Θα επιστρέψουν τα υποχρεωτικά θρησκευτικά στα σχολεία;

Οτιδήποτε αφορά την επικαιρότητα ή πρακτικά θέματα σχετικά με την αθεΐα και την θρησκεία. Θέματα γενικής επικαιρότητας συζητιούνται στα "Εκτός θέματος", υποσυζήτηση "Ειδήσεις και επίκαιρα".
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Εγώ το ΜΚΟ το πήρα σαν «Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση».
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Είναι συχνή αυτή η παρανόηση. :)
Γιατρος Του Ικα έγραψε:Συγχωρέστε με αν ακούγεται σαν να παρεμβαίνω σε θέματα της Ένωσης της οποίας δεν είμαι μέλος αλλά ακριβώς αυτή η ασάφεια στον προσδιορισμό-καθορισμό του τι συνιστά ΜΚΟ δεν σημαίνει πρακτικά ότι είναι στην επιλογή του κάθε φορέα το αν θα επιλέξει για να αυτοπροσδιοριστεί τον όρο "ΜΚΟ";
Βέβαια.
Σημαίνει επίσης πρακτικά ότι είναι στην επιλογή του καθενός το αν θα επιλέξει να χαρακτηρίσει έτσι κάποια οργάνωση η οποία πληροί την βασική προϋπόθεση (να μην είναι κυβερνητική), και σημαίνει ότι κανείς δεν μπορεί να του προσάψει ότι κάνει λάθος να την χαρακτηρίζει έτσι.
Γιατρος Του Ικα έγραψε:1) Η Ένωση Άθεων έχει επιλέξει για να αυτοπροσδιοριστεί αυτόν τον όρο;
Εξ όσων γνωρίζω, όχι. Ας απαντήσει και η Γραμματεία ως πιο αρμόδια.
Γιατρος Του Ικα έγραψε:2) Η ταύτιση στη συνείδηση των ανθρώπων (καλώς ή κακώς) των ΜΚΟ με το "τσούρμο που τρώει λεφτά" θεωρείτε ότι δεν έπαιξε ρόλο στην επιλογή της διατύπωση της επερώτησης του κυρίου Καμμένου;
Θεωρώ εξίσου πιθανό να έπαιξε ρόλο όσο και να μην έπαιξε. Μάλιστα ίσως θεωρώ λίγο πιο πιθανό να χρησιμοποίησε τον όρο από άγνοια, αδράνεια, συνήθεια ή οτιδήποτε παρόμοιο παρά με το συγκεκριμένο σκεπτικό της δημιουργίας αρνητικών συνειρμών.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Γιατρος Του Ικα
Δημοσιεύσεις: 5537
Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22

Μάλιστα ίσως θεωρώ λίγο πιο πιθανό να χρησιμοποίησε τον όρο από άγνοια, αδράνεια, συνήθεια ή οτιδήποτε παρόμοιο παρά με το συγκεκριμένο σκεπτικό της δημιουργίας αρνητικών συνειρμών.
Εγώ πάλι είμαι σχεδόν σίγουρος ότι το κίνητρό του ήταν ακριβώς η δημιουργία αρνητικών συνειρμών αλλά βέβαια βρισκόμαστε πια στο πεδίο των προσωπικών εκτιμήσεων οπότε δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία το τι πιστεύω εγώ.
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Γιατρος Του Ικα έγραψε:Εγώ πάλι είμαι σχεδόν σίγουρος ότι το κίνητρό του ήταν ακριβώς η δημιουργία αρνητικών συνειρμών
Συμφωνώ με τον Γιατρό. Ο Καμμένος επέλεξε αυτόν τον χαρακτηρισμό για την δημιουργία εντυπώσεων επειδή πλέον για την κοινή γνώμη ο χαρακτηρισμός ΜΚΟ είναι κάτι το αρνητικό μετά το φαγοπότι που προηγήθηκε τόσα χρόνια. Γι' αυτό και το μετέφερα στην περίληψη.
Off Topic
Θα ρίχνει λάσπη αλλά θα είναι σαν να μην ρίχνει λάσπη.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
apeleytheros
Δημοσιεύσεις: 10181
Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Επικοινωνία:

csar έγραψε:Εγώ το ΜΚΟ το πήρα σαν «Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση».
προσωπικά θα ήθελα να τονίζεται αυτό σε κάθε αφορμή. Το κυβερνητική και οι συνειρμοί δεν με απασχολούν τόσο.


Για τους λόγους που επέλεξε ο βουλευτής να βάλει το ΜΚΟ, θεωρώ ότι είναι κακόβουλοι όπως οι προλαλήσαντες, όχι πως θεωρώ ότι πετυχαίνει κάτι βέβαια.
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
      • ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
_______________________________
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Άβαταρ μέλους
EvanT
Δημοσιεύσεις: 1927
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2009 11:00
Όνομα Ιστότοπου: On the way to Ithaca
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Επικοινωνία:

Υποθέτω πως οι θρησκευάμενοι θα έφριξαν ούτως ή άλλως επαρκώς και χωρίς το ΜΚΟ. Άκου Άθεοι στον Υπουργό Παιδείας. Φτου, φτου, φτου... Σοβιετία καταντήσαμε.
“With crosses, relics, crucifixes,
beads, pictures, rosaries and pixes,
the tools of working out salvation,
by mere mechanic operation.”
Samuel Butler, "Hudibras"
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 2
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου και του Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη, στη σκιά των δηλώσεων περί του μαθήματος των Θρησκευτικών, της Αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας, κ. Σίας Αναγνωστοπούλου
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Ημερομηνία: 08/10/2015
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 08/10/2015
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Παππάς Νικόλαος (Υπουργός Επικρατείας)

Αριθμός: 3
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμου και του Υπουργού Παιδείας κ. Φίλη, στη σκιά των δηλώσεων περί του μαθήματος των Θρησκευτικών, της Αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας, κ. Σίας Αναγνωστοπούλου
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Ημερομηνία: 08/10/2015
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 08/10/2015
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)
Περίληψη ερώτησης
Γινόμαστε καθημερινά δέκτες της οργισμένης αντίδρασης των συμπολιτών μας μετά τις δηλώσεις της Αν. Υπ. Παιδείας Σ. Αναγνωστοπούλου για την απλοποίηση της διαδικασίας απαλλαγής από την διδασκαλία των Θρησκευτικών, όσων μαθητών το επιθυμούν, λίγες μέρες μετά την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης. Οι δηλώσεις προκάλεσαν την σφοδρή αντίδραση του Αρχιεπισκόπου αλλά και της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ), που υπενθυμίζει ότι το ζήτημα έχει λυθεί οριστικά με τελεσίδικες αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων.

Ως κόμμα που θα δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στη νέα κυβέρνηση υπογραμμίζουμε ότι βασικό μέλημα της κυβέρνησης θα πρέπει να είναι η απαλλαγή από την λιτότητα και όχι από τα Θρησκευτικά.

α. Οι δηλώσεις της Αν. Υπ. Παιδείας, Σίας Αναγνωστοπούλου εκπροσωπούν τις απόψεις της κυβέρνησης;
β. Ποια η επίσημη τοποθέτηση του Υπ. Παιδείας σχετικά με την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών;
γ. Ποιο το περιεχόμενο της συμφωνίας του Υπ. Παιδείας Ν. Φίλη και του Αρχιεπισκόπου κατά την συνάντησή τους;
δ. Τι εννοούσε ο Υπ. Παιδείας με την δήλωση «πιστεύουμε στην αναμόρφωση του μαθήματος»;
ε. Πώς εννοεί την «αναμόρφωση» και ποιο θεσμικό όργανο την προετοιμάζει;
ς. Προτίθεται ο Υπ. Παιδείας να συνεργαστεί με την ΠΕΘ ώστε να υπάρξει σαφής ενημέρωση σχετικά με το ζήτημα των απαλλαγών από τα Θρησκευτικά;

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Επικρατείας: Αναρμόδιο.

2. Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: Το ότι το μάθημα των Θρησκευτικών έχει ομολογιακό χαρακτήρα στην Ελλάδα είναι ένας αναχρονισμός τον οποίο αντιλαμβάνονται οι φωτισμένοι ιεράρχες και θεολόγοι. Η αναμόρφωση του μαθήματος σε θρησκειολογία με ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της ορθοδοξίας στην Ελλάδα είναι αναγκαία και την επεξεργάζεται το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 45
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Διατήρηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Ημερομηνία: 08/10/2015
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 08/10/2015
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι αναγκαίο για την διαμόρφωση του ήθους και του χαρακτήρα των νέων μας και η ΧΟ αγωγή σε όλες τις βαθμίδες του σχολείου είναι ίσως η καλύτερη μέθοδος για να δώσουμε στα παιδιά μας ελπίδα και αισιοδοξία μέσα στην πολύμορφη κρίση που ζούμε. Η ΧΟ κληρονομιά μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Ιστορία, την εθνική αξιοπρέπεια, τους ήρωες και μάρτυρες του λαού μας.

Η υποχρεωτικότητα του μαθήματος κρίθηκε τελεσίδικα με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων, τον Δεκέμβριο του 2012. Έτσι καταργήθηκε η γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη από το 2007 «και επανήλθε η τάξη». Πρέπει να εφαρμοστεί πάραυτα η απόφαση και να απαλλάσσονται από τα Θρησκευτικά μόνον οι ετερόδοξοι και αλλόθρησκοι και για τους απαλλασσόμενους να οριστεί εναλλακτικό, βαθμολογούμενο μάθημα, ώστε να σταματήσει η απαλλαγή να είναι κίνητρο για παιχνίδι ή φυγή προς το φροντιστήριο.

α. Υπάρχει προγραμματισμός για έξωση των Θρησκευτικών από το πρόγραμμα των σχολείων;
β. Έχει δεχθεί το Υπ. Παιδείας αιτήματα από κοινωνικές ή θρησκευτικές ομάδες για μία τέτοια έξωση και αν ναι, από ποιες;

Περίληψη απάντησης
Τα Θρησκευτικά διδάσκονται 2 ώρες/εβδομάδα από Γ’ Δημοτικού ως Β’ Λυκείου, 1 ώρα/εβδομάδα στην Γ’ Λυκείου ενώ στο νηπιαγωγείο και τις Α’ και Β’ Δημοτικού η θρησκευτική αγωγή συμπεριλαμβάνεται στο μάθημα Μελέτη Περιβάλλοντος και αφορά κυρίως θρησκευτικές γιορτές και επετείους.

Το νομοθετικό πλαίσιο όπως προκύπτει από το Σύνταγμα αφορά στην γνωριμία και την σπουδή της ΧΟ παράδοσης και ευρύτερα με το θρησκευτικό φαινόμενο. Επειδή όμως σύμφωνα με το Σύνταγμα «η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη» και «κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη», η θρησκευτική αγωγή υπόκειται σε απαλλαγές και εξαιρέσεις όταν μαθητές ή οι κηδεμόνες τους το επιθυμούν για λόγους θρησκευτικής συνείδησης.

Από τις βασικότερες επιδιώξεις της εκπαίδευσης στην ΕΕ είναι να εφοδιάσει τους μαθητές με τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να ζήσουν αρμονικά στην πολυπολιτισμική κοινωνία της Ευρώπης, δηλ. να γνωρίσουν όχι μόνον την δική τους θρησκευτική κληρονομιά αλλά και των άλλων. Η κάθε χώρα είναι ελεύθερη να επιλέξει τον χαρακτήρα της θρησκευτικής εκπαίδευσης με βάση τους ιδιαίτερους ιστορικούς και πολιτικούς λόγους και το θρησκευτικό τοπίο και παράδοση της χώρας.

Γι’ αυτό στην Ελλάδα το μάθημα των Θρησκευτικών έχει ομολογιακό χαρακτήρα και αυτός ο αναχρονισμός είναι αναγκαίο να διορθωθεί με την αναμόρφωση του μαθήματος Θρησκευτικών σε μάθημα Θρησκειολογίας (με ιδιαίτερη αναφορά στον πολιτισμικό ρόλο της ορθοδοξίας στην χώρα μας). Το αρμόδιο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζεται τις σχετικές προτάσεις.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 109
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: αιτείται την εξάντληση κάθε περιθωρίου μη υποβάθμισης της συνεισφοράς του μαθήματος των θρησκευτικών στην παρεχόμενη παιδεία από την β΄ βάθμια εκπαίδευση και την αντίστοιχη επικέντρωση της συζήτησης των αρμοδίων στα αληθινά προβλήματα της σχολικής παιδείας
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Ημερομηνία: 22/10/2015
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 22/10/2015
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Επισυνάπτει επιστολή διαμαρτυρίας του Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων με αφορμή ανακοίνωση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για το ζήτημα της απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών:

- Διαμαρτυρόμαστε που το ΔΣ της ΟΛΜΕ παίρνει τέτοιες πρωτοβουλίες και αποφάσεις χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων.
- Η ανακοίνωση του ΔΣ της ΟΛΜΕ κάνει επιλεκτική αναφορά σε στοιχεία στα οποία βασίζεται η απόφαση: Αναφέρει την απόφαση της ΑΠΔΠΧ αλλά όχι την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων, γίνεται αναφορά στο άρθρο 13 του Συντάγματος αλλά όχι στο 16 («ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης») ούτε στον εκπαιδευτικό νόμο 1566/1985 (άρθρο 1, «να διακατέχονται οι μαθητές από πίστη στα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης»)
- Το ότι ενώ τα σχολεία έχουν τόσα βασικά λειτουργικά προβλήματα, ένα από τα πρωταρχικά αιτήματα του ΔΣ της ΟΛΜΕ είναι πώς θα εξασφαλιστούν κατά το δυνατό περισσότερες απαλλαγές από τα Θρησκευτικά υποδεικνύει σκόπιμο αποπροσανατολισμό του κόσμου από τα πραγματικά προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση.

Περίληψη απάντησης
Τα σχετικά με τα ωρολόγια προγράμματα καθορίζονται με την ΥΑ 115475/Γ2/21-8-2013 (ΦΕΚ Β’ 2121) για το Γυμνάσιο, τον Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α’ 193/2013) για τις Α’ και Β’ Λυκείου και τον Ν. 4327/2015 για την Γ΄Λυκείου και συνοπτικά είναι 1 ώρα/εβδομάδα για την Γ’ Λυκείου και 2 ώρες/εβδομάδα για τις υπόλοιπες τάξεις της Μέσης Εκπαίδευσης. Τα σχετικά με την απαλλαγή από το μάθημα καθορίζονται από την εγκύκλιο 12773/Δ2/23-1-2015 (σ.σ. εγκύκλιος Λοβέρδου).

Το μάθημα των Θρησκευτικών έχει ομολογιακό χαρακτήρα και αυτός ο αναχρονισμός οφείλεται σε ιστορικούς λόγους. Η αναμόρφωση του μαθήματος σε μάθημα θρησκειολογίας (με ιδιαίτερη παρουσίαση του πολιτισμικού ρόλου της ορθοδοξίας στην Ελλάδα) είναι απαραίτητη και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζεται σχετικές προτάσεις.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 19 Φεβ 2016 09:51, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 168
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: το οποίο αναφέρεται στην επαλήθευση ή διάψευση περί της ύπαρξης όρου στο Γ΄ μνημόνιο, που επιτάσσει την κατάργηση των εθνικών και θρησκευτικών εορτών
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Ημερομηνία: 29/10/2015
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 02/11/2015
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Υπ. Επικρατείας
2. Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Σύμφωνα με δημοσίευση σε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, υπάρχει όρος στο Μνημόνιο 3 που επιτάσσει την κατάργηση των εθνικών και θρησκευτικών εορτών.

Η «δημοσίευση» είναι ξεκαρδιστική, αναφέρω μόνον μερικά σημεία. Αξίζει να την διαβάσει κανείς. Για όποιον θέλει να διαβάσει το Μνημόνιο 3 (απευθύνομαι και στον Νικολόπουλο), όπως ψηφίστηκε από την Βουλή είναι εδώ.
- Πολυπολιτισμική παιδεία σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας (από 11/9/2016).
- Κατάργηση θρηξσκευτικών και εθνικών εορτών σε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας (από 11/9/2017).
- Υποχρεωτική επίσκεψη σε συναγωγή και ισλαμικό τέμενος από βαθμίδα του Δημοτικού και σταδιακά σε Γυμνάσιο, Λύκειο (από 11/11/2016).
- Εισαγωγή στο Δημοτικό του μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από 11/9/2016 και παροχή δωρεάν προφυλακτικών σε όλους τους μαθητές από εκπαιδευτική βαθμίδα του Δημοτικού (από 11/10/2016).
- Εισαγωγή εορτών για το περιβάλλον (από 17/102016).
- Εισαγωγή εικόνων-slides στο μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης (από 1/1/2017).
- Εκδρομές σχολείων και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων σε μέρη σεξουαλικής απελευθέρωσης (από 17/9/2017).- Απελευθέρωση σεξουαλική των μαθητών (από 16/9/2016).

Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Επικρατείας: Η αναφορά δεν πληροί τις προϋποθέσεις του Κανονισμού της Βουλής.

2. Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: Η αναφορά δεν πληροί τις προϋποθέσεις του Κανονισμού της Βουλής.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 19 Φεβ 2016 09:58, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: (δεν) απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 803
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Ανάγκη για αποτροπή παράνομων προσωπικών επιδιώξεων στελεχών της Κυβέρνησης για αλλαγή του χαρακτήρα διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Ημερομηνία: 03/11/2015
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 04/11/2015
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Στην προσπάθεια να ικανοποιηθούν τα πολιτικά σχέδια κέντρων αποφάσεων εντός και εκτός της Ελλάδας και μόνιμες, μύχιες επιθυμίες ορισμένων πολιτευτών ή/και εν ενεργεία βουλευτών, το Υπ. Παιδείας φαίνεται να προσανατολίζεται (συνεπικουρούμενο από μερίδα των ΜΜΕ και τα γνωστά-άγνωστα πρόσωπα του θεολογικού χώρου) στην αλλαγή του χαρακτήρα και περιεχομένου του μαθήματος των Θρησκευτικών με βάση τα πιλοτικά προγράμματα σπουδών του 2011 που αναστάτωσαν την ελληνική κοινωνία, αποδοκιμάστηκαν πανταχόθεν και πάγωσαν από το 2013.

Σε επιστολή της ΠΕΘ (Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων) προς τον Αρχ. Αθηνών Ιερώνυμο διατυπώνονται οι θέσεις της σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών:
- Το νέο πολυθρησκειακό πιλοτικό πρόγραμμα (ΠΠΠ) με τον αντιχριστιανικό του χαρακτήρα και το αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό περιεχόμενό του στοχεύει αποδεδειγμένα στην διάβρωση και αλλοίωση της ορθοδόξου πίστεως της νεότητας.
- Σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδας «συνεργάζεται μετά της Πολιτείας, προκειμένου περί θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος ως τα της Χριστιανικής αγωγής της νεότητος».
- Το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και οι επιτροπές που συστάθηκαν για την σύνταξη των ΠΠΠ για τα Θρησκευτικά το 2010 και 2014 ενήργησαν μονομερώς, αυθαίρετα και αυταρχικά (δεν συνεργάστηκαν ούτε διαλέχθησαν με την Εκκλησία, τους θεολόγους και τις θεολογικές σχολές).
- Η διδασκαλία των Θρησκευτικών στο σχολείο είναι αυτονόητη ανάγκη και θα πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρη διάκριση ανάμεσα στην βιωματική διδασκαλία της χριστιανικής πίστης και στην πληροφόρηση των μαθητών για το θρησκευτικό φαινόμενο και την ιστορία των (άλλων) θρησκειών. Είναι απαραίτητο να εξετάζεται η κάθε θρησκεία ξεχωριστά σε κάθε ώρα διδασκαλίας και όχι όλες μαζί με την μορφή του θρησκευτικού συγκρητισμού.
- Είναι παραπλανητική η δήλωση ότι ο χριστιανικός χαρακτήρας του μαθήματος διαφυλάσσεται με ποσοτικά κριτήρια (π.χ. ποσόστωση 70%-30%), αφού δεν τίθεται ζήτημα ποσοτικό αλλά ποιοτικό: τα προβλήματα των ΠΠΠ εντοπίζονται στην κατάλυση των ταυτοτήτων, διαφορών και ιδιαιτεροτήτων των δογμάτων.

Θα αναλάβετε πρωτοβουλίες ώστε
α. να διεξαχθεί διάλογος για την αναμόρφωση της διδασκαλίας των Θρησκευτικών με ελάχιστο προαπαιτούμενο την μη ποιοτική και ποσοτική υπαναχώρηση από το περιεχόμενο της διδακτέας ύλης των ετών 2003-2006;
β. να ανασταλεί η εφαρμογή των ΠΠΠ του ΙΕΠ που επιχειρούν την προώθηση μίας ατομικής θρησκείας, μείγμα διαφορετικών θρησκευτικών παραδόσεων;
γ. να αναμορφωθεί το μάθημα των Θρησκευτικών με κύριο άξονα την βιωματική και γνωστική επαφή των μαθητών με την εκκλησιαστική ορθόδοξη παράδοση (πίστη της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων, των οποίων την θρησκευτική συνείδηση καλείται το σχολείο να αναπτύξει με βάση το Σύνταγμα);
δ-ε. η σύνταξη των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών να γίνει με την συμμετοχή ειδικών την παιδαγωγικής και διδακτικής των Θρησκευτικών (μελών ΔΕΠ και μάχιμων εκπαιδευτικών) και θα προβείτε στην επιστημονική πιλοτική εφαρμογή και αντικειμενική αξιολόγηση των προτεινόμενων αναλυτικών προγραμμάτων πριν την γενίκευση της εφαρμογής τους;
ε. να υπάρξει διαρκής και γόνιμος διάλογος με την Εκκλησία και τον θεολογική κόσμο σε όλη την διαδικασία της αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών;

Περίληψη απάντησης
Τα σχετικά με τα ωρολόγια προγράμματα καθορίζονται με την ΥΑ 115475/Γ2/21-8-2013 (ΦΕΚ Β’ 2121) για το Γυμνάσιο, τον Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ Α’ 193/2013) για τις Α’ και Β’ Λυκείου και τον Ν. 4327/2015 για την Γ΄Λυκείου και συνοπτικά είναι 1 ώρα/εβδομάδα για την Γ’ Λυκείου και 2 ώρες/εβδομάδα για τις υπόλοιπες τάξεις της Μέσης Εκπαίδευσης.

Το μάθημα των Θρησκευτικών αποτελεί ένα από τα ζητήματα δημόσιου διαλόγου και αρκετοί θεσμικοί φορείς και εμπλεκόμενοι έχουν καταθέσει θέσεις και απόψεις τους. Σε πρόσφατη σύσκεψη κορυφής μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας αποφασίστηκε η δημιουργία ειδικής επιτροπής για την εξέταση του περιεχομένου και αναβάθμιση του μαθήματος σε Α’βάθμια και Β’βάθμια εκπαίδευση και το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) θα εισηγηθεί σχετικά.

Στην προοπτική αυτή το πολιτισμικό κλίμα και η παράδοση της ορθοδοξίας θα έχει κεντρική θέση στο μάθημα, το οποίο θα διευρυνθεί με τα άλλα παγκόσμια θρησκεύματα και το θρησκευτικό φαινόμενο γενικότερα.

Τέλος στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου εκπονήθηκαν νέα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) για όλα τα μαθήματα, συνεπώς και για τα Θρησκευτικά (2011-2014 για Δημοτικό και Γυμνάσιο και 2015 για το Λύκειο) με βασικό χαρακτηριστικό των παρεμβάσεων στον παιδαγωγικό αναπροσανατολισμό της διδακτικής των μαθημάτων. Στις επιτροπές εμπειρογνωμόνων που συστάθηκαν από το Υπ. Παιδείας και το ΙΕΠ συμμετείχαν καθηγητές από τις Θεολογικές Σχολές ΑΘηνών και Θεσσαλονίκης, Σχολικοί Σύμβουλοι και θεολόγοι εκπαιδευτικοί με αυξημένα προσόντα και πολυετή διδακτική εμπειρία.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 19 Φεβ 2016 10:00, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 452
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: το οποίο αναφέρεται στη μη νόμιμη κατάργηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Ημερομηνία: 20/11/2015
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 16/12/2015
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ο Εκκλησιολόγος» πρόκειται να καταργηθεί το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία και να αντικατασταθεί από μάθημα θρησκειολογίας, κάτι που είναι αντισυνταγματικό και παράνομο. Να τοποθετηθεί ο Υπουργός.
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 917
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: εκφράζει τη διαμαρτυρία της για την ανακοίνωση του Υπουργού Παιδείας και το μάθημα των Θρησκευτικών
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 21/01/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 25/01/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Σύμφωνα με δελτίο τύπου της 14ης Ιαν 2016 του Υπ. Παιδείας, ο Υπ. Παιδείας παρέδωσε στον πρόεδρο του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) την απόφαση της ΔΙΣ και την εισήγηση του Μητρ. Ναυπάκτου και Αγ. Βλασίου Ιερόθεου ώστε να αποτελέσουν αντικείμενο εξέτασης και συζήτησης στις εργασίες της ειδικής επιτροπής για το μάθημα των Θρησκευτικών. Αλλά μαζί με αυτά παρέδωσε και παλιότερα κείμενα σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών (εισηγήσεις Μητρ. Αλεξανδρουπόλεως Ανθίμου και Μεσσηνίας Χρυσοστόμου και απόφαση της ΔΙΣ της 5/11/2012).

Η ΠΕΘ (Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων) αναρωτιέται σχετικά:
1. Ποιος εντόπισε τα παλιότερα κείμενα και τα έδωσε στον Υπουργό για να τα παραδώσει στο ΙΕΠ ή μήπως τα εντόπισε μόνος του;
2. Έχουν αυτά τα κείμενα το ίδιο βάρος και σημαντικότητα με την απόφαση της ΔΙΣ που του παραδόθηκε την προηγουμένη;
3. Δεν αντιλαμβάνεται ο Υπ. Παιδείας ότι υποβαθμίζεται η ΔΙΣ όταν εξισώνονται οι αποφάσεις της με θέσεις και απόψεις Μητροπολιτών που έχουν κατά καιρούς εκφραστεί εντός ή εκτός της Ιεράς Συνόδου;
4. Ποιοι φοβούνται την επίσημη συνοδική θέση της Εκκλησίας της Ελλάδας;
5. Γιατί δεν παρέδωσε ο Υπουργός στο ΙΕΠ και κείμενα άλλων αρχιερέων που έχουν μιλήσει για το μάθημα των Θρησκευτικών;
6. Ποια είναι η απόφαση της 5/11/2012 της ΔΙΣ; Από όσο γνωρίζουμε υπάρχει μόνον ένα δελτίο τύπου.
7. Όσοι προσπαθούν να υποτιμήσουν ή παρακάμψουν την ΔΙΣ πρέπει να γνωρίζουν ότι στην Ελλάδα ισχύουν ακόμη η ευγενεια, η εθιμοτυπία, το Σύνταγμα, ο Καταστατικός Χάρτης [της Εκκλησίας], η Νομοθεσία και η Νομολογία.

Περίληψη απάντησης
Στις 14 Ιαν. αντιπροσωπεία της ΔΙΣ παρέδωσε στον Υπ. Παιδείας την θέση της σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών. Ο υπουργός ευχαρίστησε και ενημέρωσε ότι έχει ξεκινήσει ο Εθνικός Διάλογος για τη συνολική αναμόρφωση του σχολείου. Ειδικότερα για το μάθημα των Θρησκευτικών έχει συσταθεί ειδική επιτροπή του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) η οποία έχει την ευθύνη του διαλόγου. Στο πλαίσιο αυτό ο Υπ. Παιδείας παρέδωσε στην επιτροπή του ΙΕΠ την θέση της ΔΙΣ αλλά και άλλα παλιότερα κείμενα ιεραρχών ώστε να αποτελέσουν μαζί με άλλα κείμενα και παρεμβάσεις των Θεολογικών Σχολών, Θεολόγων Σχολικών Συμβούλων, Θεολογικών Ενώσεων, Ανεξάρτητων Αρχών κ.α. ώστε αυτά να αποτελέσουν αντικείμενο εξέτασης και συζήτησης.

Στόχος του ΥΠΠΕΘ και του ΙΕΠ είναι η αναβάθμιση του περιεχομένου και του τρόπου διδασκαλίας του μαθήματος. Το πολιτισμικό κλίμα και η παράδοση της Ορθοδοξίας θα έχουν κεντρική θέση στο μάθημα των Θρησκευτικών, το οποίο θα διευρυνθεί και με τα άλλα παγκόσμια θρησκεύματα και το θρησκευτικό φαινόμενο γενικότερα.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 04 Απρ 2016 15:38, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 919
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: εκφράζει την ανησυχία της για την αυθαίρετη επιμόρφωση δασκάλων και θεολόγων σε μη ισχύον πρόγραμμα σπ[ουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών και αιτείται την απόδοση ευθυνών σε όσους επιχειρούν να προκαταβάλλουν και να μεθοδεύσουν το τελικό αποτέλεσμα του εξελισσόμενου διαλόγου
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 21/01/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 25/01/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Η ΠΕΘ (Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων) καταγγέλλει ότι η Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των Α’ και Β’ ΠΕΚ (Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα) Θεσσαλονίκης οργανώνουν επιμορφωτικά σεμινάρια για το πιλοτικό ΠΣ (Πρόγραμμα Σπουδών) του μαθήματος των Θρησκευτικών της α’βάθμιας και β’βάθμιας εκπαίδευσης, παρά το γεγονός ότι το Υπ. Παιδείας έχει στείλει εγκυκλίους ότι για το σχολικό έτος 2015-16 θα διδάσκονται τα βιβλία του 2006 με βάση το ΠΣ του 2003.

Επίσης οι Υπ. Παιδείας, Αν. Υπ. Παιδείας, ο πρώην ΓΓ και ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) διαβεβαίωσαν ρητά ότι όσον αφορά στα Θρησκευτικά τόσο το πιλοτικό ΠΣ του 2011 (αναθεωρημένο το 2014) όσο και εκείνο του 2015 για το Λύκειο, δεν ισχύουν ούτε θα ισχύσουν ποτέ αφού θα δημιουργηθούν νέα ΠΣ μετά από διάλογο και συνεργασία όλων των ενδιαφερομένων. Με άλλα λόγια γίνεται επιμόρφωση σε μη ισχύοντα ΠΣ και μάλιστα αυτό γίνεται μόνον για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Τέλος όπως έχει αποδείξει η ΠΕΘ «με ισχυρά και αναντίρρητα επιχειρήματα, σε επιστημονικά συνέδρια και με πλήθος επιστημονικών άρθρων» τα νέα αυτά ΠΣ «είναι επικίνδυνα και ακατάλληλα για τους μαθητές διότι τους διδάσκουν με αντιπαιδαγωγικό και συγκρητιστικό τρόπο ένα συνονθύλευμα θρησκειών σε βάρος της οικείας πίστης των μαθητών».

Άλλωστε και η ΔΙΣ (η οποία με βάση τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδας συνεργάζεται με την Πολιτεία για θέματα γενικού ενδιαφέροντος όπως η χριστιανική αγωγή της νεότητας και παρακολουθεί το δογματικό περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων των Θρησκευτικών) στην συνεδρίασή της της 12ης και 13ης Ιαν. 2016 πρότεινε την εφαρμογή του ισχύοντος ΠΣ με μικρές βελτιώσεις.

Περίληψη απάντησης
Η θεματολογία του συγκεκριμένου σεμιναρίου αφορούσε θέματα Διδακτικής, αξιοποίησης των ΤΠΕ, διαφοροποίησης διδασκαλίας, σχεδιασμού διδασκαλίας, χρήση τέχνης και αξιολόγησης μαθητών. Η Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας και τα Α’ και Β’ ΠΕΚ Θεσσαλονίκης ασκούν τον προβλεπόμενο, καθορισμένο από την κείμενο νομοθεσία ρόλο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Όσον αφορά στα προγράμματα σπουδών, τα νέα προγράμματα σπουδών είναι αναρτημένα στο ebooks.edu.gr, αναφέρονται ως «συμπληρωματικά προς τα ισχύοντα προγράμματα σπουδών» και είναι δυνατό να επιλέγονται εναλλακτικά με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και να τίθενται σε εφαρμογή από πιλοτικά ή άλλα σχολεία μετά από σύμφωνη γνώμη του Προϊσταμένου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης. Για αυτόν τον λόγο και επιμορφώθηκαν στελέχη στα νέα προγράμματα. Η χρήση, πάντως, των νέων προγραμμάτων σπουδών είναι στην επιλογή των εκπαιδευτικών.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 04 Απρ 2016 15:41, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 923
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: αιτείται την αποδοχή των θέσεων της για το μάθημα των Θρησκευτικών από την πολιτική ηγεσία
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 21/01/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 08/02/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Παραθέτει το δελτίο τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (ΔΙΣ) για την συνεδρίαση της 13ης Ιαν. 2016 στην οποία η ΔΙΣ συζήτησε με τους Κοσμήτορες και Προέδρους των Θεολογικών Σχολών Αθηνών και Θεσσαλονίκης και εκπροσώπους επιστημονικών συλλόγων Θεολόγων το θέμα της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στην μέση εκπαίδευση. Στην συνεδρίαση παρουσίασε συγκριτική μελέτη του ισχύοντος και προτεινόμενου Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) ο Μητρ. Ναυπάκτου και Αγ. Βλασίου, Ιερόθεος.

Μετά από σχετική συζήτηση η ΔΙΣ κατέληξε στα εξής:
1. Η άποψη ότι τα βιβλία των Θρησκευτικών είναι κατηχητικά και ομολογιακά είναι εσφαλμένη και παραπλανητική.
2. Το γεγονός ότι το ισχύον ΠΣ κυριαρχείται από την παροχή γνώσεων γύρω από την ορθόδοξη θρησκευτική παράδοση δεν το μετατρέπει σε διαδικασία προσηλυτισμού των μη ορθόδοξων μαθητών ή κατήχησης των ορθόδοξων ούτε απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους,
3. Παλιές και νέες αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων, που ερμηνεύουν το Σύνταγμα αποφαίνονται ομόφωνα υπέρ της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος. Επίσης σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να διέπεται από αντικειμενικότητα και πλουραλισμό, κάτι που δεν παραβιάζεται από το γεγονός ότι το μάθημα αναφέρεται κατά κύριο λόγο στην κυρίαρχη θρησκευτική παράδοση του οικείου κράτους.
4. Η παρέλευση μερικών ετών από την συγγραφή των βιβλίων των Θρησκευτικών δικαιολογεί την επικαιροποίησή τους με προσθήκες που διευρύνουν το θρησκειολογικό, ιδεολογικό και πολιτιστικό πεδίο της ύλης.
5. Σε μία εποχή που ισχυροποιούνται φονταμενταλιστικές απόψεις άλλων θρησκειών, αντικοινωνικές τάσεις παραθρησκευτικών φαινομένων και επικίνδυνων σεκτών, η διδασκαλία της ορθόδοξης θεολογίας που διακρίνεται για την αγάπη, την ανεκτικότητα και την ειρηνική διάθεση θα βοηθήσει στην κοινωνική συνοχή.

Η ΔΙΣ υιοθέτησε την πρόταση του Μητρ. Ναυπάκτου να επικεντρωθεί το ενδιαφέρον στο τρέχον πρόγραμμα σπουδών στο οποίο να γίνουν μερικές βελτιώσεις, δηλ. προσθήκη μερικών θρησκειολογικών κεφαλαίων (αφού όμως δοθεί προτεραιότητα στην ορθόδοξη παράδοση που ακολουθεί η πλειοψηφία των Ελλήνων) αλλά και να χρησιμοποιηθούν και τα καλά στοιχεία του νέου ΠΣ (χωρίς να λέει ποια είναι αυτά).

Περίληψη απάντησης
Ίδια απάντηση με την 923/2016
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 04 Απρ 2016 16:08, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
csar
Δημοσιεύσεις: 1695
Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Όνομα Ιστότοπου: -
Τοποθεσία: Wien (Osterreich)

Αριθμός: 3974
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σχετικά με την διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 15/03/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 16/03/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κατά την εισήγησή του στην έκτακτη Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος τόνισε ότι η υποχρεωτικότητα του μαθήματος, η τήρηση των ωρών διδασκαλίας και ο ορθόδοξος χαρακτήρας του μαθήματος είναι η αρχή και βάση κάθε διαλόγου με το Υπ. Παιδείας.

Θα διδάσκεται το μάθημα όπως πρέπει, στις ώρες που προβλέπονται και με τον ορθόδοξο χαρακτήρα του ή όχι;

Περίληψη απάντησης
Σχετικά με τη θέση των Θρησκευτικών στο εκπαιδευτικό σύστημα έχει οριστεί ειδική επιτροπή για την εξέταση του περιεχομένου και αναβάθμιση του μαθήματος και θα παραδώσει το πόρισμά της στον Υπουργό αφού προηγουμένως συζητήσει και διαβουλευθεί με αντιπροσωπεία της Ιεράς Συνόδου. Στη συνέχεια το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) θα εισηγηθεί σχετικά.
Ήδη, και μετά από πρόσκληση του ΙΕΠ, στις 8 Απριλίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση και διαβούλευση αντιπροσωπείας της Ιεράς Συνόδου με την επιτροπή του ΙΕΠ, στην οποία παρουσιάστηκαν και οι θέσεις της αντιπροσωπείας όσον αφορά το μάθημα των Θρησκευτικών.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος tasos_didymoteicho την 30 Ιουν 2016 11:03, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: απαντήθηκε
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Εξαιρετικός. Πέφτω απ' τα σύννεφα!
Άρα ναι μεν η παιδεία και η καλλιέργεια της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης είναι αποστολή του κράτους (άρθρο 16 παρ. 2), αλλά δικαίωμα των γονέων και κηδεμόνων είναι να καθορίζουν την εκπαίδευση των παιδιών τους σύμφωνα με τις δικές τους θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις, όπου πεποίθηση βέβαια είναι ένα σύστημα αντιλήψεων με συνεκτικό, συστηματικό και σταθερό χαρακτήρα, αλλά μη ελεγχόμενο ως προς την ειλικρίνεια και τη σοβαρότητα της σχετικής δήλωσης, αφής στιγμής αυτή γίνει. Δεν μπορεί να ελεγχθεί η εσωτερική συνέπεια και σταθερότητα των πεποιθήσεων. Δηλαδή, για να γίνω πιο συγκεκριμένος, δεν μπορεί να ελεγχθεί συνταγματικά και γενικότερα νομικά το ζήτημα του a la carte πιστού, αγνωστικιστή, άθρησκου, άθεου κοκ που δηλώνει επιθυμία εξαίρεσης του παιδιού του από το μάθημα των θρηςκευτικών στη Β´ τάξη του λυκείου ενώ δεν το είχε κάνει στην Α’ τάξη ή στο γυμνάσιο. Το ίδιο ισχύει και ως προς τις φιλοσοφικές πεποιθήσεις.
[...]
Η νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου[5] – η οποία είναι και η πιο κρίσιμη – νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σαφής ως προς τα θέματα αυτά και φοβούμαι ότι το 2012 παρερμηνεύθηκε από το Διοικητικό Εφετείο Χανίων. Η απόφαση 115/2012 του Διοικητικού Εφετείου Χανίων, προήλθε από μία οικονομία δίκης, που δεν περιελάμβανε ως διαδίκους αυτούς που έχουν το δικαίωμα που θεμελιώνεται στο άρθρο 2 του προσθέτου πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ, δηλαδή τους γονείς και κηδεμόνες. Έκρινε μία αίτηση ακύρωσης που υπέβαλαν θεολόγοι καθηγητές κατά του Περιφερειακού Διευθυντού Εκπαίδευσης (κατά του Υπουργού Παιδείας δηλαδή) για την παράλειψη του να ρυθμίσει κανονιστικά με ολοκληρωμένο τρόπο την απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών. Η οικονομία της δίκης δεν επέτρεπε συνεπώς να αναπτυχθούν τα κρίσιμα επιχειρήματα. Είδα όμως στο εκτενές σκεπτικό της απόφασης να περιλαμβάνεται παρανάγνωση του γράμματος και του πνεύματος της νομολογίας του Στρασβούργου.
[...]
Δεν μπορείς λοιπόν να τον καλέσεις να αποδείξει ότι δεν είναι χριστιανός, ότι δεν είναι ορθόδοξος και έτσι εξαιρείται. Όχι, εξαιρείται άμα τη δηλώσει του. Αυτό με πολύ σαφή τρόπο το είπε και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα σε δύο αποφάσεις της, μία ήδη από το 2002[10], την οποία επανέλαβε πολύ πρόσφατα το 2015[11]. Η Αρχή έχει πει ότι, η δήλωση πως «θέλω να απαλλαγώ λόγω πεποιθήσεων», δεν παραβιάζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων, αλλά αυτή η δήλωση. Όχι η εξειδίκευσή της, όχι η δήλωση «δεν είμαι χριστιανός, δεν είμαι ορθόδοξος», ούτε ο έλεγχός της, διότι αυτό θα συνιστούσε πράγματι προσβολή ευαίσθητου προσωπικού δεδομένου.
[...]
Είδα την προσπάθεια που κάνει το πρόγραμμα σπουδών να συγκροτήσει ένα μάθημα θρησκειολογικό τουλάχιστον στο λύκειο. Όταν όμως το πρόγραμμα σπουδών ξεκινά με την έννοια της αγιότητας ή με την έννοια της αμαρτίας και εκεί θεμελιώνεται μία ολόκληρη αντίληψη, πόσο θρησκειολογικό μπορείς να πεις ότι είναι το μάθημα αυτό; Εγώ σας λέω 100%.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
Απάντηση