Δεν είναι περίεργο. Οι θρησκόληπτοι είναι άσχετοι σε όλα, οπότε φυσικό είναι να μην έχουν ιδέα τι είναι και τι πρεσβεύουν οι μασόνοι. Οι μασόνοι είναι θεϊστές, και ανάμεσά τους υπάρχουν και ελληνορθόδοξοι ιεράρχες.EvanT έγραψε:Ότι είμαστε "μασονικών προδιαγραφών" το ξέρατε; Εγώ τώρα το έμαθα.
Εν.Α.: Επιστολή σχετικά με απαλλαγή από θρησκευτικά
Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
Ο roidis, όπως το υποσχέθηκε, ανέβασε την επιστολή εδώ
Κώδικας: Επιλογή όλων
http://roides.wordpress.com/2010/11/16/16nov10/
-
- Δημοσιεύσεις: 4
- Εγγραφή: 19 Νοέμ 2010 08:58
- Όνομα Ιστότοπου: -
Η επιστολή είναι πολύ καλή. Σκέφτομαι ωστόσο γενικότερα πως θα 'πρεπε να προταθεί (ίσως ακόμα και μέσα στην επιστολή) ν' αρχίσει μια συζήτηση για την καθιέρωση ως υποχρεωτικού μαθήματος της Ηθικής (Ethics). Τόσο αυτοτελώς, με την έννοια ότι δεν βλέπω γιατί τον μαθητή τον αφορούν περισσότερο οι εξισώσεις της τριγωνομετρίας από τα ηθικά ζητήματα, όσο και ως αναπλήρωση των κενών που θα άφηνε στους/ις μαθητές/ήτριες η αποχή από κάθε μάθημα με ηθικό περιεχόμενο, τα οποία κενά υποτίθεται ότι τα καλύπτει το μάθημα των Θρησκευτικών (πολύ "υποτίθεται", βέβαια, αλλά πάντως αυτό είναι ένα από τα βασικά και πιο σοβαρά επιχειρήματα [πολύ πιο σοβαρό κατά τη γνώμη μου από το επιχείρημα της εγκατάλειψης της παράδοσης] στο οπλοστάσιο των θεϊστών, από τότε που άρχισε η αμφισβήτηση των θρησκειών). Ομολογώ ότι η ηλικία μου με έχει απομακρύνει από τη γνώση της σχολικής ύλης, κι έτσι μπορεί να υπάρχει ήδη τέτοιο μάθημα. Εγώ γνωρίζω αυτό που λέγαμε παλιά Αγωγή του Πολίτη, που κάπως λέγεται και σήμερα, αλλά απ' ό,τι ξέρω είναι άλλο πράμα.
Στη ζωή μας αντιμετωπίζουμε συνεχώς ηθικά διλήμματα, η δε πρόοδος της επιστήμης και της τεχνολογίας δημιουργεί ασταμάτητα νέα, με φοβερή ταχύτητα. Υπάρχουν επιτροπές ηθικής [ethics] —δεοντολογίας [deontology] το λένε επίσης, αλλά υπάρχει διαφορά— που συζητούν τέτοια θέματα. Νομίζω λοιπόν ότι σε αυτά τα διλήμματα και σε αυτές τις συζητήσεις που διεξάγονται 'εκεί ψηλά' πρέπει να αντιστοιχεί ένα μάθημα 'εδώ κάτω' στα σχολεία που να τα παρουσιάζει στους/ις μαθητές/τριες με τη μορφή ακριβώς διλημμάτων καί όχι με τη μορφή έτοιμων, άνωθεν απαντήσεων. Αλλιώς, η απλή "απαλλαγή" από τις άνωθεν ηθικές προσταγές χωρίς παράλληλη ενασχόληση με τα ηθικά ζητήματα/διλήμματα δεν θα έχει κανένα θετικό αποτέλεσμα. Θα αφαιρεί κάτι, χωρίς να προσθέτει τίποτα. Και αυτό για μένα δεν είναι ικανοποιητικό, γιατί το πραγματικό μου μέλημα και αγωνία δεν είναι η απαλλαγή ή η χειραφέτηση από τη θρησκεία ή έστω απλώς η κατάργηση των προνομίων της αλλά επίσης και κυρίως η βελτίωση της ηθικής υπόστασης του ανθρώπου, που είναι ένα θετικό και όχι αρνητικό πρόταγμα. Όταν αφαιρείς, πρέπει να αναπληρώνεις. Δεν είναι μόνο η πολιτική που αποστρέφεται το κενό, αλλά και κάθε τι άλλο στη φύση.
Στη ζωή μας αντιμετωπίζουμε συνεχώς ηθικά διλήμματα, η δε πρόοδος της επιστήμης και της τεχνολογίας δημιουργεί ασταμάτητα νέα, με φοβερή ταχύτητα. Υπάρχουν επιτροπές ηθικής [ethics] —δεοντολογίας [deontology] το λένε επίσης, αλλά υπάρχει διαφορά— που συζητούν τέτοια θέματα. Νομίζω λοιπόν ότι σε αυτά τα διλήμματα και σε αυτές τις συζητήσεις που διεξάγονται 'εκεί ψηλά' πρέπει να αντιστοιχεί ένα μάθημα 'εδώ κάτω' στα σχολεία που να τα παρουσιάζει στους/ις μαθητές/τριες με τη μορφή ακριβώς διλημμάτων καί όχι με τη μορφή έτοιμων, άνωθεν απαντήσεων. Αλλιώς, η απλή "απαλλαγή" από τις άνωθεν ηθικές προσταγές χωρίς παράλληλη ενασχόληση με τα ηθικά ζητήματα/διλήμματα δεν θα έχει κανένα θετικό αποτέλεσμα. Θα αφαιρεί κάτι, χωρίς να προσθέτει τίποτα. Και αυτό για μένα δεν είναι ικανοποιητικό, γιατί το πραγματικό μου μέλημα και αγωνία δεν είναι η απαλλαγή ή η χειραφέτηση από τη θρησκεία ή έστω απλώς η κατάργηση των προνομίων της αλλά επίσης και κυρίως η βελτίωση της ηθικής υπόστασης του ανθρώπου, που είναι ένα θετικό και όχι αρνητικό πρόταγμα. Όταν αφαιρείς, πρέπει να αναπληρώνεις. Δεν είναι μόνο η πολιτική που αποστρέφεται το κενό, αλλά και κάθε τι άλλο στη φύση.
Ολόκληρη η επιστολή και εδώ
Το σχόλιο που ακολουθεί είναι "λίγο" ερεθιστικό, οπότε....
Απάντησα, αλλά πρέπει να εγκριθεί το σχόλιο πρώτα.
Την ανέβασε και ο ΚΛΕΙΤΩΡ στο blog του
Κώδικας: Επιλογή όλων
http://thenetwar.com/2010/11/apallagi-apo-to-mathima-ton-thriskeftikon-epistoli/comment-page-1/#comment-15970
Απάντησα, αλλά πρέπει να εγκριθεί το σχόλιο πρώτα.
Την ανέβασε και ο ΚΛΕΙΤΩΡ στο blog του
Κώδικας: Επιλογή όλων
http://kleitor.blogspot.com/2010/11/blog-post_3974.html
Υπάρχει link για την επιστολή εδώ
ολόκληρη εδώ
και εδώ
Xenophani, καλώς ήλθες. Το μόνο που μπορώ να σου πω, το είπε ήδη ο xarxar για μένα. Πριν αρχίσω να εκφράζω αντιρρήσεις σε πιθανές απαντήσεις, παρακαλώ δώσε τον ορισμό της "Ηθικής", και του "ηθικά ζητήματα" όπως τα αντιλαμβάνεσαι εσύ.
Κώδικας: Επιλογή όλων
http://thriskeftika.blogspot.com/2010/11/blog-post_9065.html
ολόκληρη εδώ
Κώδικας: Επιλογή όλων
http://www.athriskos.gr/modules/news/article.php?storyid=1505
Κώδικας: Επιλογή όλων
http://eineken.pblogs.gr/2010/11/pros-ypoyrgeio-paideias-epistolh-enwshs-athewn-peri-apallaghs-ap.html
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Ολόκληρη η επιστολή αναρτημένη και από το club των εθνικών στο pathfinder
Κώδικας: Επιλογή όλων
http://clubs.pathfinder.gr/ethnikoi/366124?forum=42786&read=4683
«Η μόνη επαφή της ελληνικής εκκλησίας με το πνεύμα, τα τελευταία εκατό χρόνια, ήσαν οι αφορισμοί του Ροΐδη, του Λασκαράτου και του Καζαντζάκη.» (Νίκος Δήμου)
Το ξέρατε αυτό που δημοσιεύει η Τράπεζα Ιδεών;Προς κ. Νάσο Θεοδωρίδη, διευθυντή του Κέντρου Αντιγόνη
μέλος της ΕΕΔΑ
Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010
Αξιότιμε κύριε,
επικοινωνώ μαζί σας με την παράκληση να με ενημερώσετε για την εξέλιξη που είχε το αίτημά σας προς την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, να διερευνηθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες το Υπουργείο Παιδείας, ΔΒΜΘ προέβη στην αποστολή της βιντεοκασέτας "Σιωπηλή Κραυγή" σε Λύκεια της χώρας προκειμένου αυτή να προβληθεί σε τάξεις της Γ' Λυκείου και στο μάθημα των Θρησκευτικών.
Ενημερώθηκα για το θέμα αυτό από την Ιστοσελίδα της Τράπεζας Ιδεών καθώς αναζητούσα πληροφορίες στο διαδίκτυο για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών και την κατάργηση του πεδίου Θρήσκευμα από τα έγγραφα και τα αρχεία του Κράτους. Η ιστοσελίδα της ΕΕΔΑ δεν έχει καμία σχετική πληροφορία και έτσι, απευθύνομαι σε σας προσωπικά που παρουσιάσατε αυτή την παρέμβαση της Εκκλησίας στα αναγνωρισμένα δικαιώματα των γυναικών και μάλιστα υπό την αιγίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Υπουργείου Παιδείας.
Με εκτίμηση,
Έρχεται μετά ο κύριος Ανδρεόπουλος (δημοσιογράφος, συνεργάτης του Ρ/Σ της Ιεράς Μητρόπολης Λάρισας και του Amen.gr, θεολόγος και μέλος της Ένωσης Θεολόγων του νομού Λάρισας) και δημοσιεύει άρθρα υποστηρίζοντας πως:
και άρα το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει"...Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θα πρέπει να ξεκαθαρισθεί ότι στο σχολείο, στη τάξη δεν κάνουμε κατήχηση ή «σωτηριολογία», αλλά θεολογία, με βάση τις γνώσεις μας απ’ το πανεπιστήμιο και τις οδηγίες απ’ το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο."
Για να μπορούν οι θεολόγοι και η Εκκλησία να συνεχίσουν ανεμπόδιστα το "έργο" τους διαμόρφωσης συνειδήσεων μέσω της αναίσχυντης πλύσης εγκεφάλου"...να «κρατάει» στη τάξη όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκεύματος..."
που οι έλληνες τους επιτρέπουν τόσα χρόνια.