Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 357 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Επόμενο

 

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Ιούλ 2016 18:52
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Ιούλ 2016 18:52 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Αριθμός: 2639
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: το οποίο αναφέρεται σε διάταξη νόμου που προβλέπει ποιος κατά περίπτωση είναι αρμόδιος για τη διδασκαλία του θρησκευτικού δόγματος σε Καθολικούς, Εβραίους και Ορθόδοξους μαθητές
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 07/07/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 07/07/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αλλαγή» (02/06/2016) ο Φίλης με «μία αθώα διαταξούλα» πρόσθεσε ότι το ποιοι θα προσλαμβάνονται να διδάξουν το καθολικό δόγμα θα το αποφασίζει η Ιερά Σύνοδος των Καθολικών, το εβραϊκό δόγμα το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο αλλά για το ορθόδοξο δόγμα το Υπ. Παιδείας.

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Τελευταία επεξεργασία από tasos_didymoteicho και 23 Σεπ 2016 12:29, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αναπάντητη


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Ιούλ 2016 19:24
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Ιούλ 2016 19:24 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Αριθμός: 2646
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: το οποίο αναφέρεται στην αντίθεση της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων αναφορικά με την κατάργηση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών από το πρωτότυπο στο γυμνάσιο και στην ανακοίνωση που εξέδωσε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας για τις απόψεις του Υπουργού Παιδείας ως προς το μάθημα των Θρησκευτικών
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 07/07/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 08/07/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Παρόν» (05/06/2016) ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου χαρακτήρισε τις απόψεις του Υπ. Παιδείας, Ν. Φίλη («τα θρησκευτικά είναι η ώρα του παιδιού», «η εθνικιστική προσέγγιση της θρησκείας συνιστά αίρεση» «δεν υπάρχει ελληνορθοδοξία, υπάρχει ελληνικό κράτος, ελληνικό έθνος και ορθοδοξία»), για τον τρόπο διδασκαλίας και την φύση του μαθήματος των Θρησκευτικών απαξιωτικές και προσβλητικές και ότι συντελούν στην παραπλάνηση του ελληνικού λαού. Επίσης ότι ο ισχυρισμός του ότι το μάθημα έχει κατηχητικό χαρακτήρα έχει απορριφθεί από ειδικές επιτροπές και επιστήμονες που ασχολούνται με την διδακτική του μαθήματος. ( csar: παρέλειψα τα σχετικά με τα αρχαία)
Επίσης ο κ. Φίλης τόνισε ότι «δεν είναι δυνατό να μπαινοβγαίνουν στα σχολεία ιεράρχες και να λένε πράγματα που είναι αντίθετα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα» αλλά υπό το βάρος των αντιδράσεων κράτησε αποστάσεις από την πρόταση του επικεφαλής του εθνικού διαλόγου Α. Λιάκου για κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων και της προσευχής («οι εκπαιδευτικοί θα βρουν τον βηματισμό του σε σχέση με την κοινωνία, τους γονείς»).

Περίληψη απάντησης
Έχουμε απαντήσει σχετικά στις παρόμοιες ερωτήσεις 1528/28-03=2016 και 2480/24-6-2016 (αυτή αναφέρεται στο κομμάτι της ερώτησης για τα Αρχαία).

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Τελευταία επεξεργασία από tasos_didymoteicho και 01 Αύγ 2016 13:00, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
απαντήθηκε


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Ιούλ 2016 09:28
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Ιούλ 2016 09:28 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Δημοσιεύσεις: 8794
Τοποθεσία: Διδυμότειχο Έβρου
csar έγραψε:
Αριθμός: 2607
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: απευθύνει ανοικτή απαντητική επιστολή για δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για το μάθημα των Θρησκευτικών
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 07/07/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 08/07/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Ο Πρόεδρος της ΠΕΘ (Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων), Κ. Σπαλιώρας, έστειλε ανοικτή επιστολή/απάντηση στον Υπ. Παιδείας, Ν. Φίλη, σχετικά με τις δηλώσεις του για το μάθημα των Θρησκευτικών. Πολύ συνοπτικά (η επιστολή είναι 6 σελίδες):
- Εκφράζει την δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι ο Υπ. Παιδείας υποτιμά και συκοφαντεί το παιδαγωγικό έργο των θεολόγων και απαξιώνει περιφρονητικά τις ωφέλειες που αποκομίζουν οι μαθητές από αυτό («τα θρησκευτικά είναι η ώρα του παιδιού»).
- Ξεκαθαρίζει ότι το μάθημα δεν είναι «κατηχητικό» ή «ομολογιακό» διότι οι όροι αυτοί αφορούν σε ενδοεκκλησιαστική διαδικασία που λαμβάνει χώρα εντός του εκκλησιαστικού σώματος ενώ οι όροι διεξαγωγής του μαθήματος των Θρησκευτικών εδράζονται σε παιδαγωγική βάση. Άλλωστε οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να μελετήσουν για τις άλλες θρησκείες στο πλαίσιο του μαθήματος σε μία ολόκληρη τάξη (Β Λυκείου).
- Το σχολείο δεν είναι κοσμικό όπως ισχυρίζεται ο κ. Φίλης, διότι κοσμικό είναι ένα κράτος που συνταγματικά δεν αναγνωρίζει καμία επίσημη ή επικρατούσα θρησκεία (κάτι που δεν ισχύει για την Ελλάδα).
- Ο κ. Υπουργός, ως ένθερμος υποστηρικτής της θεωρίας του Δαρβίνου, δεν επιτρέπει «να μπαινοβγαίνουν ιερείς στα σχολεία και να λένε ανοησίες ότι προήλθαμε από τον Αδάμ και την Εύα» και αποδεικνύεται σε προαγωγό ενός αυστηρού διδακτικού υλισμού που δεν υπερασπίζεται, ως όφειλε, την δημοκρατική, δημιουργική αλληλεπίδραση όλων των μαθημάτων, απόψεως και σχολών.
- Είναι ανήκουστο να αποκλείεται η Εκκλησία από την κατάθεση της δικής της άποψης για την διάρθρωση του σχολείου, αφού αυτό είναι θεσμοθετημένο δικαίωμα και ηθική, παιδαγωγική, ιστορική και νομική υποχρέωσή της.


Αυτό είναι πραγματικό διαμάντι σχεδόν εξ ολοκλήρου, αν το προσέξατε.

_________________
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
avatar


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Ιούλ 2016 15:24
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Ιούλ 2016 15:24 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Δεν ξέρω από πότε είναι πρόεδρος της ΠΕΘ αυτός ο Σπαλιώρας, φαντάζομαι ότι δεν έχει πολύ καιρό. Είναι πολύ ορεξάτος (είναι νέος, τον είδα σε κάτι video στο youtube) και κάνει συνέχεια παρεμβάσεις και γράφει επιστολές. Επίσης είναι ακραιφνής ΧΟ και νομίζω ότι εξαιτίας αυτού θα διώξει πολλούς από τους μετριοπαθείς θεολόγους της ΠΕΘ σε άλλες ενώσεις θεολόγων-καθηγητών που ενδιαφέρονται μόνο για τα εργασιακά τους και όχι για τις ΧΟ επιδιώξεις του Σπαλιώρα και της ΕτΕ.

Όσο για το σχόλιό σου, Τάσο, ναι, νομίζω ότι είναι μεγάλη μαλακία του αυτό που είπε. Αν θέλεις (ή όποιος άλλος) ρίξε και μία ματιά στην επιστολή του αλλά νομίζω ότι απέδωσα σωστά το νόημα αυτών που έγραψε.

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Αύγ 2016 12:17
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Αύγ 2016 12:17 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Δημοσιεύσεις: 8794
Τοποθεσία: Διδυμότειχο Έβρου
Απαντήθηκε η "Επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ) προς του ΥΠΠΕΘ για την Β΄ ανάθεση μαθημάτων στον κλάδο ΠΕ 01 Θεολόγων".

_________________
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
avatar


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Αύγ 2016 13:23
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Αύγ 2016 13:23 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Δημοσιεύσεις: 8794
Τοποθεσία: Διδυμότειχο Έβρου
Απαντήθηκε η "εκφράζει τη διαμαρτυρία της για τη μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών".

_________________
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
avatar


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Αύγ 2016 13:27
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Αύγ 2016 13:27 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Δημοσιεύσεις: 8794
Τοποθεσία: Διδυμότειχο Έβρου
Απαντήθηκε η "ζητάει τη διάλυση του Σωματείου «Καιρός» το οποίο διαλύει το ορθόδοξο μάθημα των θρησκευτικών".

_________________
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
avatar


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Σεπ 2016 14:59
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 13 Σεπ 2016 14:59 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Αριθμός: 2884
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: ανταπαντά στα επιχειρήματα του Υπουργείου Παιδείας και απορρίπτει τις θέσεις του ως «προφάσεις ιδεολογικού πολέμου» κατά του μαθήματος των Θρησκευτικών
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 29/08/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 29/08/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Σε επιστολή Σωστό/Λάθος, ο ΓΓ της ΠΕΘ (Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων) αναφέρει:
- Απόλυτο λάθος: Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι κατηχητικό.
Σωστό: Είναι κατά βάση ορθόδοξη χριστιανική αγωγή με επιπρόσθετες ενότητες και στοιχεία από τις χριστιανικές ομολογίες και τις θρησκείες (και στην Β’ Λυκείου είναι καθαρά θρησκειολογικό).
- Απόλυτο λάθος: Αν και διδάσκεται τόσα χρόνια σε όλες σχεδόν τις τάξεις του σχολείου δεν έχει αποτελέσματα αφού δεν πετυχαίνει να κάνει τους μαθητές χριστιανούς.
Σωστό: Ο στόχος του μαθήματος είναι να προσφέρει πνευματικούς προβληματισμούς. Δεν έχει στόχο να επιβάλλει τίποτα (άλλωστε δεν είναι κατηχητικό μάθημα). Το αν πετυχαίνει ή όχι δεν οφείλεται στο περιεχόμενο του μαθήματος αλλά στην παιδαγωγική και διδακτική μεθοδολογία και τους διδάσκοντες (csar: ωραίο αυτογκολ).
- Απόλυτο λάθος: Το μάθημα πρέπει να αλλάξει επειδή η ελληνική κοινωνία είναι πλέον πολυπολιτισμική.
Σωστό: Ο ένας και μοναδικός και κυρίαρχος πολιτισμός είναι ο ελληνοχριστιανικός. Oι μετανάστες δέχονται και επιζητούν με χαρά και πραγματική δίψα να σπουδάσουν τον πολιτισμό μας αλλιώς θα πήγαιναν στις πλούσιες χώρες της Αραβικής χερσονήσου.
- Απόλυτο λάθος: Η ελληνική κοινωνία έχει παγκοσμιοποιηθεί και συνεπώς έχει γίνει άθρησκη, λαϊκή, κοσμική και άθεη άρα το μάθημα δεν έχει θέση στο σχολείο.
Σωστό: Αν και η ελληνική κοινωνία έχει δεχτεί μεγάλης έκτασης επίδραση από τον εξαμερικανοποιημένο/παγκοσμιοποιημένο τρόπο ζωής, η επίδραση αυτή δεν έχει καταφέρει να αλλοιώσει το DNA, τον υπαρκτό πυρήνα του Έλληνα ούτε τον ελληνικό τρόπο ζωής. Υπάρχουν βέβαια και οι αλλόδοξοι και άθεοι όμως αυτοί οφείλουν να συμβιώσουν δημοκρατικά με την βούληση της πλειονοψηφίας [sic].
- Απόλυτο λάθος: Δεν είναι δυνατό να υποχρεώσουμε με νόμο να μάθουν τα παιδιά την ορθόδοξη πίστη.
Σωστό: Όλοι οφείλουν να σέβονται το Σύνταγμα. Με την επίκληση του Συντάγματος, φυσικά, δεν υποχρεώνουμε τα παιδιά να αποδεχθούν με βία την πίστη αλλά τους αρμόδιους πολιτικούς να εφαρμόσουν πολιτικές πιστές στις συνταγματικές υποχρεώσεις.
- Απόλυτο λάθος: Δεν είναι δυνατό με την επίκληση των νόμων να υποχρεώνουμε μη χριστιανούς πολιτικούς να εφαρμόσουν χριστιανικές πολιτικές και μάλιστα όταν πολλοί χριστιανοί αδιαφορούν ή δεν συμπορεύονται με τις χριστιανικές αξίες.
Σωστό: Όσοι πιστοί οφείλουμε να διακηρύττουμε και να ομολογούμε παντού, με δύναμη και παρρησία την αλήθεια της πίστεως και την δύναμη του Ευαγγελίου. Ακόμα κι όταν οι αδελφοί μας δεν αγωνίζονται διότι είναι ράθυμοι, κουρασμένοι, δειλοί, δεν μπορούν να αντισταθούν στην πλημμυρίδα της αδιαφορίας και της αθεΐας κ.λπ.
- Απόλυτο λάθος: Τα νέα πιλοτικά προγράμματα σπουδών είναι η πεμπτουσία της ορθής διδασκαλίας του μαθήματος.
Σωστό: Αν εφαρμοστούν τα νέα ΠΣ, το μάθημα θα μετατραπεί σε μία κοινωνικό-πολιτικό-φιλοσοφικό-ανθρωπιστικού περιεχομένου πολυθρησκειακή φλυαρία.

Όλοι οφείλουμε να συνειδητοποιήσουμε ότι οι νέοι ζητούν την αλήθεια και οφείλουμε να τους την δώσουμε. Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι η λυδία λίθος της επιβίωσης του έθνους μας.

Περίληψη απάντησης
Η εφαρμογή των νέων ΠΣ (Προγραμμάτων Σπουδών) αφορά τη σταδιακή αναβάθμιση και αλλαγή των ΠΣ όλων των μαθημάτων. Τα συγκεκριμένα ΠΣ α) για το Δημοτικό και Γυμνάσιο εκπονήθηκαν το 2011 και εφαρμόστηκαν πιλοτικά για 3 χρόνια και β) για το Λύκειο εκπονήθηκαν το 2014.


Τον Φεβ. 2016, το ΥΠΠΕΘ συγκρότησε επιτροπή για την αναβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών, η οποία διαβουλεύτηκε με αντιπροσωπεία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, την ΟΛΜΕ, τους Κοσμήτορες και Προέδρους Θεολογικών Σχολών και Τμημάτων, τις ενώσεις Θεολόγων εκπαιδευτικών (πλην της ΠΕΘ, που δεν προσήλθε), τους Σχολικούς Συμβούλους Θεολόγων και με εμπειρογνώμονες και αξιολογητές των νέων προγραμμάτων σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου. Εισηγήθηκε την εφαρμογή των ΠΣ μετά από τις αναγκαίες βελτιώσεις και αναθεωρήσεις.

Κεντρικός σκοπός των Θρησκευτικών μέσα από τα νέα ΠΣ δεν είναι η ενστάλλαξη πίστης αλλά να βοηθήσει τον μαθητή να εκτιμήσει τη σημασία του χριστιανισμού στη, ζωή την ιστορία και τον πολιτισμό και να αναζητήσει τη σημασία και τον ρόλο των θρησκευτικών παραδόσεων στον σύγχρονο κόσμο. Δεν διακηρύσσουν ιδεολογικά και δεν αναπαράγουν συμβολικές αντιλήψεις για το θρησκευτικό φαινόμενο. Επίσης δεν είναι πολυπολιτισμικό πρόγραμμα, όμως η πολυπολιτισμικότητα και ο διαπολιτισμικός διάλογος αναγνωρίζονται ως μία συνθήκη του ελληνικού σχολείου την οποία ένα σύγχρονο ΠΣ πρέπει να λάβει υπ’ όψη.

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Τελευταία επεξεργασία από tasos_didymoteicho και 10 Νοέμ 2016 11:02, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
απαντήθηκε


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Σεπ 2016 13:15
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Σεπ 2016 13:15 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 18 Μαρ 2009 13:22
Δημοσιεύσεις: 5489
Σωστό: Δεν είναι κατήχηση είναι ορθόδοξη θρησκευτική αγωγή (όποιος βρει τη διαφορά κερδίζει φανουρόπιτα).
Σωστό: Ο σκοπός της μετανάστευσης δεν είναι το να βρουν οι άνθρωποι ένα καλύτερο αύριο αλλά να ζήσουν την ανωτερότητα του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού, παραδόξως παραμένοντας μουσουλμάνοι.
Σωστό: Η θρησκεία είναι στο DNA...
Σωστό: Τα θρησκευτικά όπως διδάσκονται σήμερα δεν είναι ανούσια φλυαρία.

_________________
Άνθρωπος χωρίς Θεό,ψάρι χωρίς ποδήλατο.

Είδα χτές ένα πεφταστέρι και ευχήθηκα να πέσει στο σπίτι σου.(Mikeius)

Ένα πέτρινο λιοντάρι στην μπασιά της νύχτας, με τα νύχια μπηγμένα στην πέτρα…


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Σεπ 2016 14:24
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Σεπ 2016 14:24 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Δημοσιεύσεις: 14345
Όνομα Ιστότοπου:
Αόρατη Μελάνη
Η μόνη σκέψη που μου έρχεται διαβάζοντας τα παραπάνω είναι άλλα αντ' άλλα της παρασκευής το γάλα, άμεση συνέπεια τρικυμίας εν κρανίω. Τα θρησκευτικά δεν είναι κατήχηση, αλλά είναι ορθόδοξη χριστιανική αγωγή. Μάλιστα.

ΕΔΙΤ: Μου θύμισε μια καταπληκτική δασκάλα που είχε το παιδί μου στο δημοτικό. Έβαζε τα παιδιά να μαθαίνουν απ' εξω το μάθημα, κι όταν της είπα ότι αυτό είναι παπαγαλία, μου είπε ότι κάνω λάθος, δεν είναι παπαγαλία, είναι αποστήθιση. :facepalm:
Συγγνώμη, της λέω, εξ όσων γνωρίζω παπαγαλία και αποστήθιση είναι συνώνυμα. Όχι, μου λέει, κάνετε λάθος. Παπαγαλία είναι να τα μαθαίνεις απ' έξω. Και αποστήθιση τι είναι; ρωτάω. Να μαθαίνεις το νόημα, μου λέει. Μάλλον έχουμε άλλα λεξικά, της λέω.

_________________
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Σεπ 2016 15:50
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 14 Σεπ 2016 15:50 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 06 Σεπ 2010 13:50
Δημοσιεύσεις: 2797
Παράθεση:
Απόλυτο λάθος: Αν και διδάσκεται τόσα χρόνια σε όλες σχεδόν τις τάξεις του σχολείου δεν έχει αποτελέσματα αφού δεν πετυχαίνει να κάνει τους μαθητές χριστιανούς.
Σωστό: Ο στόχος του μαθήματος είναι να προσφέρει πνευματικούς προβληματισμούς. Δεν έχει στόχο να επιβάλλει τίποτα (άλλωστε δεν είναι κατηχητικό μάθημα).

1ον, το "Απόλυτο λάθος" δεν λέει ότι τα θρησκευτικά έχουν στόχο να επιβάλλουν κάτι, αλλά ότι από τη στιγμή που είναι "ορθόδοξη χριστιανική αγωγή" έχουν στόχο να γίνουν οι μαθητές όσο πιο χριστιανορθόδοξοι μπορούν.

2ον, γνωρίζει η Εκκλησία την άποψη της "Πανελλήνιας Ένωση Θεολόγων" ότι με τα κατηχητικά της (η Εκκλησία) η προσπαθεί να επιβάλλει την ορθοδοξία;

Α και μαντέψτε πως λέγεται η υπεύθυνη για την κατήχηση επιτροπή της Εκκλησίας της Ελλάδος:
http://www.catichisis.gr/


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Σεπ 2016 14:30
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Σεπ 2016 14:30 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 17 Αύγ 2016 11:30
Δημοσιεύσεις: 5
Γιατρος Του Ικα έγραψε:
Σωστό: Δεν είναι κατήχηση είναι ορθόδοξη θρησκευτική αγωγή (όποιος βρει τη διαφορά κερδίζει φανουρόπιτα).
Σωστό: Ο σκοπός της μετανάστευσης δεν είναι το να βρουν οι άνθρωποι ένα καλύτερο αύριο αλλά να ζήσουν την ανωτερότητα του ελληνοχριστιανικού πολιτισμού, παραδόξως παραμένοντας μουσουλμάνοι.
Σωστό: Η θρησκεία είναι στο DNA...
Σωστό: Τα θρησκευτικά όπως διδάσκονται σήμερα δεν είναι ανούσια φλυαρία.


:text-goodpost:


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Σεπ 2016 14:34
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Σεπ 2016 14:34 
Αποκλεισμένος
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 24 Σεπ 2016 16:00
Δημοσιεύσεις: 157
Διελκυστίνδα έγραψε:
Τι αηδίες είναι αυτά που γίνονται;
Είναι δυνατόν σε μία 'δημοκρατική' κοινωνία να υποχρεώνεται κάποιος να κάνει ένα μάθημα που μπορεί να αντίκεινται στα πιστεύω του , το οποίο για να είμαστε και ειλικρινής δεν ορίζεται σωστά ως 'θρησκευτικά' αλλά θα έπρεπε να λέγεται 'χριστιανική κατοίχηση' ή 'χριστιανολογία', σε καμιά περίπτωση θρησκευτικά.

Αυτό βέβαια είναι το λιγότερο για κάποια σχολεία, το χειρότερο είναι ότι κάποια πεφωτισμένα μυαλά της εκπαίδευσης αναγκάζουν, κυριολεκτικά αναγκάζουν βάσει καταλόγου όλους τους μαθητές να πουν το πάτερ ημών, ειδάλλως αποβολή! Όταν πήγαινα εγώ γυμνάσια πριν 7 χρόνια και ήταν η τάξη που έλεγε προσευχή (Γ Γυμνασίου) την είπα. Τότε δεν ήμουν άθεη αλλά ποτέ δεν πίστευα και αυτές τις μπούρδες.

Το μάθημα των 'θρησκευτικών' θα πρέπει να φύγει έτσι όπως είναι, δεν είναι δυνατόν σε μία εποχή σαν τη σημερινή οι μαθητές να διδάσκονται και μάλιστα υποχρεωτικά ότι 'ο θεός είναι αγάπη', όταν επικρατεί το μίσος...
Θα ήταν όμως αρκετά ενδιαφέρον να μπουν άλλα μαθήματα, προτείνω τα εξής:

-Ιστορία των θρησκειών (θρησκειολογία): Ασχέτως του τι ισχυρίζονται, έχει ενδιαφέρον το πως δημιουργήθηκαν, τι πρεσβεύουν, σε ποιους απευθύνονται και τι κοινά έχουν οι θρησκείες μεταξύ τους.

- Μάθημα ηθικής: Ένα μάθημα το οποίο θα έχει επίκεντρο την ηθική. Πως την αντιλαμβάνονταν οι άνθρωποι σε κάθε εποχή.

Επειδή δεν πήγα σε Ελληνικό δημόσιο σχολείο αλλά φοιτησα σε Αρμενικό σχολείο δε ξέρω τι ισχύει στα ελληνική δημόσια σχολεία αλλά με αυτήν την λογική και ένα παιδί που η Βιολογία αντίκειται στα πιστεύω του δεν δικαιούται να πάρει απαλλαγή; Εμείς στα Αρμενικά σχολεία διδασκομαστε υποχρεωτικά τα θρησκευτικά! Οπως διδασκομαστε και την Βιολογία υποχρεωτικά! Δεδομένου ότι τα Αρμενική σχολεία της Αρμενικης διασποράς τα λειτουργεί η Αρμενική εκκλησία θα μπορούσε να μην διδάσκει την Βιολογία ή να την αφήσει προαιρετική! Ομως η Εκκλησία(η Αρμενική για την Ελληνική δεν ξέρω εφόσον είμαι Αρμένιος και όχι Ελληνας) θέλει να διδασκομαστε όλα τα μαθήματα! Γιατί η επιστήμη δεν έρχεται σε σύγκρουση με την θρησκεία! Ασε που οι μεγάλοι Αρμένιοι επιστήμονες και οι μορφωμένοι Αρμένιοι έχουν όπως και οι υπόλοιποι Αρμένιοι πολύ υψηλό ποσοστό θρησκευτικότητας!Η Αρμενία επισης έχει το μεγαλύτερο ποσοστι αλφαβητισμού για κράτος που ανήκει στην Ασία και δεν ανήκει στην Ευρώπη (η Αρμενία δεν ανήκει στην Ευρώπη αλλά βρίσκεται νότια του Καυκάσου Πρις την Μέση Ανατολή και το Ιράν).Ομως έκτος από το υψηλό ποσοστι αλαφβητισμου έχει και το μεγαλύτερο ποσοστο θρησκευτικότητας μεταξύ των Χριστιανικών κρατών!


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Σεπ 2016 14:46
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Σεπ 2016 14:46 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 03 Μαρ 2009 21:27
Δημοσιεύσεις: 7650
Τοποθεσία: Sun City
Όνομα Ιστότοπου:
Τεμπέλικες Σκέψεις...
Επειδή πρέπει να εξηγούμε και τα αυτονόητα, αν η βιολογία αντίκειται στα πιστεύω κάποιου τότε τα πιστεύω του αντίκεινται στην πραγματικότητα. Η βιολογία (και η επιστήμη γενικότερα) δεν είναι θέμα πεποίθησης.

_________________
It is by will alone I set my mind in motion.


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Σεπ 2016 18:21
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Σεπ 2016 18:21 
Αποκλεισμένος
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 24 Σεπ 2016 16:00
Δημοσιεύσεις: 157
Τεμπελόσκυλο έγραψε:
Επειδή πρέπει να εξηγούμε και τα αυτονόητα, αν η βιολογία αντίκειται στα πιστεύω κάποιου τότε τα πιστεύω του αντίκεινται στην πραγματικότητα. Η βιολογία (και η επιστήμη γενικότερα) δεν είναι θέμα πεποίθησης.

Η Αρμενική εκκλησία πάντως την έχει κατατάξει σαν υποχρεωτικό μάθημα στα Αρμενικά σχολεία όπως υποχρεωτικά είναι και τα θρησκευτικά! Αλλά τα θρησκευτικά υποχρεουται να τα ξέρει κάποιος εφόσον πάει σε Αρμενικό σχολείο! Την Βιολογία γιατί εφόσον δεν έχω κλίση Πρις θετικές επιστήμες; Τεσοα η εκκλησία την έχει υποχρεωτική όπως και τα θρησκευτικά!


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 11:06
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 11:06 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Αριθμός: 3045
Τύπος: Αναφορά
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: εκφράζει την αντίθεσή του για τον νέο εκπαιδευτικό Νόμο και τις αλλαγές στο μάθημα των Θρησκευτικών
Κόμμα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ
Ημερομηνία: 16/09/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 11/10/2016
Καταθέτων: Νικολόπουλος Ιωάννου Νικόλαος
Υπουργοί:
1. Υπ. Επικρατείας
2. Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη αναφοράς
Ζητά τοποθέτηση επί του δελτίου τύπου της ΠΕΘ (Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων) με τίτλο «Απαιτούμε ΙΣΟΝΟΜΙΑ - Λέμε όχι στον γκεμπελικής εμπνεύσεως προσηλυτισμό των μαθητών στην πολυθεΐα της πολυθρησκείας - Καλούμε τον Ορθόδοξο Ελληνικό λαό να αντισταθεί στην κυβερνητική φαλκίδευση των ανθρωπίνων-ατομικών δικαιωμάτων του» στην οποία
- Επιτίθεται στον Σ. Γιαγκάζογλου (csar: Δρ. Θεολόγο, συνεργάτη του Αρχ. Ιερώνυμου, διευθυντή του περιοδικού «Θρησκευτικά ανάλεκτα» της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, μέλος της επιτροπής του νέου ΠΣ για την αναμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών)με αφορμή συνέντευξή του (csar: υπάρχει εδώ) και τον κατηγορεί ότι μαζί με την ομάδα του είναι εντολοδόχοι του Φίλη που διαστρεβλώνοντας την αλήθεια, παραπλανώντας και εξαπατώντας, καταπατούν το Σύνταγμα τους νόμους και τις αποφάσεις των ανώτατων δικαστηρίων και δείχνουν την εναντίωσή τους στην ορθόδοξη παράδοση, τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας, τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου και την περιφρόνησή τους στους θεολόγους συναδέλφους τους και τους ορθόδοξους γονείς και μαθητές. Επίσης ότι διαπράττουν τα αδικήματα του προσηλυτισμού (στην αθεΐα) και της ανισονομίας (αφού το θρησκειολογικό πρόγραμμα εφαρμόζεται μόνον στους ορθόδοξους μαθητές και όχι στους εβραίους, μουσουλμάνους, ρωμαιοκαθολικούς και προτεστάντες).
- Παραπονιέται στην διοικούσα Εκκλησία διότι μέρος της με την αντιφατική της στάση αφενός αγκαλιάζει, εμπιστεύεται και επιβραβεύει τον Γιαγκάζογλου και κάποιους συνεργάτες του και από την άλλη με ομόφωνες αποφάσεις καταδικάζουν τα νέα ΠΣ αλλά όχι τους ίδιους.
- Κάνει έναν απολογισμό της «υπεράνθρωπης προσπάθειας» της ΠΕΘ «εν μέσω διωγμών και ύβρεων»
- Καλεί τον ορθόδοξο ελληνικό λαό να αναλάβει μαζί με την ΠΕΘ τις πνευματικές του ευθύνες και να αντισταθεί στην κυβερνητική φαλκίδευση των ανθρώπινων-ατομικών δικαιωμάτων τους.


Περιλήψεις απαντήσεων
1. Υπ. Επικρατείας: Αναρμόδιο.

2. Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων: Η στοχοποίηση και σπίλωση προσώπων που λειτουργούν θεσμικά ως εντεταλμένοι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και επιστημονικοί σύμβουλοι ή εμπειρογνώμονες ΠΣ (προγραμμάτων σπουδών) δεν είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος άσκησης δημιουργικής κριτικής και δημοκρατικού ελέγχου.

Η εκπόνηση του νέου ΠΣ για όλα τα μαθήματα ξεκίνησε το 2010. Η επιλογή των εμπειρογνωμόνων έγινε με αμιγώς επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια σύμφωνα με τις πάγιες διαδικασίες. Ειδικότερα για τα Θρησκευτικά τα νέα προγράμματα προέκυψαν ως ώριμος καρπός από την ίδια την θεολογική εκπαιδευτική κοινότητα και εφαρμόστηκαν πιλοτικά για τρία χρόνια. Όλα αυτά έγιναν την περίοδο 2010-2015 πριν από την παρούσα κυβέρνηση.

Στο αναβαθμισμένο μάθημα των Θρησκευτικών είναι σαφές ότι η παρεχόμενη από το Κράτος θρησκευτική εκπαίδευση έχει παιδαγωγικό και μορφωτικό σκοπό και δεν μπορεί να υπηρετεί κατηχητικούς, ιδεολογικούς ή άλλους σκοπούς. Ενθαρρύνεται η κατάργηση στερεοτύπων, προκαταλήψεων και φανατισμών και προωθεί την αποδοχή και τον σεβασμό της θρησκευτικής ετερότητας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι μαθητές απεμπολούν την δική τους θρησκευτική ή μη ταυτότητα. Οι διάφορες θρησκευτικές παραδόσεις δεν συγχέονται καθώς οι θρησκειολογικές αναφορές γίνονται με σαφέστατα διακριτό τρόπο. Ο ισχυρισμός περί εισαγωγής «πανθρησκείας» είναι ανυπόστατος, αφού η οργάνωση της ύλης δεν επιτρέπει καμία σύγχυση ανάμεσα στις θρησκείες. Άλλωστε κατά την πιλοτική εφαρμογή του νέου ΠΣ σε περίπου 10.000 μαθητές δεν εντοπίσηκε ή αναφέρθηκε κάποιο τέτοιο φαινόμενο.

Όσον αφορά τους Ρωμαιοκαθολικούς, Μουσουλμάνους και Εβραίους όλοι αυτοί μπορούν εφόσον το επιθυμούν να παρακολουθούν το κοινό σε όλους μάθημα των Θρησκευτικών. Ειδικότερα:
- Οι Ρωμαιοκαθολικοί στις Κυκλάδες έχουν την δυνατότητα να διδάσκονται από Ρωμαιοκαθολικούς δασκάλους το μάθημα των Θρησκευτικών αποκλειστικά και μόνο στο Δημοτικό και οι δάσκαλοι αυτοί είναι ελεύθεροι να επιλέξουν να ακολουθήσουν τον νέο ΠΣ και να χρησιμοποιούν τα προτεινόμενα διδακτικά υλικά.
- Οι Μουσουλμάνοι της Θράκης, εφόσον δεν επιθυμούν να διδάσκονται το κοινό μάθημα των Θρησκευτικών μπορούν να διδάσκονται ιδιαίτερο ισλαμικό πρόγραμμα που όμως δεν είναι ενταγμένο στον κορμό των μαθημάτων (δεν βαθμολογείται) και διδάσκεται από ιεροδιδασκάλους του Ισλάμ (και όχι εκπαιδευτικούς) που επιλέγονται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Θράκης και έχουν 9μηνες συμβάσεις.
- Διδάσκαλος της εβραϊκής θρησκείας προσλαμβάνεται για τους Εβραίους μαθητές μόνον ενός σχολείου της Λάρισας για ιστορικούς λόγους.

Το ΥΠΠΕΘ θα εκτιμήσει την πορεία εφαρμογής των νέων ΠΣ και ενδέχεται να αναπροσαρμόσει την υφιστάμενη πολιτική του περί απαλλαγών λαμβάνοντας υπόψη ιστορικές και άλλες παραμέτρους ώστε η θρησκευτική εκπαίδευση να όλων των μαθητών να κινείται με βάση τις εκπαιδευτικές αρχές και τους άξονες των νέων ΠΣ για τα Θρησκευτικά.

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 11:09
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 11:09 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Αριθμός: 1310
Τύπος: Επίκαιρη ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σχετικά με τη διδασκαλία του Μαθήματος των Θρησκευτικών
Κόμμα: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ)
Ημερομηνία: 21/09/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 30/09/2016
Καταθέτων: Κρεμαστινός Θωμά Δημήτριος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη ερώτησης
α. Πόσο μεταβάλλουν τον σημερινό τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος Θρησκευτικών οι σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις και ποιες είναι οι σχεδιαζόμενες αλλαγές στο περιεχόμενό του;
β. Ποια πιστεύει το Υπ. Παιδείας ότι θα πρέπει να είναι η σχέση μεταξύ Κράτους και Εκκλησίας;


Περίληψη απάντησης
Δεν συζητήθηκε λόγω κωλύματος του Υπουργού.

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 12:03
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 12:03 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Αριθμός: 8510
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Υποβάθμιση της διδασκαλίας για την Ορθόδοξη Πίστη που διχάζει
Κόμμα: ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Ημερομηνία: 23/09/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 23/09/2016
Καταθέτων: Μπασιάκος Αθανασίου Ευάγγελος
Υπουργοί:
1. Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)
2. Φλαμπουράρης Αλέξανδρος (Υπουργός Επικρατείας για το συντονισμό Κυβερνητικού Έργου)

Περίληψη ερώτησης
Με αφορμή τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου ότι «τα καινούρια προγράμματα είναι απαράδεκτα, είναι επικίνδυνα […] δεν θα αποδώσουν καρπούς αλλά μεγάλη ζημιά στην Παιδεία γενικότερα, στην κοινωνία μας και ρήξη μέσα στην Εκκλησία και στις σχέσεις με την Πολιτεία» και «κάνω έκκληση στον Πρωθυπουργό […] να σταματήσει όλη αυτήν την προσπάθεια, να αναβάλει κάθε μία πρωτοβουλία […] και σε μία βάση μεγάλης Εκκλησίας και Πολιτείας να συνεργαστούμε σοβαρά» ρωτά πώς η Κυβέρνηση θα αποκαταστήσει την ομαλή σχέση της με την Εκκλησία και ιδιαίτερα πώς θα αποκαταστήσει με διάλογο την διδασκαλία της Ορθόδοξης Πίστης όπως απαιτεί η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας.

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 12:05
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 12:05 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Αριθμός: 12
Τύπος: Επίκαιρη ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Β΄Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σχετικά με τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών
Κόμμα: ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ)
Ημερομηνία: 03/10/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 07/10/2016
Καταθέτων: Κρεμαστινός Θωμά Δημήτριος
Υπουργός: Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Περίληψη ερώτησης
α. Πόσο μεταβάλλουν τον σημερινό τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος Θρησκευτικών οι σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις και ποιες είναι οι σχεδιαζόμενες αλλαγές στο περιεχόμενό του;
β. Ποια πιστεύει το Υπ. Παιδείας ότι θα πρέπει να είναι η σχέση μεταξύ Κράτους και Εκκλησίας;


Περίληψη απάντησης (Ο Κρεμαστινός άλλαξε την ερώτησή του και ρωτά τι τελικά συζητήθηκε στην συνάντηση Φίλη και Αρχιεπισκόπου).

- Θα εφαρμοστούν τα προγράμματα αποφασίστηκαν (και που είναι και αποτέλεσμα διαλόγου με την Εκκλησία επί μακρόν) με το υλικό που έχει ήδη διανεμηθεί στα σχολεία, δηλ. τα περσινά βιβλία, τα οποία όταν πρωτοεκδόθηκαν πάλι είχαν συναντήσει ισχυρή αντίδραση από την ιεραρχία. Νέα βιβλία θα είναι έτοιμα το τέλος της χρονιάς.
- Όπως με όλα τα μαθήματα, τα Θρησκευτικά θα αξιολογηθούν φέτος και θα υπάρξει διάλογος με εκπαιδευτικούς και εκκλησιαστικούς φορείς.
- Όσον αφορά σε αυτό που γράφτηκε για τους μουσουλμάνους, καθολικούς και εβραίους ότι θα μπορούν να καθορίζουν το περιεχόμενο των θρησκευτικών που θα διδάσκονται οι μαθητές αυτών των θρησκευμάτων, υπάρχουν εσωτερικές και διεθνείς δεσμεύσεις του Κράτους σχετικά με την προστασία των θρησκευτικών μειονοτήτων που πρέπει να ακολουθήσουμε,
- Το δημόσιο σχολείο (όταν δεν εφαρμόζει μοντέλα ομολογιακού τύπου που είναι προαιρετικά στην Ευρώπη και αφορούν τις εκκλησίες όχι το Κράτος) επιλέγει ένα μάθημα γνώσης όλων των θρησκειών (στην Ελλάδα με έμφαση στην ορθοδοξία), διότι στον σύγχρονο κόσμο οι θρησκείες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο όχι πάντοτε θετικό και τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν το ακριβές μήνυμα των διαφόρων θρησκειών και όχι την διαστροφή του μηνύματός τους.

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 12:42
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Οκτ 2016 12:42 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 23 Σεπ 2012 08:00
Δημοσιεύσεις: 1646
Τοποθεσία: Dhahran (Saudia) και Doha (Qatar)
Αριθμός: 8521
Τύπος: Ερώτηση
Σύνοδος/Περίοδος: Α' Σύνοδος ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ)
Θέμα: Σχετικά με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών των θρησκευτικών Λυκείου
Κόμμα: ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Ημερομηνία: 23/09/2016
Ημ. τελευτ. τροποπ.: 26/09/2016
Καταθέτοντες: Αντωνιάδης Δημητρίου Ιωάννης, Βορίδης Χρήστου Μαυρουδής (Μάκης), Γιαννάκης Κωνσταντίνου Στέργιος, Γιόγιακας Νικολάου Βασίλειος, Κατσανιώτης Ιωάννη Ανδρέας, Μπουκώρος Γεωργίου Χρήστος, Στύλιος Δημοσθένη Γεώργιος
Υπουργός: Φίλης Νικόλαος (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Περίληψη ερώτησης
α. Γιατί εκτυπώθηκαν και διανεμήθηκαν τα βιβλία Θρησκευτικών στους μαθητές αφού σύμφωνα με τα νέα ΠΣ δε θα χρησιμοποιηθούν;
β. Σε τι οφείλεται η βιασύνη εφαρμογής των νέων ΠΣ ενώ δεν υπάρχουν τα νέα βιβλία που προβλέπονται και στην καλύτερη περίπτωση θα είναι έτοιμα μετά από τουλάχιστον δύο σχολικά έτη;
γ. Πώς θα εφαρμοστούν τα νέα ΠΣ και πώς διδαχθεί το μάθημα δεδομένου ότι δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική ενημέρωση και επιμόρφωση των διδασκόντων καθηγητών;
δ. Η παροχή βοηθητικού υλικού από τους καθηγητές στους μαθητές απαιτεί σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς περίπου 10.000 φωτοτυπίες. Ποιο σχολείο μπορεί να επωμισθεί τέτοιο κόστος; Μήπως τελικά μιλάμε για υποβάθμιση του μαθήματος;
ε. Σύμφωνα με δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Αθηνών δεν υπήρξε διάλογος του Υπ. Παιδείας με την Εκκλησία για τα νέο ΠΣ. Γιατί έγινε αυτό δεδομένου ότι με βάση το Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας (Ν. 590/1977), άρθρο 9, παρ. 1ε. η Διαρκής Ιερά Σύνοδος «παρακολουθεί το δογματικόν περιεχόμενον των διά τα σχολεία της Στοιχειώδους και Μέσης Εκπαιδεύσεως προοριζομένων διδακτικών βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών»;
ς. Γιατί για τους ορθόδοξους μαθητές το μάθημα των Θρησκευτικών καθίσταται διαθρησκειακό και από την επίβλεψη του αποκλείεται η Εκκλησία της Ελλάδας ενώ για τα παιδιά των Ελλήνων Ρωμαιοκαθολικών, Εβραίων και Μουσουλμάνων ο N. 4386/2016 δίνει την δυνατότητα στην Σύνοδο της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο και τις ΜΟυφτείες όχι μόνον να διαμορφώσουν την ύλη και τον ομολογιακό χαρακτήρα του μαθήματος αλλά και τον διορισμό διδασκόντων της επιλογής τους ακόμα και εκτός πινάκων αναπληρωτών καθηγητών;
ζ. Υπήρξε πιλοτική εφαρμογή των νέων ΠΣ ειδικά για τις τάξεις του Λυκείου; Αν όχι, προς τι η βιασύνη χωρίς την ύπαρξη του απαιτούμενου διαλόγου και υλικοτεχνικής υποδομής;

_________________
"Atheism: A non-prophet organization." (George Carlin)


Κορυφή
 Προφίλ  
Απάντηση με παράθεση  
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 357 Δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Επόμενο


Μέλη σε σύνδεση

Εγγεγραμμένα μέλη: Google [Bot]


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com