Τον είδα τον τίτλο, και μιλάει για επιστροφή των θρησκευτικών , και ρωτάω, πότε έφυγαν για να ξανά επιστρέψουν;aqyn έγραψε:
Ας μην πάμε μακριά. Κοίτα ξανά τον τίτλο του νήματος. Η κατήχηση στο σχολείο, ιδίως όταν είναι υποχρεωτική, παραβιάζει κάθε έννοια θρησκευτικής ελευθερίας.
Θα επιστρέψουν τα υποχρεωτικά θρησκευτικά στα σχολεία;
Κατά αρχήν σε ευχαριστώ για την προβολή της δημοσκόπησης, αυτήν μου αρκεί, εφόσον διαπιστώνω πως οι έλληνες έχουν πολύ βαθιά μέσα τους την παράδοση, η ανάσταση των νεκρών έτσι όπως παρουσιάζεται απο την θρησκεία στην σημερινή εποχή, δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, μόνο σαν πνευματική ανάσταση και ένα νέο ξεκίνημα για τον εαυτό μας και τους άλλους θα μπορούσε να θεωρηθεί ανάσταση εν ζωή, και όχι η άλλη η απίθανη των εκ' νεκρών.
Καιρό έψαχνα για κάποια δημοσκόπηση, ήταν ωραία η ιδέα σου που την παράθεσες στην συζήτηση, προτείνω να την βάλεις και σαν θέμα προς συζήτηση εκεί μπορούμε να πούμε πολύ περισσότερα.
Ακόμα εντυπωσιακότερο είναι ότι τα ποσοστά έχουν ως εξής:
1. 28,6% — Όχι (!)
2. 19,5% — Όχι, μάλλον
3. 10,1% — ΔΓ/ΔΑ
Σ. 58,2% — δηλαδή σχεδόν τα 3/5α του συνόλου των ερωτηθέντων δεν ήταν καν μάλλον θετικοί!
Εάν αφαιρέσουμε (για λόγους εγκυρότητας) το 9,2% των ερωτηθέντων που δεν πηγαίνουν στην Εκκλησία ή δεν έδωσαν απάντηση, το σύνολο των συμμετεχόντων που δεν είχε καν μάλλον θετική τοποθέτηση για την ανάσταση φτάνει το πολύ σημαντικό ποσοστό του 49% επί του συνόλου, δηλαδή σχεδόν τους μισούς από τους ερωτηθέντες!
Ακόμα κι εάν θεωρήσουμε την πλέον «τυπική» (όχι στατιστικώς ορθή) διάκριση των συμμετεχόντων βάσει των δύο «πληθυσμών,» έχουμε σχεδόν πλήρη ταύτιση του συνόλου αυτών που πάνε στο «Χριστός ανέστη» με όλους αυτούς (δηλαδή, το 49% δεν πιστεύει στην ανάσταση [ισχυρώς ή ηπίως]) και πάνω από τους μισούς αυτών που παρακολουθούν την περισσότερη (αλλά όχι όλην τη λειτουργία) δεν είναι βέβαιοι για την ανάσταση...
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Ο καθένας μπορεί να εξάγει όποια συμπεράσματα τον βολέύουν απο αυτήν την δημοσκόπηση, που δεν ρωτάει το κυριότερο που είναι αν πιστεύουν στην ανάσταση του Ιησού και όχι απλά των νεκρών, αλλά με μια πρώτη ματιά, ο κόσμος φαίνεται πως ακόμα τιμά τις θρησκευτικές παραδόσεις, και από ότι δείχνει,αυτό θα συνεχίζεται για πάρα πολλά χρόνια ακόμα.RaspK έγραψε:Ακόμα εντυπωσιακότερο είναι ότι τα ποσοστά έχουν ως εξής:
1. 28,6% — Όχι (!)
2. 19,5% — Όχι, μάλλον
3. 10,1% — ΔΓ/ΔΑ
Σ. 58,2% — δηλαδή σχεδόν τα 3/5α του συνόλου των ερωτηθέντων δεν ήταν καν μάλλον θετικοί!
Εάν αφαιρέσουμε (για λόγους εγκυρότητας) το 9,2% των ερωτηθέντων που δεν πηγαίνουν στην Εκκλησία ή δεν έδωσαν απάντηση, το σύνολο των συμμετεχόντων που δεν είχε καν μάλλον θετική τοποθέτηση για την ανάσταση φτάνει το πολύ σημαντικό ποσοστό του 49% επί του συνόλου, δηλαδή σχεδόν τους μισούς από τους ερωτηθέντες!
Ακόμα κι εάν θεωρήσουμε την πλέον «τυπική» (όχι στατιστικώς ορθή) διάκριση των συμμετεχόντων βάσει των δύο «πληθυσμών,» έχουμε σχεδόν πλήρη ταύτιση του συνόλου αυτών που πάνε στο «Χριστός ανέστη» με όλους αυτούς (δηλαδή, το 49% δεν πιστεύει στην ανάσταση [ισχυρώς ή ηπίως]) και πάνω από τους μισούς αυτών που παρακολουθούν την περισσότερη (αλλά όχι όλην τη λειτουργία) δεν είναι βέβαιοι για την ανάσταση...
Εεεεμ.... Τι διαφορά έχει η πίστη στην ανάσταση του Ιησού από την πίστη στην ανάσταση των νεκρών; Η πρώτη δεν είναι "προοικονομία" της δεύτερης, ο Ιησούς δεν είναι ο "δεύτερος Αδάμ" κτλ κτλ κτλ ; Υπεκφεύγεις. Το θρησκευτικό αίσθημα έχει υποχωρήσει τα τελευταία χρόνια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν παραμένει δυνατό σε μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού.
Σε κάθε περίπτωση, η στατιστική δεν είναι επιχείρημα υπέρ ή κατά των υποχρεωτικών θρησκευτικών στη σημερινή τους μορφή. Έχει πλάκα πάντως που οι χριστιανοί, αυτοί οι προσωρινοί κάτοικοι της κοιλάδας των δακρύων και πολίτες του ουρανού, επιμένουν τόσο πολύ στην κρατική προστασία της πίστης τους.
Σε κάθε περίπτωση, η στατιστική δεν είναι επιχείρημα υπέρ ή κατά των υποχρεωτικών θρησκευτικών στη σημερινή τους μορφή. Έχει πλάκα πάντως που οι χριστιανοί, αυτοί οι προσωρινοί κάτοικοι της κοιλάδας των δακρύων και πολίτες του ουρανού, επιμένουν τόσο πολύ στην κρατική προστασία της πίστης τους.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Ευθύμης έγραψε:Εεεεμ.... Τι διαφορά έχει η πίστη στην ανάσταση του Ιησού από την πίστη στην ανάσταση των νεκρών;
Off Topic
Τους νεκρούς τους έχουμε δει όλοι, τον Ιησού τον έχουν δει μόνο νεκροί, τους οποίους δεν έχουμε δει ποτέ.
Αυτές οι μαλακίες δεν αντέχονται: η στατιστική είναι συγκεκριμένο επιστημονικό εργαλείο. Εάν παρατηρήσεις, σου έδωσα την πιο «βολική» για τους πιστούς εικόνα, χωρίς το φαινόμενο της μερισματοποίησης των διαφόρων υποσυνόλων σε άλλα σύνολα.Θεόφιλος έγραψε:Ο καθένας μπορεί να εξάγει όποια συμπεράσματα τον βολέύουν απο αυτήν την δημοσκόπηση,
Προσωπικώς, θα θεωρούσα πολύ ενδιαφέρουσα και μία τέτοια ερώτηση, αλλά αξίζει να τονιστεί ότι στο Χριστιανισμό είναι ουσιώδης η ανάσταση των νεκρών χάριν της υποτιθέμενης αναστήσεως του Ιησού. Εάν δε συνέβη η δεύτερη, δεν είναι, πάντα βάσει των Χριστιανικών δοξασιών, δυνατή η πρώτη, αλλά η πρώτη είναι απαραίτητη για να έχει νόημα η θρησκεία, αφού η ανάσταση του Χριστού είναι σημαντική μόνο ως προάγγελος της λύτρωσης από το θάνατο...Θεόφιλος έγραψε:που δεν ρωτάει το κυριότερο που είναι αν πιστεύουν στην ανάσταση του Ιησού και όχι απλά των νεκρών,
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=397206
76,3% πιστεύει σε αυτόν το θεό, κι όμως, από το σύνολο, μόνο 41,8% πιστεύουν στην ανάσταση των νεκρών.Ενθαρρυντικές για την Εκκλησία είναι όμως οι απαντήσεις που δίνουν οι ερωτηθέντες για τον αν πιστεύουν στον Θεό, αφού το 56,3% λέει «ναι» και το 20% «μάλλον ναι». Αντίθετα, «όχι» απαντά το 13% και «μάλλον όχι» το 7,7%.
Τη σημασία έχει αυτό, άραγε; Είδωμεν: το 41,8% αυτό θα μπορούσε να είναι όλο από τους πιστούς, οπότε μένουμε μόλις με 34,5% επί του συνόλου να πιστεύει και στο θεό και στην ανάσταση των νεκρών (θεωρώ υποθετικώς ότι αυτοί πιστεύουν επίσης και στην ανάσταση του Χριστού). Ξέρεις, δηλαδή, πόσοι από τους πιστούς; Ούτε οι μισοί (45%)! Και αυτοί είναι η ευνοϊκότερη εκδοχή...
Προφανέστατα (αλίμονο σε όσους πιστεύουν το αντίθετο)... Όμως, αλίμονο και σε αυτούς που εθελοτυφλούν αντιθέτως...Θεόφιλος έγραψε:αλλά με μια πρώτη ματιά, ο κόσμος φαίνεται πως ακόμα τιμά τις θρησκευτικές παραδόσεις, και από ότι δείχνει,αυτό θα συνεχίζεται για πάρα πολλά χρόνια ακόμα.
«Θρησκευτικές παραδόσεις» ή «παραδόσεις [κι έθιμα],» συμπεριλαμβάνοντας έτσι αναγκαστικά και τη θρησκευτική πτυχή με ό,τι κουτσούρεμα αυτή υποστεί λόγω αδιαφορίας; Όπως άλλωστε δείχνει η έρευνα, την τελετή την έχουν λίγο-πολύ, σαφώς δε, χέσει, αφού πάνω από τους μισούς μετέχουν σ' ένα ελάχιστο μέρος της, ενώ σημαντικό είναι να τονιστεί ότι δεν παρουσιάζεται ιδιαίτερη ταύτιση με τη θεολογική όσο με την πνευματική και εθιμοτυπική διάσταση των παραδόσεων.
Πάλι από την ίδια έρευνα:
47,1% επί του συνόλου (υποθέτουμε, ευνοϊκά, 62% των πιστών) έδωσε απάντηση σχετική της Εκκλησίας. Αντιθέτως, το υπόλοιπο 52,9% (!) επικεντρώθηκε στις λοιπές παραδόσεις, τα έθιμα και τις διάφορες εγκόσμιες πτυχές...Εντύπωση προκαλούν και οι απαντήσεις στην έρευνα για τη γιορτή του Πάσχα. Στο ερώτημα «Για σας προσωπικά, το Πάσχα είναι...» το 36% δήλωσε «μια περίοδος θρησκευτικής κατάνυξης» και το 11,1% «μια ευκαιρία να πάω στην εκκλησία». Αντίθετα, το 42,5% δηλώνει «μια ευκαιρία επιστροφής στα ήθη και στα έθιμα», το 39,9% «μια ευκαιρία για διακοπές και ξεκούραση», το 15,1% «μια ευκαιρία να βρεθώ με τους συγγενείς μου» και το 11,9% «μια ευκαιρία να επισκεφθώ τον τόπο μου».
Συγκεκριμένα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τα έθιμα ξεπερνούν την περίοδο θρησκευτικής κατάνυξης (42,5% έναντι 36% επί του συνόλου, δηλαδή 18% μεγαλύτερη σχετική τιμή [!]), ενώ και οι «μίες ευκαιρίες» μεταξύ εκκλησίας και συγγενών (αλήθεια, την εκκλησία είναι σαφώς ευκολότερο να επισκεφθεί κανείς, αφού οι συγγενείς πολλές φορές μένουν, κυριολεκτικώς, στην άλλη άκρη της Ελλάδας [!]) παρουσιάζουν την ίδια τάση... και χειρότερα για την εκκλησία (15,1% έναντι 11,1% επί του συνόλου, δηλαδή 36% μεγαλύτερη σχετική τιμή [!!]). Να συνεχίσω, άραγε;!
Ίσως είχες δίκιο: καθένας (επιτήδειος) μπορεί να εξάγει όποια (επιτηδευμένα) συμπέρασματα τον βολεύουν. Αλλά ποιός;!
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Κι επειδή ξέχασα να το σχολιάσω: είναι προφανές ότι τα τελευταία ποσοστά είναι μορφής «βάλτε Χ σε ό,τι σας αφορά» από τα ποσοστά που δίνονται (άθροισμα σημαντικά μεγαλύτερο του 100%). Γιατί το λέω αυτό, Θεόφιλε; Δες...
Προφανώς, η «ευκαιρία για εκκλησία» είναι λογικό ότι αναφέρεται σε λιγότερο εκκλησιαζόμενα άτομα.
Όμως, δες το ενδιαφέρον: 76,3% πιστοί, κι όμως, μόνο 36% θεωρούν ότι είναι περίοδος θρησκευτικής κατάνυξης!!
Τι σημαίνει αυτό; Ακόμα κι εάν λάβουμε υπ' όψιν τους «πολύ πιστούς» (56,3% με «Ναι») — εν αντιθέσει με το σύνολό τους — τότε πάλι μόνο το 64% των πολύ πιστών (έναντι του 47% όλων των πιστών ανεξαιρέτως) θεωρεί ότι είναι μία περίοδος θρησκευτικής κατάνυξης. Και πάλι, αυτοί είναι η βολικότερη (για τους πιστούς!) των πιθανών εκδοχών...
Προφανώς, η «ευκαιρία για εκκλησία» είναι λογικό ότι αναφέρεται σε λιγότερο εκκλησιαζόμενα άτομα.
Όμως, δες το ενδιαφέρον: 76,3% πιστοί, κι όμως, μόνο 36% θεωρούν ότι είναι περίοδος θρησκευτικής κατάνυξης!!
Τι σημαίνει αυτό; Ακόμα κι εάν λάβουμε υπ' όψιν τους «πολύ πιστούς» (56,3% με «Ναι») — εν αντιθέσει με το σύνολό τους — τότε πάλι μόνο το 64% των πολύ πιστών (έναντι του 47% όλων των πιστών ανεξαιρέτως) θεωρεί ότι είναι μία περίοδος θρησκευτικής κατάνυξης. Και πάλι, αυτοί είναι η βολικότερη (για τους πιστούς!) των πιθανών εκδοχών...
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
Για την θρησκεία; καμία απολύτως, τουναντίον μάλιστα, η ανάσταση των νεκρών στον χριστιανισμό είναι το βασικό του επιχείρημα, είναι η δήθεν υπεροχή της απέναντι στις άλλες θρησκείες, αλλά κανένας σύγχρονος και σκεπτόμενος άνθρωπος δεν θα παραδεχθεί κάτι τέτοιο, θα παρουσιάσει όμως επιφυλάξεις για την ανάσταση του Ιησού. για τον λόγω πως είναι ο εκλεκτός και γιός του θεού, για μένα δεν αναστήθηκε ποτέ αλλά ο λόγος του όμως υπάρχει και είναι για πάντα ζωντανός.Ευθύμης έγραψε:Εεεεμ.... Τι διαφορά έχει η πίστη στην ανάσταση του Ιησού από την πίστη στην ανάσταση των νεκρών; Η πρώτη δεν είναι "προοικονομία" της δεύτερης, ο Ιησούς δεν είναι ο "δεύτερος Αδάμ" κτλ κτλ κτλ ; Υπεκφεύγεις. Το θρησκευτικό αίσθημα έχει υποχωρήσει τα τελευταία χρόνια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν παραμένει δυνατό σε μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού.
Και τι θεωρείς επιχείρημα; των σεβασμό των άλλων αντιλήψεων, που είναι δεδομένος; είδες ποτέ να επιβάλλεται σε κάποιον να κάνει με το ζόρι προσευχή η να συμμετέχει παρά την θέληση του στο μάθημα των θρησκευτικών εφόσον δηλώσει την αντίθεση του προς αυτό;Σε κάθε περίπτωση, η στατιστική δεν είναι επιχείρημα υπέρ ή κατά των υποχρεωτικών θρησκευτικών στη σημερινή τους μορφή. Έχει πλάκα πάντως που οι χριστιανοί, αυτοί οι προσωρινοί κάτοικοι της κοιλάδας των δακρύων και πολίτες του ουρανού, επιμένουν τόσο πολύ στην κρατική προστασία της πίστης τους.
Προσωπικά δέν πιστεύω στην ανάσταση του ιησού, αλλά με εμπνέει η διδασκαλία του, αν το πίστευα δεν θα ήμουν αγνωστικιστής, την ερώτηση όμως για το τι πιστεύουν οι περισσότεροι έλληνες για την ανάσταση του ιησού, την θέτω για αυτούς που έχουν ακόμη κάποια σχέση με την θρησκεία και τον σεβασμό τους πρός αυτήν, παρά με την παραδοχή τους για την ανάστασης του.RaspK έγραψε:
Προσωπικώς, θα θεωρούσα πολύ ενδιαφέρουσα και μία τέτοια ερώτηση, αλλά αξίζει να τονιστεί ότι στο Χριστιανισμό είναι ουσιώδης η ανάσταση των νεκρών χάριν της υποτιθέμενης αναστήσεως του Ιησού. Εάν δε συνέβη η δεύτερη, δεν είναι, πάντα βάσει των Χριστιανικών δοξασιών, δυνατή η πρώτη, αλλά η πρώτη είναι απαραίτητη για να έχει νόημα η θρησκεία, αφού η ανάσταση του Χριστού είναι σημαντική μόνο ως προάγγελος της λύτρωσης από το θάνατο...
όσο περνούν τα χρόνια τόσο περισσότερο η θρησκεία θα εκλογικεύεται και θα πνευματοποιείται η όποια ανάσταση των νεκρών , ακόμα και του ιησού, απο τους περισσότερους πιστούς χωρίς όμως να αποχωρίζονται την έννοια του θεού που μάλλον δυναμώνει με αυτόν τον τρόπο.http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=39720676,3% πιστεύει σε αυτόν το θεό, κι όμως, από το σύνολο, μόνο 41,8% πιστεύουν στην ανάσταση των νεκρών.Ενθαρρυντικές για την Εκκλησία είναι όμως οι απαντήσεις που δίνουν οι ερωτηθέντες για τον αν πιστεύουν στον Θεό, αφού το 56,3% λέει «ναι» και το 20% «μάλλον ναι». Αντίθετα, «όχι» απαντά το 13% και «μάλλον όχι» το 7,7%.
Και στις άλλες δημοσκοπήσεις οι περισσότεροι θεωρούν τους πολιτικούς διεφθαρμένους, και όμως τους ξαναψηφίζουν, με αυτό θέλω να πω πως οι απαντήσεις κάτω απο πίεση, δεν δίνουν το καλύτερο αποτέλεσμα θετικό η αρνητικό, αλλά δείχνουν γενικά μια αίσθηση ελευθερίας της έκφρασης που πρίν 30 χρόνια θα ήταν αδιανόητη. επίσης θα ήταν ενδιαφέρουσα και μια δημοσκόπηση για το μάθημα των θρησκευτικών.Τη σημασία έχει αυτό, άραγε; Είδωμεν: το 41,8% αυτό θα μπορούσε να είναι όλο από τους πιστούς, οπότε μένουμε μόλις με 34,5% επί του συνόλου να πιστεύει και στο θεό και στην ανάσταση των νεκρών (θεωρώ υποθετικώς ότι αυτοί πιστεύουν επίσης και στην ανάσταση του Χριστού). Ξέρεις, δηλαδή, πόσοι από τους πιστούς; Ούτε οι μισοί (45%)! Και αυτοί είναι η ευνοϊκότερη εκδοχή...
Υπάρχει μια δημοσκόπηση της GPO για την "Ανατροπή" του Πρετεντέρη που έδινε 67% υπέρ του υποχρεωτικού χαρακτήρα των θρησκευτικών, και 31% εναντίον του, το 2009. Και μια αντικρουόμενη δημοσκόπηση, πάλι της GPO, για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας, δύο χρόνια αργότερα, όπου το 37% ήθελε να είναι μάθημα υποχρεωτικό τα θρησκευτικά, και το 62% ζητούσε να αποτελούν μάθημα επιλογής (http://www.alfavita.gr/downit.php?id=26821). Πριν βιαστείτε να σκεφθείτε ότι η εταιρεία δημοσκόπησης "μαγείρεψε" τα αποτελέσματα, λάβετε υπόψη ότι μεσολάβησαν δύο χρόνια μεταξύ των δύο ερευνών, και ότι οι ερωτήσεις ήταν διαφορετικής φύσης και πιθανώς γι'αυτό να επηρέασαν τα αποτελέσματα (στην πρώτη δημοσκόπηση ρωτούσαν γενικότερα για την θρησκευτικότητα των Ελλήνων, ενώ στην δεύτερη έθεσαν ερώτημα μεταξύ προαιρετικού και υποχρεωτικού χαρακτήρα για όλα τα μαθήματα).Θεόφιλος έγραψε:επίσης θα ήταν ενδιαφέρουσα και μια δημοσκόπηση για το μάθημα των θρησκευτικών.
ΥΓ: Άσχετη παρατήρηση : στην δημοσκόπηση για τα μαθήματα, 70% είναι υπέρ του υποχρεωτικού χαρακτήρα των χρονικοεγκλιτικών αντικαταστάσεων στα κείμενα του Πλάτωνα ("αρχαία ελληνικά") αλλά μόλις 38,5% υπέρ της διδασκαλίας του ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ των κειμένων του Πλάτωνα (φιλοσοφία). Προσωπικά, το θεωρώ άριστη ένδειξη ότι οι Έλληνες είναι ένας λαός ηλιθίων.
arcadius έγραψε:
Υπάρχει μια δημοσκόπηση της GPO για την "Ανατροπή" του Πρετεντέρη που έδινε 67% υπέρ του υποχρεωτικού χαρακτήρα των θρησκευτικών, και 31% εναντίον του, το 2009. Και μια αντικρουόμενη δημοσκόπηση, πάλι της GPO, για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας, δύο χρόνια αργότερα, όπου το 37% ήθελε να είναι μάθημα υποχρεωτικό τα θρησκευτικά, και το 62% ζητούσε να αποτελούν μάθημα επιλογής (http://www.alfavita.gr/downit.php?id=26821). Πριν βιαστείτε να σκεφθείτε ότι η εταιρεία δημοσκόπησης "μαγείρεψε" τα αποτελέσματα, λάβετε υπόψη ότι μεσολάβησαν δύο χρόνια μεταξύ των δύο ερευνών, και ότι οι ερωτήσεις ήταν διαφορετικής φύσης και πιθανώς γι'αυτό να επηρέασαν τα αποτελέσματα (στην πρώτη δημοσκόπηση ρωτούσαν γενικότερα για την θρησκευτικότητα των Ελλήνων, ενώ στην δεύτερη έθεσαν ερώτημα μεταξύ προαιρετικού και υποχρεωτικού χαρακτήρα για όλα τα μαθήματα).
Με τις δημοσκοπήσεις, ειδικά όταν αφορά την θρησκεία είναι λίγο παράξενα τα ποσοστά γιατί ο καθένας είναι ανάλογα με την ψυχολογική του διάθεση την στιγμή της ερώτησης που του απευθύνουν.
H προσωπική μου άποψη είναι προαιρετικό το μάθημα μέχρι την γ' γυμνασίου, και κατάργηση μετά απο αυτήν σε όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης,οτιδήποτε έχει σχέση με την θρησκεία, αν θέλει η εκκλησία ας κάνει δική της θεολογική σχολή και λύκειο, αλλά το κράτος ακόμα και διαχωρισμό, παύση μισθών, και δήμευση, της περιουσίας της εκκλησίας και των μοναστηριών να κάνει, τι νομίζεις εσύ πως θα γίνει πέραν το κλείσιμο μερικών μονών και περιορισμό στον αριθμό αρκετών ιερέων; θα διαλυθεί η θρησκεία; εγώ νομίζω πως θα γίνει πιο αυτόνομη πιο καθαρή, και πιο δυνατή, από οτι είναι σήμερα.
δεν εχει καμια λογικη να προσπαθειτε να δειξετε ποσο "κακοι" ή "μη " χριστιανοι ειναι οσοι δηλωνουν χριστιανοι.
Ειναι βεβαιο οτι σε μια αναλυτικοτερη ερευνα πανω σε δογματικα ζητηματα, το ποσοστο των ορθων χριστιανων θα πεσει κατω απο το 1%.
Οποτε ειτε πρεπει να παραδεχτουμε οτι δεν υπαρχει χριστιανισμος στην Ελλαδα(!) ειτε πρεπει να αναθεωρησουμε το τροπο που σκεφτομαστε.
Αναρχε, αν το παμε στη βαση του να σεβομαστε τι κρατος εχουμε, τοτε εχουμε συνταγματικα κατοχυρωμενα ορθοδοξο κρατος, οποτε πρεπει να κανουμε τουμπεκι.
Αντιλαμβανομαι το κινδυνο να βρεθουν γονεις που θελουν να αφησουν τα παιδια τους αγραμματα, αλλα θαρρω οτι μπορουμε να βρουμε μια μεση ή δυναμικη λυση αν ξεπερασουμε το δογμα οτι το προγραμμα σπουδων στο σχολειο ειναι αδιαπραγματευτο.
Ειναι βεβαιο οτι σε μια αναλυτικοτερη ερευνα πανω σε δογματικα ζητηματα, το ποσοστο των ορθων χριστιανων θα πεσει κατω απο το 1%.
Οποτε ειτε πρεπει να παραδεχτουμε οτι δεν υπαρχει χριστιανισμος στην Ελλαδα(!) ειτε πρεπει να αναθεωρησουμε το τροπο που σκεφτομαστε.
Αναρχε, αν το παμε στη βαση του να σεβομαστε τι κρατος εχουμε, τοτε εχουμε συνταγματικα κατοχυρωμενα ορθοδοξο κρατος, οποτε πρεπει να κανουμε τουμπεκι.
Αντιλαμβανομαι το κινδυνο να βρεθουν γονεις που θελουν να αφησουν τα παιδια τους αγραμματα, αλλα θαρρω οτι μπορουμε να βρουμε μια μεση ή δυναμικη λυση αν ξεπερασουμε το δογμα οτι το προγραμμα σπουδων στο σχολειο ειναι αδιαπραγματευτο.
Παραδεισος ειναι η ικανοποιηση καθε ατομικης επιθυμιας. Κολαση, ειναι η συγκεντρωση αυτων των ατομικων παραδεισων...
@Θεόφιλος
Όπως στο σχολείο δεν επιτρέπεται να σπρώχνονται τα παιδιά σε συγκεκριμένη ομάδα ή κόμμα, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο δε θα έπρεπε να επιτρέπεται να σπρώχνονται προς συγκεκριμένη θρησκεία. Το σχολείο είναι εκεί για γενικές γνώσεις και κριτική σκέψη. Υπάρχει βέβαια και η λύση της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης αλλά αυτό παραείναι "προχωρημένο" για Ελλάδα. Προς το παρόν.
Ισχύει για πολλά βιβλία αυτό.για τον λόγω πως είναι ο εκλεκτός και γιός του θεού, για μένα δεν αναστήθηκε ποτέ αλλά ο λόγος του όμως υπάρχει και είναι για πάντα ζωντανός.
Το μόνο που είναι δεδομένο είναι η κατασυκοφάντηση της αθεΐας στα θρησκευτικά της Β λυκείου. Φυσικά και δεν είναι η στατιστική επιχείρημα, αναφέρθηκε και πιο πάνω αυτό. Αν είναι έτσι, να διδασκόμαστε στο σχολείο να γινόμαστε Ολυμπιακοί και Παναθηναϊκοί, να ψηφίζουμε όλοι ΠΑΣΟΚ και να μας παρέχονται συμβουλές για λαμογιές και φοροαποφυγή/φοροδιαφυγή.Και τι θεωρείς επιχείρημα; των σεβασμό των άλλων αντιλήψεων, που είναι δεδομένος; είδες ποτέ να επιβάλλεται σε κάποιον να κάνει με το ζόρι προσευχή η να συμμετέχει παρά την θέληση του στο μάθημα των θρησκευτικών εφόσον δηλώσει την αντίθεση του προς αυτό;
Όπως στο σχολείο δεν επιτρέπεται να σπρώχνονται τα παιδιά σε συγκεκριμένη ομάδα ή κόμμα, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο δε θα έπρεπε να επιτρέπεται να σπρώχνονται προς συγκεκριμένη θρησκεία. Το σχολείο είναι εκεί για γενικές γνώσεις και κριτική σκέψη. Υπάρχει βέβαια και η λύση της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης αλλά αυτό παραείναι "προχωρημένο" για Ελλάδα. Προς το παρόν.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Δέν γνωρίζω την ύλη για να έχω άποψη, αν έχεις εσύ κάτι μπορείς να το προβάλλεις για να την δώ και εγώ, όσο για το δικαίωμα της μη συμμετοχής στο μάθημα παραθέτω και την δήλωση της άννας διαμαντοπούλου.Ευθύμης έγραψε:
Το μόνο που είναι δεδομένο είναι η κατασυκοφάντηση της αθεΐας στα θρησκευτικά της Β λυκείου. Φυσικά και δεν είναι η στατιστική επιχείρημα, αναφέρθηκε και πιο πάνω αυτό. Αν είναι έτσι, να διδασκόμαστε στο σχολείο να γινόμαστε Ολυμπιακοί και Παναθηναϊκοί, να ψηφίζουμε όλοι ΠΑΣΟΚ και να μας παρέχονται συμβουλές για λαμογιές και φοροαποφυγή/φοροδιαφυγή.
''Η Θρησκεία έχει 3 διαφορετικές ενότητες, το Μεταφυσικό κομμάτι, ένα δεύτερο που συνδέεται με την ηθική φιλοσοφία αυτής της Θρησκείας και ένα με την ταυτότητα. Αυτό έχει σχέση με την Παιδεία, δηλαδή οι αρχές της Θρησκείας που έχουν διαμορφώσει αυτόν τον λαό έχουν θέση στην Εκπαίδευση. Αυτό το κομμάτι, είναι μέχρι την Α Λυκείου. Μετά έχουμε βάλει ένα μάθημα που το λένε Θρησκεία και Κόσμος, θα είναι ένα μάθημα διαλόγου που μπαίνει η γνώση και για τις άλλες θρησκείες και μια συζήτηση ανάμεσα στη Θεολογία και τις άλλες επιστήμες. Αυτή η προσέγγιση δεν ήταν απολύτως αποδεκτή από κανέναν! Θεωρώ ότι αντιπροσωπεύει τις αναζητήσεις ενός λαού που έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Βεβαίως σ αυτήν την κοινωνία ο καθένας μπορεί να δηλώσει άθεος! Σε αυτήν την περίπτωση έχει το δικαίωμα να μην συμμετέχει στο μάθημα με την οποιαδήποτε μορφή του.''
αυτό ελπίζω να σε καλύπτει.
Κανένα παιδί δεν σπρώχθηκε ποτέ, και για κάτι, ότι πιστεύει το πήρε απο το σπίτι του, και δεν το βλέπω σαν καταπάτηση κανενός δικαιώματος να διδάσκεται η θρησκευτική παράδοση της πλειονότητας του λαού μας μέχρι το γυμνάσιο, και να συνεχίζεται σαν θρησκειολογία σαν μάθημα επιλογής στο λύκειο.Όπως στο σχολείο δεν επιτρέπεται να σπρώχνονται τα παιδιά σε συγκεκριμένη ομάδα ή κόμμα, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο δε θα έπρεπε να επιτρέπεται να σπρώχνονται προς συγκεκριμένη θρησκεία. Το σχολείο είναι εκεί για γενικές γνώσεις και κριτική σκέψη. Υπάρχει βέβαια και η λύση της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης αλλά αυτό παραείναι "προχωρημένο" για Ελλάδα. Προς το παρόν.
- apeleytheros
- Δημοσιεύσεις: 10181
- Εγγραφή: 09 Δεκ 2010 18:12
- Όνομα Ιστότοπου: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- Επικοινωνία:
http://apeleytheros.files.wordpress.com ... f23-26.pdfΘεόφιλος έγραψε:Δέν γνωρίζω την ύλη για να έχω άποψη, αν έχεις εσύ κάτι μπορείς να το προβάλλεις για να την δώ και εγώ,
Επιστήμη: Συστηματική μελέτη των δεδομένων προς εξαγωγή συμπερασμάτων. ( δεδομένα --> συμπεράσματα )
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
- ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΑΠΟΔΟ.
Blog: Απελευθέρωση από τα δεσμά!
Να σε πληροφορήσω ότι αυτήν την πρόταση της... «κυρίας» Διαμαντοπούλου πρέπει να την βάλεις κορνίζα για να ξέρεις από εδώ κι εμπρός που έχεις μπλέξει (όπως όλοι μας) και να καταλάβεις ότι δεν τίθεται θέμα αναγνώρισης δικαιωμάτων: ακόμα κι όταν έχει αναγνωρισθεί εδώ και δεκαετίες το θέμα των προσωπικών δεδομένων και του απορρήτου αυτών, δεν ιδρώνει το αυτάκι των πολιτικών μας — αντιθέτως, λένε με πλήρη αδιαφορία για το καλώς γίγνεσθαι ότι για να μην έχει κανείς συμμετοχή σε μάθημα, πρέπει να δηλώσει, π.χ. άθεος!!Θεόφιλος έγραψε:Δέν γνωρίζω την ύλη για να έχω άποψη, αν έχεις εσύ κάτι μπορείς να το προβάλλεις για να την δώ και εγώ, όσο για το δικαίωμα της μη συμμετοχής στο μάθημα παραθέτω και την δήλωση της άννας διαμαντοπούλου.
''Η Θρησκεία έχει 3 διαφορετικές ενότητες, το Μεταφυσικό κομμάτι, ένα δεύτερο που συνδέεται με την ηθική φιλοσοφία αυτής της Θρησκείας και ένα με την ταυτότητα. Αυτό έχει σχέση με την Παιδεία, δηλαδή οι αρχές της Θρησκείας που έχουν διαμορφώσει αυτόν τον λαό έχουν θέση στην Εκπαίδευση. Αυτό το κομμάτι, είναι μέχρι την Α Λυκείου. Μετά έχουμε βάλει ένα μάθημα που το λένε Θρησκεία και Κόσμος, θα είναι ένα μάθημα διαλόγου που μπαίνει η γνώση και για τις άλλες θρησκείες και μια συζήτηση ανάμεσα στη Θεολογία και τις άλλες επιστήμες. Αυτή η προσέγγιση δεν ήταν απολύτως αποδεκτή από κανέναν! Θεωρώ ότι αντιπροσωπεύει τις αναζητήσεις ενός λαού που έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Βεβαίως σ αυτήν την κοινωνία ο καθένας μπορεί να δηλώσει άθεος! Σε αυτήν την περίπτωση έχει το δικαίωμα να μην συμμετέχει στο μάθημα με την οποιαδήποτε μορφή του.''
αυτό ελπίζω να σε καλύπτει.
Κανένα παιδί δεν σπρώχθηκε ποτέ, και για κάτι, ότι πιστεύει το πήρε απο το σπίτι του, και δεν το βλέπω σαν καταπάτηση κανενός δικαιώματος να διδάσκεται η θρησκευτική παράδοση της πλειονότητας του λαού μας μέχρι το γυμνάσιο, και να συνεχίζεται σαν θρησκειολογία σαν μάθημα επιλογής στο λύκειο.Όπως στο σχολείο δεν επιτρέπεται να σπρώχνονται τα παιδιά σε συγκεκριμένη ομάδα ή κόμμα, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο δε θα έπρεπε να επιτρέπεται να σπρώχνονται προς συγκεκριμένη θρησκεία. Το σχολείο είναι εκεί για γενικές γνώσεις και κριτική σκέψη. Υπάρχει βέβαια και η λύση της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης αλλά αυτό παραείναι "προχωρημένο" για Ελλάδα. Προς το παρόν.
Κάποιος να ενημερώσει την «κυρία» οτί καλά θα κάνει να φύγει από την υπουργική έδρα (όντας άσχετη).
Υ.Γ.: Δε σχολιάζω καν τα περί του μαθήματος ως έχει, πέραν του ότι δεν περιορίζεται στη διδαχή της παράδοσης.
“Wisdom, love, is mostly awareness.”
@Θεόφιλος
Θρησκειολογία ΟΚ, να το δεχτώ, άλλωστε καλώς ή κακώς η θρησκεία είναι μια πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας που αξίζει εξέταση. Κατήχηση όμως όχι.
Απαιτώ μάθημα "ιστορία και παραδόσεις του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού" και άμεσα. Η πλειονότητα του λαού μας τον 20ό αιώνα καΚώς ή καΚώς γαλουχήθηκε με αυτή την παράδοση. Απαράδεκτο να μη διδάσκεται. Θα φανώ διαλλακτικός και δε θα θέσω ζήτημα "ιστορία και παραδόσεις του ΠΑΣΟΚ" ή "ιστορία και παραδόσεις του ΠΑΟΚ" για τη Βόρειο Ελλάδα.
Ευχαριστώ τον Απελεύθερο που μ' έβγαλε απ' τον κόπο. Η Διαμαντοπούλου δε θέλει να χάσει ψήφους. Ελπίζω αυτό να καλύπτει εσένα. Με αυτή τη λογική να διδάσκουμε και Καραγκιόζη στο σχολείο. Επίσης, άλλο η διδαχή και άλλο η κατήχηση. Ένα μάθημα από το δημοτικό ως την Α Λυκείου μόνο και μόνο για να μάθουμε "ένα κομμάτι της παράδοσης"; Η ιστορία δε μας κάνει;Δέν γνωρίζω την ύλη για να έχω άποψη, αν έχεις εσύ κάτι μπορείς να το προβάλλεις για να την δώ και εγώ, όσο για το δικαίωμα της μη συμμετοχής στο μάθημα παραθέτω και την δήλωση της άννας διαμαντοπούλου.
''Η Θρησκεία έχει 3 διαφορετικές ενότητες, το Μεταφυσικό κομμάτι, ένα δεύτερο που συνδέεται με την ηθική φιλοσοφία αυτής της Θρησκείας και ένα με την ταυτότητα. Αυτό έχει σχέση με την Παιδεία, δηλαδή οι αρχές της Θρησκείας που έχουν διαμορφώσει αυτόν τον λαό έχουν θέση στην Εκπαίδευση. Αυτό το κομμάτι, είναι μέχρι την Α Λυκείου. Μετά έχουμε βάλει ένα μάθημα που το λένε Θρησκεία και Κόσμος, θα είναι ένα μάθημα διαλόγου που μπαίνει η γνώση και για τις άλλες θρησκείες και μια συζήτηση ανάμεσα στη Θεολογία και τις άλλες επιστήμες. Αυτή η προσέγγιση δεν ήταν απολύτως αποδεκτή από κανέναν! Θεωρώ ότι αντιπροσωπεύει τις αναζητήσεις ενός λαού που έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Βεβαίως σ αυτήν την κοινωνία ο καθένας μπορεί να δηλώσει άθεος! Σε αυτήν την περίπτωση έχει το δικαίωμα να μην συμμετέχει στο μάθημα με την οποιαδήποτε μορφή του.''
αυτό ελπίζω να σε καλύπτει.
Θρησκειολογία ΟΚ, να το δεχτώ, άλλωστε καλώς ή κακώς η θρησκεία είναι μια πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας που αξίζει εξέταση. Κατήχηση όμως όχι.
Σε παραπέμπω ξανά στην ύλη της Β Λυκείου να δεις το σύνολο των χριστιανικών απολογιών για το καθετί. Ο χριστιανισμός υποβοήθησε το φεμινισμό, το διαφωτισμό, την ανάπτυξη των επιστημών και δεν ξέρω κι εγώ ποια άλλα κινήματα: ακόμα κι εκεί που οι άθεοι "έχουν κάποιο δίκαιο", αυτό αφορά κινήσεις της τρισκατάρατης "ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας". Όχι, αυτό δεν είναι διδαχή της παράδοσης. Είναι απολογία, κατήχηση, τι να κάνουμε τώρα, αυτή είναι η πραγματικότητα. Από το δημοτικό ως το λύκειο.Κανένα παιδί δεν σπρώχθηκε ποτέ, και για κάτι, ότι πιστεύει το πήρε απο το σπίτι του, και δεν το βλέπω σαν καταπάτηση κανενός δικαιώματος να διδάσκεται η θρησκευτική παράδοση της πλειονότητας του λαού μας μέχρι το γυμνάσιο, και να συνεχίζεται σαν θρησκειολογία σαν μάθημα επιλογής στο λύκειο.
Απαιτώ μάθημα "ιστορία και παραδόσεις του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού" και άμεσα. Η πλειονότητα του λαού μας τον 20ό αιώνα καΚώς ή καΚώς γαλουχήθηκε με αυτή την παράδοση. Απαράδεκτο να μη διδάσκεται. Θα φανώ διαλλακτικός και δε θα θέσω ζήτημα "ιστορία και παραδόσεις του ΠΑΣΟΚ" ή "ιστορία και παραδόσεις του ΠΑΟΚ" για τη Βόρειο Ελλάδα.
Η αθεΐα δεν είναι το παν αλλά είναι μια καλή αρχή.
Eυχαριστώ για την ύλη που παρέθεσες μόλις την μελετήσω θα πάρω θέση.apeleytheros έγραψε:http://apeleytheros.files.wordpress.com ... f23-26.pdfΘεόφιλος έγραψε:Δέν γνωρίζω την ύλη για να έχω άποψη, αν έχεις εσύ κάτι μπορείς να το προβάλλεις για να την δώ και εγώ,
τώρα τί σόϊ λογική είναι αυτή, απαντώ πως δεν παραβιάζεται κανένα θρησκευτικό δικαίωμα, και εσύ μου μιλάς πως δεν τίθεται θέμα αναγνώρισης,δικαιωμάτων, αλλά για προσωπικά δεδομένα, δηλαδή για να μην δηλώσει κανείς αυτό που πιστεύει για λόγους δικαιολόγησης της μη συμμετοχής του στο το μάθημα των θρησκευτικών, θεωρείται καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων;RaspK έγραψε: Να σε πληροφορήσω ότι αυτήν την πρόταση της... «κυρίας» Διαμαντοπούλου πρέπει να την βάλεις κορνίζα για να ξέρεις από εδώ κι εμπρός που έχεις μπλέξει (όπως όλοι μας) και να καταλάβεις ότι δεν τίθεται θέμα αναγνώρισης δικαιωμάτων: ακόμα κι όταν έχει αναγνωρισθεί εδώ και δεκαετίες το θέμα των προσωπικών δεδομένων και του απορρήτου αυτών, δεν ιδρώνει το αυτάκι των πολιτικών μας — αντιθέτως, λένε με πλήρη αδιαφορία για το καλώς γίγνεσθαι ότι για να μην έχει κανείς συμμετοχή σε μάθημα, πρέπει να δηλώσει, π.χ. άθεος!!
τα θρησκευτικά καλώς η κακώς υπάρχουν όποιος θάλει να μην το παρακολουθήσει δεν πρέπει να αιτιολογήσει για ποιό λόγο το κάνει;