: -

Πιστεύω ότι θα έπρεπε να διδάσκεται κάποιου είδους ψυχολογία (ας πούμε ορισμένες βασικές αρχές της). Αλλά νομίζω ότι θα έπρεπε να υπαχθεί στο μάθημα της έκθεσης. Η γραπτή έκφραση είναι πάνω από όλα μια μορφή αυτοθεραπείας.

Φυσιικά αυτά προϋποθέτουν ανάλογη τροποποίηση του μαθήματος της έκθεσης. Π.χ. θα πρέπει να δίνονται προς ανάπτυξη θέματα που έχουν να κάνουν με τη ζωή των μαθητών, τις ανησυχίες τους, τα όνειρά τους κλπ. Θα ήταν καλό να προηγείται μιας ώρας συζήτηση επάνω σε ένα τέτοιο θέμα (ώστε να "ψαχτούν" όλοι οι μαθητές ομαδικώς) με την συνδρομή κάποιου ψυχολόγου και μετά να ακολουθεί η γραπτή ανάπτυξη.
"Η κουλτούρα είναι σαν τη μαρμελάδα: όσο λιγότερη έχει κάποιος, τόσο περισσότερο την απλώνει" (σύνθημα τού Μάη τού '68)
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΛΥΤΗΡΙΟΣ
Δημοσιεύσεις: 142
Εγγραφή: 27 Απρ 2009 15:31
Όνομα Ιστότοπου: -

Πάντως μια και το θέμα του νήματος είναι η "παιδεία", παραθέτω (δια να ευθυμήσωμεν) και αυτό (από εδώ: http://freeinquiry.gr/webfiles/pro.php?id=752)
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ... ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΕΦΟΔΙΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τη χρησιμότητα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών στα σχολεία. Κάποιοι, που δηλώνουν, ότι «κόπτονται» για το μέλλον των παιδιών μας, υποστηρίζουν, ότι θα πρέπει να καταργηθούν τα «αναχρονιστικά» Θρησκευτικά και να διδάσκονται στη θέση τους άλλα, πιο χρήσιμα, δήθεν, μαθήματα, όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι ξένες γλώσσες, κ.λπ., κ.λπ..

Σε όλους αυτούς τους αντίχριστους θα ήθελα να θέσω τα ακόλουθα καυτά ερωτήματα, που αποκαλύπτουν το άδικο των θέσεών τους :

Αλήθεια ποιος μπορεί να βρει σήμερα αξιοπρεπή δουλειά, έχοντας στην κατοχή του μόνο πτυχία ξένων γλωσσών, πιστοποιητικά ηλεκτρονικών υπολογιστών, μάστερς και διδακτορικά, χωρίς όμως να διαθέτει πολιτικό μέσο ή την ευχή του Μεγαλοδύναμου, εκφρασμένη με σχετική συστατική επιστολή του αρχιεπισκόπου ή έστω του οικείου μητροπολίτη; (Βλέπε τη λαμπρή καριέρα του Απόστολου Βαβύλη).

Γιατί να σπαταλήσει κανείς τη ζωή του σπουδάζοντας χρηματοοικονομικά, όταν μόνο με την προσευχή και τη νηστεία μπορεί να επιτύχει στην κυριολεξία επενδυτικά θαύματα; (Βλέπε το λαμπρό παράδειγμα των μοναχών της Ι.Μ. Βατοπεδίου, αλλά και τόσων άλλων μοναστηριών και μητροπόλεων).

Γιατί να μπλέξει κανείς με εφορείες, τράπεζες και δάνεια, για να ανοίξει μια μικρή επιχείρηση, που θα κινδυνεύει να την κλείσει πότε ο αθέμιτος ανταγωνισμός των μεγαλοκαρχαριών του κλάδου και πότε η γραφειοκρατία και η αναλγησία του κράτους, ενώ θα μπορούσε κάλλιστα να διοριστεί επίτροπος σε μια χρυσοφόρα ενορία (όπως για παράδειγμα, αυτή της Αγίας Παρασκευής των Τεμπών);

Γιατί να κρέμεται πάνω από το κεφάλι σου ο πέλεκυς της αβεβαιότητας και ο φόβος της απόλυσης, όταν μπορείς να εξασφαλίσεις τη μονιμότητα αν γίνεις ιερέας, με μισθό δημοσίου, ελαστικό ωράριο εργασίας και διάφορα «τυχερά» και μπόνους από γάμους, βαφτίσεις, κηδείες, αγιασμούς αυτοκινήτων και εγκαίνια καταστημάτων! Αν μάλιστα καταφέρεις να γίνεις ο εκλεκτός του μητροπολίτη και τοποθετηθείς στα νεκροταφεία, τότε ποιος στη χάρη σου!

Γιατί να αγχώνεσαι με τις αλλαγές στο ασφαλιστικό και με την αγωνία αν θα βγεις ποτέ στη σύνταξη και δε γίνεσαι μητροπολίτης, για να εξασφαλίσεις τα γεράματά σου με ένα «εφάπαξ» 1,5 δις δρχ., όπως έκανε ο Άγιος Αττικής Παντελεήμων;

Όλα αυτά τα αμείλικτα ερωτήματα οδηγούν σε ένα και μόνο συμπέρασμα: Τα Θρησκευτικά, όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθούν από τα σχολεία, αλλά θα πρέπει να εντατικοποιηθούν και να εισαχθούν νέοι κλάδοι θεολογικών σπουδών, όπως η Θεολογική Λογιστική, η Ιερή Επιχειρηματικότητα, ο Χριστιανικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός και η Θαυματοποιία ως Σύγχρονη Μορφή Επικερδούς Επένδυσης.

Μόνον έτσι οι νέοι μας θα αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια για ένα λαμπρό μέλλον!

Ένας αγωνιζόμενος οπαδός των Θρησκευτικών
κατά κόσμον Δρ. Ν. Παντελίδης

Λάρισα
"Η κουλτούρα είναι σαν τη μαρμελάδα: όσο λιγότερη έχει κάποιος, τόσο περισσότερο την απλώνει" (σύνθημα τού Μάη τού '68)
fanisoleo
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 02 Μάιος 2009 21:11
Όνομα Ιστότοπου: -

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ... ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΕΦΟΔΙΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τη χρησιμότητα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών στα σχολεία. Κάποιοι, που δηλώνουν, ότι «κόπτονται» για το μέλλον των παιδιών μας, υποστηρίζουν, ότι θα πρέπει να καταργηθούν τα «αναχρονιστικά» Θρησκευτικά και να διδάσκονται στη θέση τους άλλα, πιο χρήσιμα, δήθεν, μαθήματα, όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι ξένες γλώσσες, κ.λπ., κ.λπ..

Σε όλους αυτούς τους αντίχριστους θα ήθελα να θέσω τα ακόλουθα καυτά ερωτήματα, που αποκαλύπτουν το άδικο των θέσεών τους :

Αλήθεια ποιος μπορεί να βρει σήμερα αξιοπρεπή δουλειά, έχοντας στην κατοχή του μόνο πτυχία ξένων γλωσσών, πιστοποιητικά ηλεκτρονικών υπολογιστών, μάστερς και διδακτορικά, χωρίς όμως να διαθέτει πολιτικό μέσο ή την ευχή του Μεγαλοδύναμου, εκφρασμένη με σχετική συστατική επιστολή του αρχιεπισκόπου ή έστω του οικείου μητροπολίτη; (Βλέπε τη λαμπρή καριέρα του Απόστολου Βαβύλη).

Γιατί να σπαταλήσει κανείς τη ζωή του σπουδάζοντας χρηματοοικονομικά, όταν μόνο με την προσευχή και τη νηστεία μπορεί να επιτύχει στην κυριολεξία επενδυτικά θαύματα; (Βλέπε το λαμπρό παράδειγμα των μοναχών της Ι.Μ. Βατοπεδίου, αλλά και τόσων άλλων μοναστηριών και μητροπόλεων).

Γιατί να μπλέξει κανείς με εφορείες, τράπεζες και δάνεια, για να ανοίξει μια μικρή επιχείρηση, που θα κινδυνεύει να την κλείσει πότε ο αθέμιτος ανταγωνισμός των μεγαλοκαρχαριών του κλάδου και πότε η γραφειοκρατία και η αναλγησία του κράτους, ενώ θα μπορούσε κάλλιστα να διοριστεί επίτροπος σε μια χρυσοφόρα ενορία (όπως για παράδειγμα, αυτή της Αγίας Παρασκευής των Τεμπών);

Γιατί να κρέμεται πάνω από το κεφάλι σου ο πέλεκυς της αβεβαιότητας και ο φόβος της απόλυσης, όταν μπορείς να εξασφαλίσεις τη μονιμότητα αν γίνεις ιερέας, με μισθό δημοσίου, ελαστικό ωράριο εργασίας και διάφορα «τυχερά» και μπόνους από γάμους, βαφτίσεις, κηδείες, αγιασμούς αυτοκινήτων και εγκαίνια καταστημάτων! Αν μάλιστα καταφέρεις να γίνεις ο εκλεκτός του μητροπολίτη και τοποθετηθείς στα νεκροταφεία, τότε ποιος στη χάρη σου!

Γιατί να αγχώνεσαι με τις αλλαγές στο ασφαλιστικό και με την αγωνία αν θα βγεις ποτέ στη σύνταξη και δε γίνεσαι μητροπολίτης, για να εξασφαλίσεις τα γεράματά σου με ένα «εφάπαξ» 1,5 δις δρχ., όπως έκανε ο Άγιος Αττικής Παντελεήμων;

Όλα αυτά τα αμείλικτα ερωτήματα οδηγούν σε ένα και μόνο συμπέρασμα: Τα Θρησκευτικά, όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθούν από τα σχολεία, αλλά θα πρέπει να εντατικοποιηθούν και να εισαχθούν νέοι κλάδοι θεολογικών σπουδών, όπως η Θεολογική Λογιστική, η Ιερή Επιχειρηματικότητα, ο Χριστιανικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός και η Θαυματοποιία ως Σύγχρονη Μορφή Επικερδούς Επένδυσης.

Μόνον έτσι οι νέοι μας θα αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια για ένα λαμπρό μέλλον!

Ένας αγωνιζόμενος οπαδός των Θρησκευτικών
κατά κόσμον Δρ. Ν. Παντελίδης

Λάρισα
[/quote]
Είναι σοκαριστικό αυτό που λένε. Δηλαδή να μην γίνουν τα παιδία μας καλύτερα. Να γίνουν υποκριτές, βαρός στην κοινωνία, να κλέψουν όσο περισσότερο μπορούν. Όταν τα βλέπω αυτά σκέφτομαι σε τι κόσμο μεγαλώνω και σκοπεύω να μεγαλώσω και τα παιδία μου κιόλας.
«Η μεγαλύτερη τραγωδία σε ολόκληρη την ιστορία της ανθρωπότητας ίσως να είναι ο σφετερισμός της ηθικής από τη θρησκεία.» Arthur C. Clarke
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Και εγώ θεωρώ πολύ σημαντικό να υπάρχει μάθημα ψυχολογίας. Το λέω χρόνια τώρα.

Υπάρχει η εντύπωση ότι η ψυχολογία αφορά μόνο όσους έχουν προβλήματα, ενώ μας αφορά όλους. Το θέμα δεν είναι να θεραπευτείς εφόσον είσαι ήδη ψυχοπαθής, το θέμα είναι να εκπαιδευτείς ώστε να διατηρήσεις την ψυχική σου υγεία. Να διδαχτείς πώς να σχετίζεσαι με τον εαυτό σου και με τους άλλους.

Φυσικά και χρειάζονται οι φίλοι και η οικογένεια, αυτό όμως δεν αναιρεί την χρησιμότητα της ψυχολογίας, αντίθετα μάλιστα. Με την ψυχολογική εκπαίδευση μαθαίνει κανείς πώς να αξιοποιεί το προσωπικό του δυναμικό και το δυναμικό των ανθρώπων που τον περιβάλλουν.

Και φυσικά θα πρέπει να υπάρχει παρακολούθηση της ψυχολογικής ανάπτυξης των παιδιών και σε περίπτωση διάγνωσης παθολογίας να ενημερώνονται οι γονείς. Όμως ο σκοπός της διδασκαλίας της ψυχολογίας δεν είναι αυτός, δηλαδή η αντιμετώπιση της περιστασιακής παθολογίας. Είναι η εξασφάλιση της ανάπτυξης των συναισθηματικών δεξιοτήτων όλων των ανθρώπων.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Darkchilde
Δημοσιεύσεις: 1777
Εγγραφή: 07 Απρ 2009 16:08
Όνομα Ιστότοπου: The Dark Side of the Force and other stories
Τοποθεσία: Lost in the Night
Επικοινωνία:

fanisoleo έγραψε: Είναι σοκαριστικό αυτό που λένε. Δηλαδή να μην γίνουν τα παιδία μας καλύτερα. Να γίνουν υποκριτές, βαρός στην κοινωνία, να κλέψουν όσο περισσότερο μπορούν. Όταν τα βλέπω αυτά σκέφτομαι σε τι κόσμο μεγαλώνω και σκοπεύω να μεγαλώσω και τα παιδία μου κιόλας.
Fanisoleo, το κείμενο είναι σαρκαστικό. Και ο άνθρωπος δεν έχει άδικο σε αυτά που σαρκάζει.
Blog (greek): The Dark Side of the Force and Other Stories
Blog (english): Snippets and other stories from the net

Twitter: @ladyjedi : I only tweet in English.
Isaac Asimov έγραψε:To surrender to ignorance and call it God has always been premature, and it remains premature today.
fanisoleo
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 02 Μάιος 2009 21:11
Όνομα Ιστότοπου: -

Darkchilde έγραψε:
fanisoleo έγραψε: Είναι σοκαριστικό αυτό που λένε. Δηλαδή να μην γίνουν τα παιδία μας καλύτερα. Να γίνουν υποκριτές, βαρός στην κοινωνία, να κλέψουν όσο περισσότερο μπορούν. Όταν τα βλέπω αυτά σκέφτομαι σε τι κόσμο μεγαλώνω και σκοπεύω να μεγαλώσω και τα παιδία μου κιόλας.
Fanisoleo, το κείμενο είναι σαρκαστικό. Και ο άνθρωπος δεν έχει άδικο σε αυτά που σαρκάζει.
Το σκέφτηκα αλλά από τότε που άρχισα να μπαίνω σε θρησκευτικά φόρουμ βλέπω τα ίδια επιχειρήματα να τα λένε στα σοβαρά... Κάποια από αυτά που έλεγε κάτι μου θύμισαν και φοβήθηκα λίγο :? Δυστυχώς υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν σε αυτά που έλεγε το κείμενο...
«Η μεγαλύτερη τραγωδία σε ολόκληρη την ιστορία της ανθρωπότητας ίσως να είναι ο σφετερισμός της ηθικής από τη θρησκεία.» Arthur C. Clarke
Άβαταρ μέλους
Σίσυφος
Δημοσιεύσεις: 1027
Εγγραφή: 18 Απρ 2009 18:35
Όνομα Ιστότοπου: Youtube Channel
Επικοινωνία:

Όντας μαθητής πιστεύω πως ο μόνος τρόπος για να "λειτουργήσει" το μάθημα της ψυχολογίας είναι να ΜΗΝ είναι εξεταστέο.
Άβαταρ μέλους
karakitsossecurity
Δημοσιεύσεις: 1407
Εγγραφή: 27 Απρ 2009 14:09
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Και εγώ θεωρώ πολύ σημαντικό να υπάρχει μάθημα ψυχολογίας. Το λέω χρόνια τώρα.

Υπάρχει η εντύπωση ότι η ψυχολογία αφορά μόνο όσους έχουν προβλήματα, ενώ μας αφορά όλους. Το θέμα δεν είναι να θεραπευτείς εφόσον είσαι ήδη ψυχοπαθής, το θέμα είναι να εκπαιδευτείς ώστε να διατηρήσεις την ψυχική σου υγεία. Να διδαχτείς πώς να σχετίζεσαι με τον εαυτό σου και με τους άλλους.

Φυσικά και χρειάζονται οι φίλοι και η οικογένεια, αυτό όμως δεν αναιρεί την χρησιμότητα της ψυχολογίας, αντίθετα μάλιστα. Με την ψυχολογική εκπαίδευση μαθαίνει κανείς πώς να αξιοποιεί το προσωπικό του δυναμικό και το δυναμικό των ανθρώπων που τον περιβάλλουν.

Και φυσικά θα πρέπει να υπάρχει παρακολούθηση της ψυχολογικής ανάπτυξης των παιδιών και σε περίπτωση διάγνωσης παθολογίας να ενημερώνονται οι γονείς. Όμως ο σκοπός της διδασκαλίας της ψυχολογίας δεν είναι αυτός, δηλαδή η αντιμετώπιση της περιστασιακής παθολογίας. Είναι η εξασφάλιση της ανάπτυξης των συναισθηματικών δεξιοτήτων όλων των ανθρώπων.
σωστό ακούγεται αλλά πιστεύεις ότι είναι υλοποιήσιμο? Από άποψη χρόνου και μόνο μου φαίνεται αδύνατο. Επίσης δεν ξέρω αν κάθε περίπτωση σε αυτές τις ηλικίες πρέπει να αντιμετωπιστεί ξεχωριστά.
Κανένας ψυχολόγος ρε παιδιά να μας διαφωτίσει?
Από την αλλη βέβαια ένας ψυχολόγος στα σχολεία είναι σίγουρα 100% απαραίτητος τουλάχιστον να ασχοληθεί με τους δασκάλους με αποκλίνουσα συμπεριφορά. :lol:

Ξέρει κανείς αν έχουν τώρα ψυχολόγους ή υπάρχει ένας ανα 45 σχολεία ή και καθόλου?
Boards don't hit back "Bruce Lee, Enter The Dragon"
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

karakitsossecurity έγραψε:
Και εγώ θεωρώ πολύ σημαντικό να υπάρχει μάθημα ψυχολογίας. Το λέω χρόνια τώρα....
Και φυσικά θα πρέπει να υπάρχει παρακολούθηση της ψυχολογικής ανάπτυξης των παιδιών και σε περίπτωση διάγνωσης παθολογίας να ενημερώνονται οι γονείς. Όμως ο σκοπός της διδασκαλίας της ψυχολογίας δεν είναι αυτός, δηλαδή η αντιμετώπιση της περιστασιακής παθολογίας. Είναι η εξασφάλιση της ανάπτυξης των συναισθηματικών δεξιοτήτων όλων των ανθρώπων.
σωστό ακούγεται αλλά πιστεύεις ότι είναι υλοποιήσιμο?
Πλάκα κάνεις; Στην Ελλάδα ζούμε. Προφανώς και δεν είναι υλοποιήσιμο, υπό τις τρέχουσες πολιτικές συνθήκες. Περιγράφω απλώς ένα ιδανικό.

Ψυχολόγους ξέρω ότι έχουν στα ιδιωτικά σχολεία, συνήθως έναν για όλο το σχολείο, και ασχολείται μόνο με περιπτώσεις όπου υπάρχει πρόβλημα (σε γενικές γραμμές αυτά). Στα δημόσια δεν ξέρω τι γίνεται.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
fanisoleo
Δημοσιεύσεις: 112
Εγγραφή: 02 Μάιος 2009 21:11
Όνομα Ιστότοπου: -

Ψυχολόγους ξέρω ότι έχουν στα ιδιωτικά σχολεία, συνήθως έναν για όλο το σχολείο, και ασχολείται μόνο με περιπτώσεις όπου υπάρχει πρόβλημα (σε γενικές γραμμές αυτά). Στα δημόσια δεν ξέρω τι γίνεται.
Στα δημόσια δεν θέλεις να ξέρεις τι γίνεται... Στα δημόσια υπάρχουν καθηγητές που σου δημιουργούν ψυχολογικά. Έχεις και παιδί και δεν θέλω να σε αγχώσω άλλα τα πράγματα είναι τραγικά ( για το δικό μου σχολείο μιλάω).

ΥΓ. Στο blog σου είχα δει ότι είχες ένα ατύχημα. Τώρα είσαι καλά;
«Η μεγαλύτερη τραγωδία σε ολόκληρη την ιστορία της ανθρωπότητας ίσως να είναι ο σφετερισμός της ηθικής από τη θρησκεία.» Arthur C. Clarke
Άβαταρ μέλους
ntoreMy
Δημοσιεύσεις: 235
Εγγραφή: 26 Απρ 2009 12:53
Όνομα Ιστότοπου: -

Το θέμα το είχα αντιμετωπίσει όταν σαν παιδί κι εγώ πέρασα στο παιδαγωγικό τμήμα δηματικής εκπαίδευσης. Το μάθημα της ψυχολογίας κατ΄εμέ δεν πρέπει να διδάσκεται γιατί τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες(μέχρι 18) δεν έχουν και δεν πρέπει να έχουν, πάλι κατά την δική μου άποψη, βαθύτερη γνώση του εσωτερικού τους μηχανισμού. Τι εννοώ με αυτό, εκείνες οι ηλικίες είναι για να αρχίσουν να κατανοούν τι είναι λάθος, τι είναι αγάπη, πόνος κλπ σε επίπεδο που δεν χρειάζονται πλέον καθοδήγηση από μεγαλύτερους. Να αρχίσουν να νιώθουν τι είναι αναλλαμβάνω την ευθύνη των επιλογών μου σε οποιοδήποτε πεδίο κι αν αναφέρονται αυτές οι επιλογές. Συνεπώς είναι κομματάκι πολύ να έχουν και επιρροές τύπου έτσι πρέπει να γίνει επειδή έτσι μας το διδάξανε. Από την άλλη όμως, ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί πάλι κατ΄εμέ πρέπει να έχουν κάνει παραπάνω από τα 2 υποχρεωτικά μαθήματα ψυχολογίας που υπάρχουν. Με σύγχρονα βιβλία, να έχουν διδαχθεί παιδοψυχολογία και να μπορούν να λειτουργήσουν και ως παιδοψυχολόγοι. Να κάνουν ψυχανάλυση τουλάχιστον μια φορά το 15ήμερο και να αγαπάνε αυτό που κάνουν... το τελευταίο είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ. Τελούν λειτουργημα ισάξιο των γιατρών. Και οι 2 διαμορφώνουν και φτιάχνουν και αν κάνουν ζημιά είναι δύσκολο να διορθωθεί!
Και ες αύριον τα σπουδαία...
Άβαταρ μέλους
Σίσυφος
Δημοσιεύσεις: 1027
Εγγραφή: 18 Απρ 2009 18:35
Όνομα Ιστότοπου: Youtube Channel
Επικοινωνία:

Συμφωνώ με την ntoreMy. Ψυχολόγο δεν θέλουν οι μαθητές αλλά οι καθηγητές. Δεν είναι λίγοι οι κομπλεξικοί που ξεσπάνε πάνω στα παιδιά χωρίς λόγο (δεν φαντάζεστε τι έχουν δει τα μάτια μου!).
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Ψυχολόγο θέλουν/-με όλοι.Η συνειδητοποίηση του νοσηρού είναι το πρώτο βήμα προς την θεραπεία.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
Άβαταρ μέλους
fr0g
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: 14 Απρ 2009 22:42
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Ρόδος
Επικοινωνία:

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Ψυχολόγο θέλουν/-με όλοι.Η συνειδητοποίηση του νοσηρού είναι το πρώτο βήμα προς την θεραπεία.
Πειράζει που αυτό μου θυμίζει το δόγμα ότι όλοι είμαστε αμαρτωλοί; Δεν μπορώ να δεχτώ ότι όλοι είμαστε ψυχολογικά νοσούντες. Σίγουρα κανείς δεν είναι τέλειος, αλλά δεν είναι ρεαλιστικό να είμαστε όλοι τέλειοι. Κι αν υπάρχουν μικρά ελαττώματα, δεν θεωρώ απαραίτητη τη "θεραπεία" εφόσον δεν δημιουργούνται προβλήματα από τα ελαττώματα αυτά.
Η πίστη είναι για τον άνθρωπο ότι η άμμος για τη στρουθοκάμηλο.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
ntoreMy
Δημοσιεύσεις: 235
Εγγραφή: 26 Απρ 2009 12:53
Όνομα Ιστότοπου: -

Απλά το σημαντικό είναι να καταλάβουν ότι ο διαφορετικός σε καμιά περίπτωση δεν είναι άρρωστος! Ποτέ! η διαφορετικότητα είναι υγεία. Άλλος ένας λόγος για τον οποίον δεν μπορεί να διδαχθεί ψυχολογία στα παιδιά. Η γνώση των προσωπικών μας διαφοροποιήσεων αποκτιέται όταν πλέον σαν μοναδες εντασσόμαστε στο υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο. Απλά πρέπει κάποιος να μαθαίνει στα παιδιά ότι πρέπει να διαφέρουν! Να έχουν προσωπικότητα και να μην ντρέπονται γι αυτή και πάνω από όλα να μην τους δημιουργεί κανείς τύψεις γι αυτη! Τι λέμε τώρα όμως ε?
Και ες αύριον τα σπουδαία...
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Το όλοι αναφερόταν στις δύο δήθεν αντιπαρατιθέμενες κατηγορίες μαθητές-καθηγητές.Υπάρχουν άτομα και από τις δύο κατηγορίες που έχουν πρόβλημα αν και παραδέχομαι ότι το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο αν το έχει καθηγητής παρά μαθητής.

Έχεις δίκιο πάντως έτσι όπως το διατύπωσα ακούγεται και είναι λάθος.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
earthian
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 06 Μάιος 2009 01:54
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Αθήνα

Η ψυχολογια δεν ειναι μονο για τους ψυχικα νοσουντες.
Ψυχολογια ειναι η προσπαθεια της δυσης να γνωρισει τους μηχανισμους του μυαλου και τον τροπο λειτουργιας του με σκοπο τη γνωση και τη θεραπεια.

Η κατανοηση των μηχανισμων-συμπεριφορων του πολυπλοκου 'μηχανηματος' μας θα μπορουσε να παραγει περισσοτερο συνηδειτοποιημενους (γνωση του εαυτου),πιο υγιεις και δυσκολοτερα εκμεταλλευσιμους με την κακη εννοια πολιτες με οτι και αν αυτο συνεπαγεται κοινωνικα.

Κατα τη γνωμη μου οι θρησκειες εκτος απο παραμυθια περιλαμβανουν και μηχανισμους εκμεταλλευσης ανθρωπινου δυναμικου.
Οποιος γνωριζει τον τροπο λειτουργιας του μυαλου του περναει καλυτερα και πιανεται πιο δυσκολα κοροιδο..πολιτικων,ιερεων,εταιριων,δημοσκοπησεων,διαφημισεων,τροπο ζωης...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
fr0g
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: 14 Απρ 2009 22:42
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Ρόδος
Επικοινωνία:

Δεν χρειάζεται να ξέρεις από ψυχολογία για να μην πιάνεσαι κορόιδο συνέχεια. Μυαλό χρειάζεσαι, γνώσεις και εμπειρίες.
Καταρχήν, βγαίνοντας λίγο off-topic, δεν θεωρώ την ψυχολογία καθαρά επιστήμη. Μάλλον σαν στατιστική τη βλέπω. Για το λόγο αυτό τη θεωρώ και υπερεκτιμημένη. Αυτό π.χ. που με τρομάζει σαν ενδεχόμενο, είναι αυτό που συμβαίνει στις Η.Π.Α. με τους αλκοολικούς. Σαφώς και υπάρχουν αλκοολικοί, αλλά πού τίθεται το όριο; Αν κάποιος θέλει να πίνει κάτι παραπάνω από το μέσο όρο θεωρείται αυτόματα αλκοολικός; Μπορεί βάσει ψυχολογίας ναι. Τότε όμως έχουμε πρόβλημα. Αν ο ίδιος δεν θεωρεί τον εαυτό του αλκοολικό, τότε έρχεται ο ψυχολόγος με την περίφημη ατάκα "Είναι σε άρνηση". Κοινώς ή θα πρέπει να πάμε με τα νερά του ή να μας βγάλει διάγνωση ότι εκτός από αλκοολικοί, είμαστε και σε άρνηση. Δε λέω έχει πτυχίο και είναι γνώστης του αντικειμένου, αλλά δεν παύει να είναι θέμα κρίσης. Άλλος ψυχολόγος ενδεχομένως να έβγαζε το πόρισμα ότι ενεργεί έτσι από αντίδραση. Ποιός είναι ο σωστός; Είναι ένα ενδεχόμενο που με τρομάζει σαν καπνιστή, γιατί ενδεχομένως να με βγάλουν κι εμένα μια μέρα πλανεμένο και έρμαιο των καπνοβιομηχανιών, κάτι με το οποίο διαφωνώ εντελώς. Μου θυμίζει την Ιερά Εξέταση όπου με το στανιό έπρεπε να συμφωνήσεις μαζί τους. Με τη μόνη διαφορά ότι αντί για βασανιστήρια σου κολλάνε ταμπέλες όπως αλκοολικός ή "σε άρνηση".
Η πίστη είναι για τον άνθρωπο ότι η άμμος για τη στρουθοκάμηλο.
Εικόνα
Απάντηση