Νέο μέλος

Αμέσως μετά την εγγραφή σας περάστε από εδώ να πείτε ένα «χαίρετε» μαζί με δυό λόγια για τον εαυτό σας, και να λάβετε το «αντιχαίρετε» από τους άλλους.
gall0ws
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 10 Ιαν 2016 20:16
Όνομα Ιστότοπου: -

Χαίρεται! Ονομάζομαι Νίκος. Είμαι άθεος, υποθέτω -έχω μερικές φορές την εντύπωση πως αυτή η κατάσταση της διάνοιας είναι κάτι που πρέπει διαρκώς να τροφοδοτείται με διαβάσματα κ συζητήσεις, όπως μια φωτιά που κινδυνεύει να σβήσει αν την παραμελήσεις.
Εννοώ ότι μερικές φορές είμαι λιγότερο άθεος απ' ότι συνήθως.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Καλώς όρισες Νίκο!

Πώς μπορεί κανείς να είναι "λιγότερο" άθεος; :think:
Είχα την εντύπωση ότι η αθεΐα ήταν κβαντωμένο μέγεθος. :D
Θέλω να πω ότι ή πιστεύεις σε θεό ή δεν πιστεύεις. Αν πιστέψεις έστω και "λίγο", οσοδήποτε "λίγο" κι αν είναι αυτό, τότε δεν είσαι άθεος.

:!: Ελπίζω ότι δεν συγχέεις την πίστη σε θεό με την γνώση περί θεού.
Αν δεν πιστεύεις σε θεό, είσαι άθεος - ακόμη κι αν δεν ξέρεις τα πάντα γύρω από το θέμα του θεού, ακόμη κι αν δεν είσαι σίγουρος για την ανυπαρξία θεού. Αρκεί να μην πιστεύεις.
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
aristotelis_1
Δημοσιεύσεις: 4670
Εγγραφή: 31 Αύγ 2009 15:33
Όνομα Ιστότοπου: -

μηπως θελει να πει πως υπαρχουν στιγμες που αμφισβιτει τα παντα αλλα καποιες αλλες σε κοινωνικες εκδηλωσεις δεν εκδιλωνεται οσο θελει?
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΛΕΕΙ ΘΕΟΣ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΑΡΗΣ
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Καλώς ήρθες, Νίκο. Ό,τι είπε η μελάνη. :text-+1:
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
gall0ws
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 10 Ιαν 2016 20:16
Όνομα Ιστότοπου: -

Γιατί όχι; ο πολύς κ Dawkins τουλάχιστον ισχυρίζεται πως υπάρχουν πολλές διαβαθμίσεις από τον ανεπιφύλακτο θεϊσμό μέχρι την τέλεια Αθεΐα.
Άβαταρ μέλους
tasos_didymoteicho
Δημοσιεύσεις: 9010
Εγγραφή: 30 Δεκ 2010 15:59
Όνομα Ιστότοπου: -

Δεν αντιλέγουμε, αλλά οι διαβαθμίσεις είτε είναι σταθερές κατ' άτομο είτε έχουν συγκεκριμένη πορεία, μπρος-πίσω δεν νοείται να κινείται κανείς σ' αυτές.
"Του είχαν δείξει την ασημαντότητα και τη φτηνή κενότητα των μικρών θεών της γης, με τα κακομοίρικα ανθρώπινα ενδιαφέροντά τους και τις διασυνδέσεις τους –τα μίση, τους θυμούς, τις αγάπες και τις ματαιοδοξίες τους– τη λαχτάρα τους να τους υμνούν και να θυσιάζουν σ' αυτούς, και την απαίτησή τους να τους πιστεύουν, κάτι άκρως αντίθετο με τη λογική και τη Φύση."
"Through the Gates of the Silver Key" By H. P. Lovecraft (with E. Hoffmann Price)
gall0ws
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 10 Ιαν 2016 20:16
Όνομα Ιστότοπου: -

Και πάλι: γιατί όχι. Και παλινωδίες κ πισωγυρίσματα μπορούν μια χαρά να υπάρξουν στο ταξίδι της νόησης -οι περισσότεροι από εμάς εξ'άλλου ξεκινήσαμε από κάποιο είδος θεϊσμού. Παιδιόθεν εννοώ.
Τεσπα..
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Προσωπικά βρίσκω την λεγόμενη "κλίμακα Ντώκινς" ατελή και παραπλανητική, διότι βαθμοθετεί στην ίδια κλίμακα δύο διαφορετικές παραμέτρους: την θέση ως προς την πίστη και την θέση ως προς την γνώση. Ασχέτως λοιπόν της βαθμολογίας που αποδίδει καθένας στον εαυτό του στην κλίμακα αυτή, λοιπόν, εγώ θεωρώ ότι όσον αφορά το θέμα της πίστης σε θεό εκ των πραγμάτων παίρνει κανείς μία σαφή θέση - είτε "πιστεύω" είτε "δεν πιστεύω" - που τον τοποθετεί είτε στους θεϊστές είτε στους αθεϊστές αντίστοιχα. Αναλόγως της θέσης του ως προς την γνώση περί θεού, τοποθετείται στους γνωστικιστές ή στους αγνωστικιστές ("ξέρω" ή "δεν ξέρω" αντίστοιχα).

Εμένα τουλάχιστον δεν μου έχει τύχει ως τώρα να γνωρίσω κάποιον που να έχει κάνει την πορεία από τον θεϊσμό προς τον αθεϊσμό και να την ξανακάνει με κατεύθυνση από τον αθεϊσμό προς τον θεϊσμό - είτε εφ' άπαξ είτε επαναλαμβανόμενα. Γι' αυτό μου κάνει εντύπωση και θα ήθελα πολύ να μάθω περισσότερα για το πώς βιώνεις εσύ αυτήν την κατάστασταση. :)
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Το αντίστοιχο του forum στην αρχαία Ελλάδα ήταν η αγορά ή η στοά…

Για φανταστείτε τότε την αντίστοιχη συζήτηση…
-Γνωρίζεις τον Δία;
-Δεν έχω πάει στον Όλυμπο.
-Α! Είσαι αγνωστικιστής…
-Πιστεύεις τότε στον Δία.
-Όχι γιατί έριξε έναν κεραυνό στην αποθήκη μου και την έστειλε unread
-Α! Πάντως πρόσεχε τι λες γιατί και ο Σωκράτης κάτι τέτοιες μαλακίες έλεγε…

Τώρα σοβαρά ρε παιδιά…
Πιστεύετε ότι η μπορεί να γίνει η οποιοδήποτε συζήτηση ύπαρξης του Δία και της παρέα του σε σοβαρό επίπεδο;
Τότε για ποιο λόγο να πιστεύετε ότι μπορεί να είναι σοβαρή η οποιοδήποτε συζήτηση για την Μαρία την παρθένα και τον γιο της τον παρθενογεννημένο, ο οποίος επί πλέον ήταν ταυτόχρονα και πατέρας του εαυτού του;;;

Μου κάνει εντύπωση καθώς η προσευχή σε ένα ψυγείο έχει πιο πολλές πιθανότητες να βγει αληθινή καθώς σε αντίθεση με τον θεό το ψυγείο υπάρχει.

Σαρκασμός και κοροϊδία είναι ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης του φαινομένου θεός…

Τώρα δεν με παίρνετε στα σοβαρά…
Ξέρετε όμως όλοι σας ότι σε 100 χρόνια το αργότερο η σοβαρή συζήτηση σας περί θεού θα προκαλεί στους μελλοντικούς ανθρώπους την ίδια θυμηδία που προκαλεί σήμερα η οποιοδήποτε σοβαρή προσέγγιση του Δία.
Ίσως να έπρεπε να με πάρετε στα σοβαρά…

ΥΓ
Ποια η διαφορά ανάμεσα στο "είμαι λίγο έγκυος" και καμιά φορά είμαι λιγότερο άθεος απ' ότι συνήθως;
gall0ws
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 10 Ιαν 2016 20:16
Όνομα Ιστότοπου: -

Λοιπόν.. Για τον Rimbaud ας πούμε λέγεται πως ευτύχησε(sic) να επανέλθει στους κόλπους της Εκκλησίας που με τόσο δριμύτητα είχε αποκηρύξει, στο κρεβάτι της αρρώστιας φυσικά. Βέβαια το ίδιο ισχυρίστηκαν κλαποιοι κ για τον Darwin,, μια συνηθισμένη χριστιανική διαβολή -ξέρετε, η ιστορία με το βλέμμα που λοξεύει στη Βίβλο. Ας είναι.
Όσο για μένα, έχω ανεπίστροφα κόψει κάθε γέφυρα με το θεό ή αν θέλετε τους θεούς. Έχοντας ωστόσο τη "βρωμερή ανατροφή" που μου επιδαψίλευσε η πολιτεία, νιώθω μερικές φορές πως αυτά τα χοντροκομμένα ψέμματα ακόμη ελλοχεύουν κάπου σε κάποιο ασυνείδητο κ πρωτόγονο κομμάτι του εαυτού μου, αυτό που ίσως φοβάται το σκοτάδι. Και πιστεύω πως πρέπει να επαγρυπνώ. Γι' αυτό έγραψα παραπάνω για εκείνη "την κατάσταση της διάνοιας, που πρέπει διαρκώς να ανατροφοδοτείται" κλπ... Λένε για κάποιο φίλο ή ίσως ομότεχνο του Nietzsche, πως συνήθιζε να διαμαρτύρεται λέγοντας ότι πέρασε τη μισή του ζωή προσπαθώντας να ξεμάθει όλες τις ανοησίες που του μάθανε οι χριστιανοί. Κάπως έτσι βιώνω αυτή την κατάσταση.
Βλέπω πως αυτό το "ολίγον άθεος" σας ξένισε. Και λυπάμαι γι αυτό.
Αυτά.
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Λυπάσαι; Μα γιατί; :romance-caress: Ισα ίσα, γνωρίζουμε κάτι καινούριο! Προσωπικά με ξένισε επειδή δεν το είχα ξανακούσει, αυτό είναι όλο.

Έτσι όπως το περιγράφεις, είναι σα να ήθελες να πιστεύεις κάποιες φορές, ας πούμε για να νιώσεις παρηγοριά ή ασφάλεια ή νόημα ζωής ή κάτι τέτοιο, αλλά η λογική σού λέει ότι η πίστη αυτή είναι φενάκη. Αυτό που λες με το κομμάτι του εαυτού σου που "φοβάται το σκοτάδι", αυτό δεν εννοείς;
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
gall0ws
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 10 Ιαν 2016 20:16
Όνομα Ιστότοπου: -

Ισως και να με έκανε περισσότερο ευτυχισμένο η πίστη σε ομιλούντα φίδια ή ας πούμε μια λοβοτομή, κάτι που είναι εξ'άλλου το ίδιο. Όπως και να 'χει δεν είναι του γούστου μου κανένα από τα δύο.
Δεν φοβάμαι το σκοτάδι per ce (εκτός μάλλον από το ηθικό) -αυτό που εννοώ είναι πως έχω\έχουμε μια γενετική ίσως προδιάθεση, μια δεκτικότητα αν θέλετε ως προς τη δεισιδαιμονία, δεκτικότητα που η τρέχουσα διαπαιδαγώγηση επιτείνει: γεννιόμαστε θεϊστές και περνάμε μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής μας προσπαθώντας να αποσείσουμε αυτή τη σκοτεινή κληρονομιά. Κάποιοι από εμάς τουλάχιστον.
Ελπίζω να μην κρίνω εξ ιδίων τα αλλότρια.
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Καλώς τον σαν ισότιμο μέλος πλέον…
Δεν γεννιόμαστε θεϊστές…
Μας κάνουν οι γονείς μας, οι γείτονες, οι δάσκαλοι και οι λοιποί.

Γενικώς όταν γράφω δεν περιμένω απαντήσεις…
Καμία φορά όμως θα ήθελα να είχα απάντηση σε μερικές ερωτήσεις.
Όπως αυτήν που έγραψα πριν παραδείγματος χάριν:
Πιστεύετε ότι η μπορεί να γίνει η οποιοδήποτε συζήτηση ύπαρξης του Δία και της παρέα του σε σοβαρό επίπεδο;
Τότε για ποιο λόγο να πιστεύετε ότι μπορεί να είναι σοβαρή η οποιοδήποτε συζήτηση για την Μαρία την παρθένα και τον γιο της τον παρθενογεννημένο, ο οποίος επί πλέον ήταν ταυτόχρονα και πατέρας του εαυτού του;;;
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

gall0ws έγραψε:αυτό που εννοώ είναι πως έχω\έχουμε μια γενετική ίσως προδιάθεση, μια δεκτικότητα αν θέλετε ως προς τη δεισιδαιμονία, δεκτικότητα που η τρέχουσα διαπαιδαγώγηση επιτείνει: γεννιόμαστε θεϊστές και περνάμε μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής μας προσπαθώντας να αποσείσουμε αυτή τη σκοτεινή κληρονομιά.
Κάτι τέτοιο κατάλαβα κι εγώ, αλλά υπέθεσα ότι το εννοούσες μόνο σε προσωπικό επίπεδο. Δεν ήξερα ότι το θεωρείς ως ενδεχομένως γενικότερο φαινόμενο. Σίγουρα δεν φαντάστηκα ότι φοβάσαι όντως το σκοτάδι. :)
gall0ws έγραψε:Κάποιοι από εμάς τουλάχιστον.
Ελπίζω να μην κρίνω εξ ιδίων τα αλλότρια.
Νομίζω ότι αυτό ακριβώς κάνεις. Δεν τρέχει τίποτε, όλοι μας το κάνουμε σε κάποιον βαθμό κάποιες στιγμές, αλλά θέλει προσοχή.

Πρώτον δεν γεννιόμαστε θεϊστές, όπως είπε και ο Γιάνης - αλλά ούτε και αθεϊστές. Όταν γεννιόμαστε δεν έχουμε καμία άποψη περί θεού ούτε περί του "υπερφυσικού" γενικώς. Βέβαια εσύ δεν λες ακριβώς αυτό - λες ότι γεννιόμαστε (κατά πάσα πιθανότητα ή κατά τη γνώμη σου) με μια τάση να πιστέψουμε στο υπερφυσικό, με μια ροπή προς την δεισιαιμονία.
Σωστά κατάλαβα;

Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό για ορισμένους, σίγουρα όμως δεν ισχύει για όλους: λόγου χάρη, δεν ισχύει για μένα. Πράγμα που μας φέρνει στο...

....δεύτερον δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Ενδεχομένως κάποιοι να έχουν ροπή προς την δεισιδαιμονία, όπως λες - δεν το ξέρω και είναι λιγάκι δύσκολο να το αξιολογήσουμε, είναι όμως αρκετά εύλογη υπόθεση (αν δεν είχαν, έστω λίγοι, δεν θα είχε δημιουργηθεί η δεισιδαιμονία ευθύς εξ αρχής). Είμαι κι εγώ της γνώμης ότι πολλοί έχουν τέτοια τάση - ίσως οι περισσότεροι. Αλλά όχι όλοι. Υπάρχουν και πολλοί άλλοι που έχουν ροπή προς την λογική και προς την αντικειμενικότητα.

Εγώ λόγου χάρη από παιδί ήθελα πάρα πολύ να γνωρίζω την αλήθεια για τα πράγματα. Δεν με ενδιέφερε να ακούσω μια εξήγηση που θα χάιδευε τα αυτιά μου ή θα ικανοποιούσε τον εγωισμό μου ή θα ήταν εύκολη στην κατανόηση ή θα με παρηγορούσε ή ή ή. Με ενδιέφερε να ξέρω τι πραγματικά συμβαίνει. Αν δεν ξέρω, προτιμώ να παραδεχτώ ότι δεν ξέρω, παρά να δεχτώ ως αληθινή μια οποιαδήποτε βολική ερμηνεία.

Οπότε μπορείς να πεις, καταχρηστικά βέβαια, ότι γεννήθηκα σκεπτικίστρια. :)
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
gall0ws
Δημοσιεύσεις: 14
Εγγραφή: 10 Ιαν 2016 20:16
Όνομα Ιστότοπου: -

Ναι, νταξ, το "γεννιόμαστε θεϊστές" δεν παρά είναι ένα ολίσθημα της γραφίδος -εξετάζοντας όμως τη διαχρονικότητα του φαινομένου της θρησκείας, μπορούμε μια χαρά να εικάσουμε την ύπαρξη μιας κάποιας κλίσης προς το υπερφυσικό . Εξακολουθώ να πιστεύω πως πρόκειται για γενικό φαινόμενο, του οποίου έχεις την ευτυχία να αποτελείς εξαίρεση.
Η εξελικτική βιολογία δια στόματος dawkins προτείνει την υπόθεση πως η ροπή αυτή οφείλεται σε κάποιο υποπροϊόν μιας εξελικτικά ωφέλιμης τάσης.
Ακούγεται εύλογο, κομψό και μη αποδείξιμο.
εἰμὶ δ΄ ἐγὼ θεράπων μὲν Ἐνυαλίοιο ἄνακτος
καὶ Μουσέων ἐρατὸν δῶρον ἐπιστάμενος.
ΑΡΧΙΛΟΧΟΣ
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

gall0ws έγραψε: Εξακολουθώ να πιστεύω πως πρόκειται για γενικό φαινόμενο, του οποίου έχεις την ευτυχία να αποτελείς εξαίρεση.
Η εξελικτική βιολογία δια στόματος dawkins προτείνει την υπόθεση πως η ροπή αυτή οφείλεται σε κάποιο υποπροϊόν μιας εξελικτικά ωφέλιμης τάσης. Ακούγεται εύλογο, κομψό και μη αποδείξιμο.
I couldn't agree more.
Ειρήσθω εν παρόδω, πάντως, οι "εξαιρέσεις" φαίνεται πως είναι όλο και περισσότερες - πράγμα που σημαίνει είτε ότι η τάση δεν είναι τελικά τόσο γενικευμένη όσο νομίζαμε, είτε ότι τείνει να χαθεί, είτε ότι επηρεάζεται από το περιβάλλον σε πολύ μεγάλο βαθμό (είτε όλα αυτά μαζί). Βουαλά και τεκμηρίωση:
Ούτε ένας Ισλανδός κάτω των 25 δεν πιστεύει ότι ο Θεός έφτιαξε τον κόσμο

Να δεις που στο τέλος εμείς οι εξαιρέσεις θα γίνουμε κανόνας. :P
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Άβαταρ μέλους
Κούρος
Δημοσιεύσεις: 349
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2014 17:29
Όνομα Ιστότοπου: -

Απολύτως λογικό. Αυτή είναι άλλωστε η φυσική πορεία της συναισθηματικής ωρίμανσης (που συζητούσαμε στο νήμα του συμβολαίου συμβίωσης). Άλλη ωριμότητα έχεις κάτω των 25 και άλλη άνω των 25.

Το γράφει εξάλλου καθαρά και ο Παύλος:
"Ότε ήμην νήπιος, ως νήπιος έλάλουν, ως νήπιος εφρόνουν, ως νήπιος ελογιζόμην ότε δε γέγονα ανήρ, κατήργηκα τα του νηπίου. "
Άβαταρ μέλους
Yianis
Δημοσιεύσεις: 962
Εγγραφή: 09 Φεβ 2015 18:21
Όνομα Ιστότοπου: -

Αναρχος έγραψε:Κούρε, λες μαλακίες...
Άβαταρ μέλους
AoratiMelani
Δημοσιεύσεις: 16164
Εγγραφή: 27 Φεβ 2009 16:19
Όνομα Ιστότοπου: Αόρατη Μελάνη
Επικοινωνία:

Κούρος έγραψε:Το γράφει εξάλλου καθαρά και ο Παύλος:
"Ότε ήμην νήπιος, ως νήπιος έλάλουν, ως νήπιος εφρόνουν, ως νήπιος ελογιζόμην ότε δε γέγονα ανήρ, κατήργηκα τα του νηπίου. "
Κοίτα να δεις, και νόμιζα πως στο νηπιαγωγείο πάνε μέχρι 5 ετών, δεν ήξερα ότι πάνε μέχρι 25...

Έχουμε πρόχειρη καμιά στατιστική από νηπιαγωγεία στη Σαουδική Αραβία, να κάνουμε σύγκριση;
Η θρησκευτική γλώσσα είναι μια μεταφορά. Το πρόβλημα είναι όταν παρασύρεται κανείς από τη μεταφορά κι αρχίζει να τη βλέπει σαν κυριολεξία. Rebbecca Goldstein
Θεόφιλος
Δημοσιεύσεις: 1177
Εγγραφή: 22 Αύγ 2011 17:14
Όνομα Ιστότοπου: -

gall0ws έγραψε:Χαίρεται! Ονομάζομαι Νίκος. Είμαι άθεος, υποθέτω -έχω μερικές φορές την εντύπωση πως αυτή η κατάσταση της διάνοιας είναι κάτι που πρέπει διαρκώς να τροφοδοτείται με διαβάσματα κ συζητήσεις, όπως μια φωτιά που κινδυνεύει να σβήσει αν την παραμελήσεις.
Εννοώ ότι μερικές φορές είμαι λιγότερο άθεος απ' ότι συνήθως.
νίκο γιάσου. η αμφισβήτηση από τον καθένα της κατεστημένης αντίληψης περί θεού που στηρίζει η θρησκεία είναι φλόγα που δεν σβήνει ακόμη και για αυτούς που ακόμη δεν έχει ανάψει, τα ψευτοθαύματα, οι αγυρτίες το θέατρο και η υποκρισία από πλευράς θεοσεβούμενων και πάνω από όλα ο παραμερισμός της λογικής τροφοδοτεί την απέχθεια σου για αυτό που ονομάζουμε θρησκεία.
το να λές είμαι λιγότερο άθεος μερικές φορές σημαίνει πως δεν έχεις απαλλαγεί από το δηλητήριο της θρησκείας και δείχνει το νεαρό της ηλικίας σου, όμως η αθεία είναι σαν το κρασί όσο πιο παλιό τόσο πιο κάλο γίνεται,
Απάντηση